Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kuinka paljon näet vaivaa ulkonäkösi eteen?

Vierailija
13.04.2012 |

Päivittäin:

-suihku, hiustenpesu

-kasvojen pesu, käsittely kasvovedellä ja rasvaus 2xpäivässä

-hampaiden pesu 2xpäivässä

-vartalon rasvaus

-meikkaus

-hiusten föönaus ja muotoilu

Viikottain:

-kulmien muotoilu 2-3xviikossa

-vartalon kuorinta

-kasvo- ja hiusnaamio

-urheilua 3-5xviikossa

-solarium (vain keväällä)

-kantapäiden ym kovettumien poisto

-ihokarvojen poisto (epilointi tms) tarpeen mukaan

Kuukausittain:

-hiustenleikkaus ja värjäys kampaajalla 6 viikon välein

-puhdistushoito kosmetologilla n. 2xvuodessa

En mielestäni panosta ulkonäköön kovinkaan paljon, vaan vain "välttämättömät" toimenpiteet.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6vkon välein kuulostaa liioittelulta. Vai onko sinulla lyhyt tukka. Miksi värjäät hiuksiasi?

Tukkani on pitkä tai puolipitkä, en oikein tiedä, missä raja kulkee. Olen värjännyt hiuksia yläasteelta asti, en pidä luonnollisesta väristäni, joka on suomalaisille tyypillinen maantienruskea. Lisäksi minulle on alkanut tulla harmaita hiuksia. Kampaajalla minulle laitetaan vain tyviväri, koska latvassa väri säilyy niin hyvin. En siis rasita hiuksiani usealla värikerroksella, kuten moni kotona itsevärjääjä tekee.

Vierailija
22/29 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäin suihku ja tietysti hampaat 2 x päivässä (nämä ei ole kauneudenhoitoa, vaan normaalia hygieniaa minusta). Kropan rasvaus talvella päivittäin, kesällä vähemmän

Hiuksiin menee ehkä 2 min päivässä, en meikkaa arkisin.

Suihkussa tulee kuorittua iho kesällä viikottain, talvella harvemmin. Karvat jaloista, intiimialueilta ja kainaloista kesällä parin päivän välein ja tarvittaessa täsmäiskuna, talvella harvemmin. Kulmat nypin harvoin nykyisin, kun ovat jo asettuneet malliinsa vuosien muotoilun jälkeen. Hajakarvoja on vähän ja ohuita.

Liikuntaa 2x viikossa ohjattuna + muu. Tämäkin on enemmän terveydenhoitoa kuin ulkonäön takia, mutta onhan lihakset ja sunhteellinen hoikkuus esteettisestikin miellyttävää.

Kampaaja 3 kk välein. Värjäystä ei.

Ikää tulee pian 40, ammattina asinatuntijatehtävät tekniikan puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos naisella on arkenakin naama paklattu täyteen tällinkiin ja kynsissä geeliä ja kimalletta niin väkisin tulee vaikutelma että ei siellä päässä sitten paljon muuta olekaan. Kenellä on aikaa ja mielenkiintoa puleerata itseään niin paljon?

Olen asiantuntijatehtävissä isossa pörssiyrityksessä. Kaikki naiset puheutuvat työpaikallani ja lähes koko hemmetin isossa konsernissa "hyvin". Osa jakkupukuihin joka päivä, osa hieman rennommin. Se on aika koomisen näiköistä, jos releet on viimeisen päälle ja naama saunapuhdas ja hiukset roikkuvat laittamattomina. Helsingin Aleksanterinkadulla ei sellaista variksenpelätintä näy (opiskelijat ovat asia erikseen!).

Minulla on kaksi lasta ja työmatka Espoosta kestää suuntaansa 45-50 min. Silti on aikaa ja mielenkiintoa.

Käsittämätön pikkukyläläinen maailmaannäkemätön kysymys.

Vierailija
24/29 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukka 10 min, meikki 20-30 min joka päivä. en nyt noin pitkää eeposta jaksa kirjottaa kuin ap.

Vierailija
25/29 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6vkon välein kuulostaa liioittelulta. Vai onko sinulla lyhyt tukka. Miksi värjäät hiuksiasi?

kerroksittain leikatut hiukset jotka kasvaa 6-8 vkossa (ehkä sittenkin tuo 8 vkoa lähempänä totuutta) jo pari senttiä ainakin mitä tyvikasvusa voi päätellä... Lisäksi kasvu on epätasaista jolloin kerroksittaisuus kärsii. En kestä ollenkaan jos hiukset ei ole siistit...! Samasta syystä värjään (yleensä kyllä itse) suht usein, muutama valkoinen hius ja maantienvärinen juurikasvu ei innosta. Värjäys myös pitää hiukset todella kiiltävinä

Vierailija
26/29 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-suihku joka päivä jossa pesen kasvoni puhdistusvaahdolla,joka kolmas päivä pesen hiukset. 2x viikossa naaman kuorinta ja karvojen sheivaus

-hampaiden pesu kaksi kertaa päivässä hampaiden välien putsaus hammaslangalla joka toinen päivä

Kosteusvoide,naamalle,iholle,jaloille jalkarasvaa ja käsille käsivoidetta. Deodranttia kainalolle ja hajuvettä korvan taakse.

Hiusten harjaus/muotoilu

Meikkaa en muuten kun keikoille tai juhlimaan..

Puhtaat vaatteet päälle.

Kulmat nypin,kerran viikossa...

Vierailija
27/29 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaudesta huolehdin saunomalla kolme/neljä kertaa viikossa. Aamuisin intiimipesut, ja hampaita tietysti pestään, kynnet leikataan, hiukset harjataan aina, kun on tarve.

Hiuksia leikkautan joskus ja värjään kotona itse, joskus leikkaankin. Rasvoja käytän todella harvoin, inhoan niitä, paitsi huulirasvaa pakkasilla tai tuulen ahavoittaessa. Uimarannalle sheivailen bikinirajat (karpon karvahattu olisi liian rivo), uimahalleissa en käy.

Syön monipuolisesti kotiruokaa ja ulkoilen päivittäin!

Enemmänkin huolehdin puhtaudesta ja terveydestä kuin ulkonäöstä :-D

Vierailija
28/29 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hiustenpesu vain 2 kertaa viikossa.

Aikoinaan pesin joka päivä, ja hiukset tottui siihen, ja olivat joka päivä likaisen tuntuiset.

Kampaajani opetti sen, ettei hiuksia kuulu pestä kuin max. 2 kertaa viikossa.

Kun hiukset opettaa tähän oikeaan rytmiin, niin ne eivät haise likaisilta, eikä edes likaannu (ja oikeilla tuottailla sitä suojaa hiuksiaan ulkopuoliselta lialta yms.)

Ja käytän itsekin ainoastaan laadukkaista pesu-, hoito- ja muotoilutuotteita, jotka ostan kampaajaltani.

Kampaajalla käyn tasan 5 viikon välein leikkuussa ja värjäyksessä.

t. kolmen pienen lapsen äiti

Vierailija
29/29 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuomitsette ihmiset, joilla on mielenkiintoa ja aikaa hoitaa ulkonäköään? Mielestäni se ei ole keneltäkään pois, pikemminkin tekee ympäristölle paremman olon. Itse ainakin katselen mieluummin laitettuja ja hyvinvoivia ihmisiä kuin räjähtäneitä hajupommeja. Monen mielestä itsensä laittaminen on rentouttavaa.

Kosmetologilla käyntejä ajanhukkana pitäviä haluan onnitella hyvien geenien johdosta. Itse joudun käymään kosmetologilla kamalan ihoni takia ja nautin siitä!

Olen 30 ja lapseton. Valitettavasti (masennusdiagnoosi) en kykene enempään kuin suihkussa käyntiin, hammaspesuun, hiusten kampaukseen ja kulmien siistimiseen joka päivä. Naamaan laitan vain kosteusvoidetta ja kulmakarvageeliä. Pitkät hiukseni pesen joka toinen päivä, enkä laita niitä mitenkään. En värjää hiuksia. Kynnet nirhaan lyhyiksi kynsisaksilla. Karvoja ajelen liian harvoin. Pukeudun naisellisesti ja nätisti, joten toivon, että se kompensoi laiskuuttani. Toivon, että jaksan huolehtia itsestäni kun toivun masennuksesta. Olen erittäin miesvaltaisella alalla ja tällä nykyiselläkin laittautumisella olen takuulla työpaikan nätein.