Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että vituttaa! Sosiaalietuuksista..

Vierailija
12.04.2012 |

Olen tässä harkitsemassa muuttoa pois avomieheni luota omaan asuntoon. Jään siis lapsen kanssa kaksin. Tilanne on se, että palkkani on tällä hetkellä surkeat 2300e/kk. Vuokrani tulisi olemaan 720e/kk. Näillä tuloilla EN saa penniäkään asumistukea. Sen sijaan, jos kuukausipalkkani olisi vaikka 1900e/kk, saisin asumistukea 150e/kk. Eli periaatteessa ilmeisesti on kannattavampaa saada vieläkin pienempää palkkaa. Ja minä kun olen oikeasti kovalla työllä opiskellut ja yrittänyt eteenpäin, että olen edes siinä tilanteessa ja palkassa, jossa nyt olen.

TYÖNTEON PITÄISI KANNATTAA! Ja kyllä kyrsii maksella veroja omasta pienestä palkasta niiden hyväksi, jotka eivät tee mitään ja nettoavat saman mitä minä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asumistuen tuloraja noin suuri?

Mä olen joutunut maksamaan asumistukia takaisin tienattuani 1200 euroa kuukaudessa. Onkohan kelalla käynyt moka vai mikä juttu toi on?

Vierailija
2/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just niin pieni palkka, että perhe saa maksimiasumistuen.

Ottaisin mieluummin sen isomman palkan, helpottais elämää, kun lapset muuttaa pois kotoa ja tulee muutto pienempään kämppään ja eläkekin myöhemmin isompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä paljonko korpee, kun elätän monia mammoja verorahoillani. Palkkani on noin 4.30 e/kk

Lapsia tehdään, jos heistä kyetään huolehtimaan. Älkää niitä mun elätettäväksi tehkö. Mua ei kiinnosta mukelos.

Vierailija
4/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä paljonko korpee, kun elätän monia mammoja verorahoillani. Palkkani on noin 4.30 e/kk

Lapsia tehdään, jos heistä kyetään huolehtimaan. Älkää niitä mun elätettäväksi tehkö. Mua ei kiinnosta mukelos.

Vierailija
5/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sinun "surkea" palkkasi on meidän perheen kaikkien tulojen yhteissumma. 2300€ kolmelle. Ja vuokrakin on tonnin pintaan. Silti pärjätään hyvin.

Vierailija
6/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on yksinhuoltaja saa hirrrrweet tuet.

Totusshan on se, että yh saa vain lapsilisän yh-korotuksen ja elatusmaksun etävanhemmalta. Ja jos etävanhempi on maksukyvytön se on se minimi kelalta. Eli ne suuret tuet on n. 50 euroa yh-korotus plus vajaa 150 elatusta. Eli siis vajaa 200 euroa/ per lapsi.

Lapsilisän saa jokainen perhe, vaikka tienaisi miljoonan. ja asumistukea saa myös kaikki perheet, kenen tulot on alle tietyn rajan. Ja Vuokrakämppäänm on isommat tuet , kuin omistuskämppään mihin saa asumistukea vain korko-osuuteen, jos on suuret korot. Siinäkin oli omat rajansa.

Ap saa saa olla helvetin tyytyväinen, että on noinkin hyvä palkka käyttää elämiseen.

Tukien saajille ei todellakaan kannata olla kateellinen.

Mutta harthaluulo yksinhuoltajien saamista tuista näköjään vaan elää sitkeästi, kunnes osuu omalle kohdalle tajuta karvas totuus.

Vierailija
7/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä esim maksetaan suurin osa päivähoitomaksusta. Vanhempien osuushan on vain pieni osa siitä todellisesta summasta.

Joten se summa, joka verorahoista käytetään sinun lapsesi päiväkotipaikkaa varten, on itse asiassa suurempi kuin se, mitä minä kotiäitinä saan hoitaessani lastani kotona.

Joten en koe olevani mikään lusmu tai yhteiskunnan elätti, maksaahan mieheni palkastaan veroja.

Ja sitten kun oma lapseni on tarpeeksi vanha menemään päiväkotiin, niin minäkin palaan töihin ja maksan palkastani veron, joka puolestaan käytetään esim sinun lapsesi hammaslääkärikuluihin. Näin se yhteiskunta katsos toimii :)

Ei hätää, kyllä jokainen tekee osansa.

Vierailija
8/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä aloituksia lukiessa sitä aina tajuaa niin kirkkaasti, miksi maailma on tämmöinen kuin on.

Jaksetaan olla kateellisia joka pennistä ja etuudesta.

Jos jalaton tyyppi saa proteesit yhteiskunnan piikkiin, niin jo on kohta joukko tervekoipisia yhteiskunnan tukipylväitä huutamassa että "vituttaa kun me ei saada!" Ihan vaan periaatteen vuoksi.

PS. Harvempi varmaan hankkii ap:n palkan verran "tekemättä mitään".

Vierailija
9/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kehtaatkin ap valittaa. Sinulla on erittäin hyvät taloudelliset olot.

Vierailija
10/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, miten muka saa 150€ asumistukea 1900€ kuukausituloilla?

Toisaalta, joku tuolla jo sulle laskikin, että nykytuloillasi saat kuitenkin enemmän kuin pienemmällä palkalla+tuilla.

Kolmanneksi, miten sun tuloilla voi olla vaikee tulla toimeen?

Olen nyt ite työtön yh, pakon edessä (2kk vuokratakuun menetyksen uhalla) asun asunnossa jonka vuokra on 700€/kk. Vaihtaisin kyllä pienempään jos kannattaisi. Mun kaikki tuet on kuussa yhteensä 1300€. Sillä elän itse ja elätän teini-ikäisen. Ihan ok elämää vietetään, en kärsi enkä valitakaan.

Mutta se korpeaa, että sinä kehtaat valittaa tuossa, erittäin hyvässä tilanteessasi, ja vielä syyllistät köyhiä. Olet aika pohjasakkaa.

Vierailija
11/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis meidän perhe on OIKEASTI köyhä. Saadaan koko ajan miettiä miten maksetaan laskut ja mistä ruokaa pöytään, mutta sossuun ei olla menty vaikka saataisiin sieltä varmaan ihan hyvin niin sitten tollaset ihmiset kehtaa valittaa ja vielä oikeasti kehtaat hakea sieltä jotain. Eikö sulla ole mitään itsekunnioitusta?

Vierailija
12/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on alle 3-luokkalainen, niin ap:lla on oikeus vähentää töitään 80% kokonaisesta työajasta osittaisella hoitovapaalla tietyin edellytyksin. Näin ap:n palkka olisi 1840. Näin ap sitten saisi sen huiman asumistuen.

Vierailija
13/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä harkitsemassa muuttoa pois avomieheni luota omaan asuntoon. Jään siis lapsen kanssa kaksin. Tilanne on se, että palkkani on tällä hetkellä surkeat 2300e/kk. Vuokrani tulisi olemaan 720e/kk. Näillä tuloilla EN saa penniäkään asumistukea. Sen sijaan, jos kuukausipalkkani olisi vaikka 1900e/kk, saisin asumistukea 150e/kk. Eli periaatteessa ilmeisesti on kannattavampaa saada vieläkin pienempää palkkaa. Ja minä kun olen oikeasti kovalla työllä opiskellut ja yrittänyt eteenpäin, että olen edes siinä tilanteessa ja palkassa, jossa nyt olen.

TYÖNTEON PITÄISI KANNATTAA! Ja kyllä kyrsii maksella veroja omasta pienestä palkasta niiden hyväksi, jotka eivät tee mitään ja nettoavat saman mitä minä.

Mitä vittua sä sitten mariset, ole hakematta sitä asumistukea ollenkaan jos kerran kannatat nollalinjaa sosiaalituille. Näytä nyt mallia niille onnetomille jotka ovat työttöminä tai saavat pientä palkkaa. Kokkarit on persiistä, itse pitäisi saada, mutta toisille ei saisi antaa.

Vierailija
14/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kun lapsi oli 2 kk, kummasti elimme sosiaalituilla 3 vuotta, vaikka en päässyt lähellekään noit summia.

Olen ollut töissä sen jälkeen ja köyhiä olemme olleet, mutta lapsi on nyt neljännellä luokalla, eikä mitään oleellista ole puuttunut. Tienaan vähän enemmän kuin sinä.

Suomessa on tapana ihmisilla olevan velvollisuus maksaa itse menonsa ja kasvattaa lapsensa. Ei jokaisen ei-rikkaan menoja voida maksaa valtion kassasta.

Opettele hyväksymään se, että sinusta ei tule koskaan varakasta ja pärjäät itse.

Vierailija
15/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ukkoskaan ei tainnut kestää sun typeriä juttujas. Ota nyt huomioon sun kesälomarat ja mahdolliset veronpalautukset. Perusetuuksilla eläjillä ei ole kesälomarahoja ja veronpalautus lasketaan tuiksi, joka vähennetään niistä suoraan. Eikä ole myöskään oikeutta kesälomaan, jos nyt rahat edes sellaisen viettämiseen riittäisi. Kyllä se sun työntekosi ihan selvästi siis kannattaa. Moni työtön tukia saava vaihtaisi osia ihan varmasti.

Vierailija
16/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa paljon enemmän että Suomessa eläkkeillä ole minkäänlaista eläkekattoa toisin kuin muissa maissa. Esimerkiksi naapurissamme Ruotsissa on eläkkeiden suuruutta rajoitettu.

Millaisia eläkekermaan kuuluvien henkilöiden eläkkeet sitten Suomessa ovat. Tässä esimerkkejä:

Maan suurituloisin eläkeläinen, Fortumin ex-toimitusjohtaja Mikael Lilius tienasi 2,1 miljoonaa euroa ansiotuloa verovuonna 2010 (175 000 euroa kuussa).

Eläketaso 40 - 60 000 euroa kuukaudessa:

Jukka Härmälä, Stora-Enso

Juha Rantanen, Outokumpu (eläke alkaa tulevana vuonna)

Jorma Eloranta, Metso

Eläketaso 20 - 30 000 euroa kuukaudessa:

Tauno Matomäki, Rauma-Repola

Kari Puro, Ilmarinen

Simo Vuorilehto, Nokia

Top 20: suurituloisimmat eläkeläiset

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/175-000kk---mykistava-top-20-lista-su…

Itse sitten vielä perustuloilla kituuttavien suuria tuloja.

Vierailija
17/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut tosi pitkällä sairauslomalla, kuntoutuseläkkeellä, ja

saan liki samna kuin menemällä töihin : (

eli eroa on vaan netto 200e, minkä säästän, kun olen kotona jo siinä et ei ole matkakuluja töihin, ja ei tartte maksaa lapsen hoidosta....

eli arvatkaa kiinnostaako työnteko??

no, saan lopullisen eläkkeen.. joten ei väliä kiinostaako vaiko eikö.

ei vaan ole oikein, ja en asumistukia edes saa nytkään...

Vierailija
18/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut tosi pitkällä sairauslomalla, kuntoutuseläkkeellä, ja

saan liki samna kuin menemällä töihin : (

eli eroa on vaan netto 200e, minkä säästän, kun olen kotona jo siinä et ei ole matkakuluja töihin, ja ei tartte maksaa lapsen hoidosta....

eli arvatkaa kiinnostaako työnteko??

no, saan lopullisen eläkkeen.. joten ei väliä kiinostaako vaiko eikö.

ei vaan ole oikein, ja en asumistukia edes saa nytkään...

Ja valitat vielä.

Vierailija
19/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs 1900 e/kk ? Laske ap sitten koko juttu uusiksi.

Vierailija
20/34 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....annas ku mä mietin... haluat tienata 400e vähemmän, että saisit 150e enemmän? eli haluisit ennemmin jäädä 250e miinukselle ihan vain sen takia, että saisit valtiolta tukea? oooookei, ihan miten vain :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän