Mistä tietää, miten paljon aikaa pitää varata kahden lennon väliin?
Kommentit (34)
Mutta mitä jos lento ei ole myöhässä, mutta turvatarkastuksessa tms. on ruuhkaa ja menee liian kauan aikaa?
aika vaan ei riitä muuten, vaikka kuinka ihmiset päästäisivät ohi tms. jonossa ja vaikka ei lennon saavuttua kentälle tekisi muuta kuin kävelisi seuraavalle lennolle? Tosiaan olen ba.com:sta varannut kaikki lennot samalla kertaa ja ne ovat samalla lipulla ja lennot ovat yhtä lukuunottamatta ba:n omia (yksi american airlines)? Kun niitä lentoja siellä ba.com.ssa hakee, eikö vaihtoehdoiksi pitäisi tulla vain sellaisten lentojen "paketti" tai "yhdistelmä" missä vaihtoaika riittää? Mistä sitä tällainen kukaan tavallinen talliainen muuten voisi tietää?
että kone saapuu ajoissa, jonotella ei tarvii misään eikä ehtisi toiselle lennolle? Sitten on varattu suoraan liian hätänen toinen lento, jos tavalliseen tapaan ei voi edes ehtiä. Vai tarkoitatko, että jäät vessaan istumaan pidemmäksi aikaa ja siksi et sitten ehdi toiselle lennolle? :DD se on kyllä oma syysi sitten.
Eiköhän sitä aina täydy jossain jonottaa tai tulee turvatarkastus tms.? Vaikka kävelisi todella reippaasti saman tien edellisen lennon laskeuduttua seuraavaan terminaaliin mutta aika ei riittäisi? Lennot on varattu samaan aikaan ba:com:sta ja ne ovat kaikki samalla lipulla. Jos lennolta myöhästyminen on oma syy, silloin tietysti itse joutuu maksamaan, mutta kun se ei tule olemaan oma syy!(Älkää käsittäkö huutomerkkiä väärin, halusin sillä vain korostaa, ettei seuraavalta lennolta myöhästyminen tule olemaan oma syy. Ainahan siinä menee aikaa, kun kävelee (tai menee sillä niiden junalla tai metrolla) seuraavaan terminaaliin ja tulee turvatarkastus tms.
Eli jos aika ei riitä turvatarkastukseen ja seuraavaan terminaaliin siirtymiseen, silloin syy ei ole minun?
Maksaako BA uuden lennon, jos heidän sivuiltaan varattujen lentojen (edelleen samalla kertaa varattu ja samalla lipulla kaikki) välissä ei ole tarpeeksi aikaa, kun ottaa huomioon mahdolliset turvatarkastukset tms.?
Eiköhän sitä aina täydy jossain jonottaa tai tulee turvatarkastus tms.? Vaikka kävelisi todella reippaasti saman tien edellisen lennon laskeuduttua seuraavaan terminaaliin mutta aika ei riittäisi? Lennot on varattu samaan aikaan ba:com:sta ja ne ovat kaikki samalla lipulla. Jos lennolta myöhästyminen on oma syy, silloin tietysti itse joutuu maksamaan, mutta kun se ei tule olemaan oma syy!(Älkää käsittäkö huutomerkkiä väärin, halusin sillä vain korostaa, ettei seuraavalta lennolta myöhästyminen tule olemaan oma syy. Ainahan siinä menee aikaa, kun kävelee (tai menee sillä niiden junalla tai metrolla) seuraavaan terminaaliin ja tulee turvatarkastus tms.
Eli jos aika ei riitä turvatarkastukseen ja seuraavaan terminaaliin siirtymiseen, silloin syy ei ole minun?
Maksaako BA uuden lennon, jos heidän sivuiltaan varattujen lentojen (edelleen samalla kertaa varattu ja samalla lipulla kaikki) välissä ei ole tarpeeksi aikaa, kun ottaa huomioon mahdolliset turvatarkastukset tms.?
No ei ne ihan heti "jätä sua". Jos laukkusi on jo viety seuraavaan koneeseen, niin sen pois ottaminen on niin hankala operaatio, että yrittävät kyllä kuulutella sinua ensin. Ja kyllähän henkilökunta voi tarkistaa, minkälaisia ruuhkia kentällä on ollut.
Taidat nyt stressata turhaan. Ei nämä "perinteiset" yhtiöt jätä sinua pulaa. Ei se ole henkilökunnan rahoista pois, että he siirtävät sinut seuraavalle lennolle, jos myöhästyt. Vain jos ihan oikeasti olet itse töpeksinyt (esim. unohtunut baariin), niin sitten ehkä joudut itse maksamaan uuden lennon...
Kun kerran olet ostanut liput ba.com:ista kerralla, BA on vastuussa, että ehditte vaihtaa. Eli jos myöhästytte jatkolennolta, lentoyhtiö siirtää teidät myöhemmälle lennolle. Tämä on aivan normaalia, kun matkustetaan Amerikkaan kaupunkiin, jonne BA ei itse lennä.
Amerikassa ollaan muutenkin joustavia. Olen myöhästynyt lennoilta omasta syystä ja päässyt seuraavaan koneeseen. Samoin lentoyhtiö on ilmoittanut, ettei koneeseen mahdukaan, ja olen joutunut odottamaan seuraavaa lentoa. Joten älä hätäännyt, vaikka joku lento olisi myöhässä. Kaikki järjestyy.
halpiksia vastaan on se, että he huolehtivat asiakkaan perille asti myös poikkeustilanteissa. En usko, että he ihan kevyin perustein rupeaisivat tästä käytännöstä tinkimään, vaikka teoriassa voisivatkin osoittaa, että sinun olisi pitänyt ehtiä...
Jos paluumatkalla ensimmäisen yhteysvälin lentoyhtiö on joku muu kuin BA, muista tehdä online check-in tai soittaa lentoyhtiölle päivää ennen paluulentoa ja vahvistaa, että olette tulossa. "I'd like to reconfirm my flight tomorrow." Katso netistä lentoyhtiön puhelinnumoro valmiiksi. Mielellään 1-800 alkava numero, niin soittaminen puhelinkioskista tai hotellista ei maksa.
Jotkut amerikkalaiset lentoyhtiöt myyvät paluulennon paikat uudelleen, jollei matkustaja perillä ollessaan vahvista tulevansa paluulennolle. Sitten kone voi olla täynnä ja joudutte odottamaan myöhempää lentoa, jolloin vaihto menee varmasti pitkäksi.
Jos kentalla on ruuhkaa ja et tosiaan ehdi jatkolennolle, niin yhtiolla on vastuu hoitaa sinut perille seuraavalla lennolla. Kylla he uskovat, jos sanot, etta maahantuloselvityksessa oli kamala jono ja siella ei annettu etuilla tmv. Siella tosiaan on niita viranomaisia, joille voi menna valittamaan ja pyytaa etuilua, jos aika kay vahiin. Ja tosiaankin, yhtiot myyvat vaan lippuja joiden vaihtoajan oletetaan riittavan.
Kun kerran olet ostanut liput ba.com:ista kerralla, BA on vastuussa, että ehditte vaihtaa. Eli jos myöhästytte jatkolennolta, lentoyhtiö siirtää teidät myöhemmälle lennolle. Tämä on aivan normaalia, kun matkustetaan Amerikkaan kaupunkiin, jonne BA ei itse lennä.
Amerikassa ollaan muutenkin joustavia. Olen myöhästynyt lennoilta omasta syystä ja päässyt seuraavaan koneeseen. Samoin lentoyhtiö on ilmoittanut, ettei koneeseen mahdukaan, ja olen joutunut odottamaan seuraavaa lentoa. Joten älä hätäännyt, vaikka joku lento olisi myöhässä. Kaikki järjestyy.
Täytyy kyllä sanoa, että todella hyvää palvelua sait!:D :) En tietenkään tarkoita, että itse myöhästyisin tahallani tuon takia:D
Eikö sen mukaan 90 min ole minimiaika kun on jatkolento?
Sen jälkeen kiitän todella paljon kaikista vastauksista! Tämä on todella vaivannut mieltäni mutta nyt helpotti kummasti!Toivottavasti tämä oli nyt viimeinen kerta, kun teitä tulen näillä kysymyksillä vaivaamaan (tämä oli nimittäin jo toinen kerta):D
Kiitos!:)
Oletko varannut lennot kerralla niin että lennoista on olemassa 1 lentolippu, kaikki lennot ovat yhden lentolippunumeron alla ?
Sä voit käyttää vaikka 10 eri lentoyhtiötä, eli sillä ei ole MITÄÄN merkitystä tässä maailmassa, vaan sillä kuinka monella eri lentolipulla matka on.
Onko sinulla 1 vai 2 vai 3 eri lentolippua ?
Jos varasit menopaluumatkan yhdellä kerralla, yhdellä varauksella, lennot yhdellä lentolipulla silloin vastuu on sillä lentoyhtiöllä joka lentää sinut paikkaan, johon saavut myöhässä.
Esim lennät Finnairilla Helsingistä Lontooseen, Lontoosta New Yorkiin BA.lla ja American Airlinesilla Nykistä Miamiin. Jos tulet Nykkiin myöhässä, on BA.n vastuu hankkia sulle seuraava lento Miamiin, tai majoittaa sut yöksi Nykkiin ja aamulla sitten Miamiin.
Eli vastaa kysymykseen onko matka yhdellä lentolipulla ?