Miksi puhutaan turhista aborteista, turhista eroista tms?
Jos tulee raskaaksi, eikä voi olosuhteiden tai terveydentilansa takia saada lasta, niin eikö silloin abortti ole hyvä vaihtoehto? Eikä "turha"?
Tai erot, aina sanotaan että "se oli ihan turha ero" tai "onko tämä riittävä syy erota". Herranen aika, miksi elämää pitäisi tuhlata huonossa suhteessa? Kai nyt jokainen on mielummin yksin kuin väärän ihmisen kanssa? Ja eikö eroon riittävä syy ole sekin, ettei enää halua olla toisen kanssa?
Kommentit (9)
eli kyllä niitä on. Minä tein sen vahinkoraskauden aiheuttamassa "alkupaniikissa" ja ulkopuolisten painostuksesta. Tulin raskaaksi 23-vuotiaana yliopisto-opiskelijana miehen kanssa joka ei missään nimessä olisi jäänyt isäksi siihen rinnalleni vaan minusta olisi tullut yh. Vanhempani painostivat erittäin kovin aborttiin, kuulemma siihen loppuu opinnot, en löydä ikinä miestä ja työurakin tulee siivoojana tai kaupan kassana jos yksinäisen lapsen teen. Myös YTHS:än terkkari suositteli lämpimästi aborttia kun lapset ehtii kuulemma tekemään parempanakin aikana.
Heti kun abortti oli tehty ymmärsin kuinka järjettömän virheen olin tehnyt. Näin ympärilläni opiskelijoita, joilla oli lapsia, eli ei ihmisiltä mitään opinnot loppuneet ja elämä mennyt pilalle vaikka jopa yksinäinen lapsikin olisi tullut. Olisin voinut ihan hyvin jatkaa opintojani ja elämääni äitiysloman jälkeen. Olisin pärjännyt ihan hyvin lapsen kanssa, terve ja normitasapainoinen ihminen kun kuitenkin olen. Heitinpä sitten vaan elämän menemään miettimättä tarpeeksi. Ja miten sitten kävikään: minulta jäi lapset myöhemminkään saamatta. Ei vaan löytynyt miestä ja työuraa tuli luotua, kunnes sitä sitten huomasi että hups, 40 v mittarissa, taisi jäädä lapset saamatta.
missä ei yritetä oppia ymmärtämään sitä, miten parisuhde toimii, vaan rynnätään ihastuksen perään, ja sitten muutaman vuoden päästä huomataan, että on sen uuden ihastuksen kanssa päästy siihen samaan jamaan, ja on kuitenkin jouduttu opettelemaan ne parisuhteen kuviot. Näin ovat monet eronneet ja uudelleen naimisiin menneet sanoneet, ja sanoneet myös, että ei olisi kannattanut erota siitä ensimmäisestä suhteesta.
Abortteja tehdään suurimmaksi osaksi normaaliälyisille aikuisille, joilta voisi jo odottaa ehkäisyn käytön osaamista. Joten lähes kaikki abortit ovat turhia.
missä ei yritetä oppia ymmärtämään sitä, miten parisuhde toimii, vaan rynnätään ihastuksen perään, ja sitten muutaman vuoden päästä huomataan, että on sen uuden ihastuksen kanssa päästy siihen samaan jamaan, ja on kuitenkin jouduttu opettelemaan ne parisuhteen kuviot. Näin ovat monet eronneet ja uudelleen naimisiin menneet sanoneet, ja sanoneet myös, että ei olisi kannattanut erota siitä ensimmäisestä suhteesta.
Abortteja tehdään suurimmaksi osaksi normaaliälyisille aikuisille, joilta voisi jo odottaa ehkäisyn käytön osaamista. Joten lähes kaikki abortit ovat turhia.
Vaikka sinällään erot vaikuttaisikin turhalle jälkikäteen ajateltuna, niin olisiko nämä ihmiset oppineet sen olleen turha ilman sitä eroa? Sitä vain jäin pohtimaan... Tässä elämässä kun ei koskaan tiedä mitä tapahtuu. Ilman niitä ns. turhia eroja olisi kenties saattanut jäädä huonoon suhteeseen ,kun ei olisi erojen myötä oppinut mitään ja samalla sitten elänyt suhteessa, jossa miettii onko onnellinen siinä suhteessa.
Heti kun abortti oli tehty ymmärsin kuinka järjettömän virheen olin tehnyt. Näin ympärilläni opiskelijoita, joilla oli lapsia, eli ei ihmisiltä mitään opinnot loppuneet ja elämä mennyt pilalle vaikka jopa yksinäinen lapsikin olisi tullut. Olisin voinut ihan hyvin jatkaa opintojani ja elämääni äitiysloman jälkeen. Olisin pärjännyt ihan hyvin lapsen kanssa, terve ja normitasapainoinen ihminen kun kuitenkin olen. Heitinpä sitten vaan elämän menemään miettimättä tarpeeksi. Ja miten sitten kävikään: minulta jäi lapset myöhemminkään saamatta. Ei vaan löytynyt miestä ja työuraa tuli luotua, kunnes sitä sitten huomasi että hups, 40 v mittarissa, taisi jäädä lapset saamatta.
Todella sääli, ettet ollut tarpeeksi rohkea tekemään omia valintoja. Ja aivan käsittämättömältä tuntuu tuo painostus, jonka kohteeksi jouduit. 23-vuotias on kuitenkin ihan aikuinen ihminen ja varmaan tuossa kohti olivat opinnotkin hyvässä vauhdissa.
Olen pahoillani, että sinulta jäi äitiys kokematta. Kuulostat siltä, että sinusta olisi tullut hyvä äiti ja että sinulla olisi ollut paljon annettavaa lapselle. Toivottavasti vanhempasi edes älyävät hävetä ja katua.
Itse ainakin erosin mielestäni nuoruudessani turhaan. Nuorena saattaa tehdä ratkaisuja, joita myöhemmin katuu.
Ulkopuolisten silmin olen varmasti tehnyt turhan eron sekä turhan abortin. Itselleni ne eivät olleet turhia.