Tajusin juuri, ettei lapseni tule saamaan täyssisarusta (jos ollenkaan)
Ero tulossa ja vasta yksi lapsi.
Tämä on ehkä yksi harvoista asioista, joka harmittaa.
Kommentit (15)
Ex on niin helppo houkutella panemaan paljaalla. Eikä varmasi mene aikaakaan, kun iskällä on seuraava kierrosmenossa ja vielä kolmannekin kerkee...
siis mitä. Eikö sun mielestä sun mahdolliset muut myöhemmät lapset (vaikkakin eri miehen kanssa) esikoisesi kanssa täyssisaria? Tai jos sun miehesi, tuleva exäsi saa lapsia?
siis mitä. Eikö sun mielestä sun mahdolliset muut myöhemmät lapset (vaikkakin eri miehen kanssa) esikoisesi kanssa täyssisaria??
Tietysti käytännössä samassa perheessä pienestä asti kasvavat lapsetovat yhtä läheisiä (tai etäisiä) kuin samojen biologisten vanhempien lapset. Tietysti edellyttäen, että vanhemmat eivät itse tee eroa kohtelussa tai perinnölliset erot luonteessa ei ole todella isoja ja selkeitä.
siis mitä. Eikö sun mielestä sun mahdolliset muut myöhemmät lapset (vaikkakin eri miehen kanssa) esikoisesi kanssa täyssisaria? Tai jos sun miehesi, tuleva exäsi saa lapsia?
Ei tietenkään ole.
Eihän ne ole "täyssisaria" jos niillä on kerran toinen vanhempi eri...
Mutta toki voivat olla aivan yhtä läheisiä ja tärkeitä! Onko sillä sitten väliä jos eivät ole täyssisaruksia - en ymmärrä. Nimimerkillä Omaa kokemusta on.
ja en ole ap
siis mitä. Eikö sun mielestä sun mahdolliset muut myöhemmät lapset (vaikkakin eri miehen kanssa) esikoisesi kanssa täyssisaria??
Tietysti käytännössä samassa perheessä pienestä asti kasvavat lapsetovat yhtä läheisiä (tai etäisiä) kuin samojen biologisten vanhempien lapset. Tietysti edellyttäen, että vanhemmat eivät itse tee eroa kohtelussa tai perinnölliset erot luonteessa ei ole todella isoja ja selkeitä.
Ymmärretäväähän se on, että noin haluaa ajatella kun itsensä on sellaiseen tilanteeseen saanut. Käytännössä toi haavekuva ei vaan aina toteudu.
Sen sijaan on kaksi pikkusiskoa, joilla on tosin eri isä kuin hänellä.
Enpä ole koskaan ennen tätä aloitusta miettinyt koko asiaa.
Ei sisaruuteen verisidettä tarvita. Meillä on kolme omaa lasta ja kaksi nuorinmaista sijoituslasta ja enemmän vanhin on nuorinmaisille sisaruksia, kun täyssisaruksille yhteensä.
Palstan viisain mamma taas kommentoimassa!!! :D
Onko siis teidän mielestä ap:n tulevat mahdolliset lapset tämän esikoisen sisarpuolia? Sisarpuolia siinä missä sitten esim. uusperhekuvioissa, jossa kummatkaan vanhemmat eivät ole biologisia vanhempia?
Onko siis teidän mielestä ap:n tulevat mahdolliset lapset tämän esikoisen sisarpuolia? Sisarpuolia siinä missä sitten esim. uusperhekuvioissa, jossa kummatkaan vanhemmat eivät ole biologisia vanhempia?
Nykyään loppuvat sanat kuvaamaan kaikkia mahdollisia sisarussuhteita. Olen huomannut, että lapset itse puhuvat "siskopuolesta" kun tarkoittavat että on yhteinen vanhempi, ja "puolisiskosta" kun vain asutaan samassa perheessä.
Tai sitten vain "siskosta" sen kummemmin erittelemättä. Tai veljestä tietysti.
Minä luulin vielä muutama vuosi sitten, että silloin 7-vuotias tyttäreni ei koskaan tulisi saamaan sisarusta. Ikääkin alkoi jo olla eikä mitään ihmissuhdetta minulla näköpiirissä. Ja nyt hänellä on peräti viisi sisarusta. Neljä puolisisarusta jotka eivät ole hänelle sukua, ja yksi jolla on sama äiti mutta eri isä kuin hänellä. Tämä nuorin tulokas tuntuu ihan täyssiskolta, kuulemma. Ilmeisesti siksi että verrattuna noihin uusperheen kautta tulleisiin tämä on sentään sukua.
Mutta kaikkiin uusiin sisaruksiin on tytöllä hyvät välit, hän selvästi viihtyy suuressa perheessä. Hyvä näin.
en siis ole kommentoinut aikaisempiin viesteihin.
Onhan se näin, että nykyään mitä erilaiset suhteet ovat täysin tasavertaisia "perinteisten" verisiteiden rinnalla. Itse asiassa pidän nyt itseäni aika tyhmänä kun edes otin asian esille.
ap
saa varmasti pian siskopuolen rtai velipuolen. Niinhän nuo jutut yleensä menee..