Jos 6-vuotias pyytää sinua lakkaamaan hänen kyntensä, niin suostutko?
Kommentit (27)
Meillä 2-vutoiaasta lähtien on tyttö saanut lakkaa kynsiinsä kun on ollut aikaa lakata ja kuivattaa kunnolla.
Ja poika myös.
Mun lapset ovat saaneet leikkiä palstan inhoamilla Bratzeillakin.
Ei kai siitä satunnaisesti ole mitään haittaa.
lapsella on myös pari omaa kynsilakkaa.
ei ton ikäinen tarvi moisia aikuisten juttuja, saako se polttaa röökinkin kun leikkii kotia kaverin kanssa ja ottaa hieman sidukkaa kaverin kans kun leikkivät olevansa terassilla?
noiden kynsilakkojen myrkkymäärä on jo valtava noin pienelle lapselle kun eivät erityisen hyväksi aikuisellekaan, lapset kuitenkin nuolee sormiaan aikuisia enemmän jne
ei ton ikäinen tarvi moisia aikuisten juttuja, saako se polttaa röökinkin kun leikkii kotia kaverin kanssa ja ottaa hieman sidukkaa kaverin kans kun leikkivät olevansa terassilla? noiden kynsilakkojen myrkkymäärä on jo valtava noin pienelle lapselle kun eivät erityisen hyväksi aikuisellekaan, lapset kuitenkin nuolee sormiaan aikuisia enemmän jne
Valtava myrkkymäärä...
Jos sillä saa pikkupojan iloiseksi, että lakkaa sen kynnet kerran kesässä, kemikaalialtistus on kärpäsen kakka lantalassa.
Ja olen lakannutkin, meillä juuri tuon ikäinen tyttö. Kynsiä lakattu ainakin viime kesästä lähtien. On omia lakkoja, turkoosia ja lilaa, sydämiä ja hileitä :)
Ja joo, meidän poikien kynsiä ei meillä varmasti koskaan lakata! Se on tyttöjen hommia.
Tiesitkö tämän eron?
ei ton ikäinen tarvi moisia aikuisten juttuja, saako se polttaa röökinkin kun leikkii kotia kaverin kanssa ja ottaa hieman sidukkaa kaverin kans kun leikkivät olevansa terassilla?
noiden kynsilakkojen myrkkymäärä on jo valtava noin pienelle lapselle kun eivät erityisen hyväksi aikuisellekaan, lapset kuitenkin nuolee sormiaan aikuisia enemmän jne
joka sai aikoinaan 5-6-vuotiaana vapaasti tuhertaa kaikkien meikkistudioiden ja kynsistudioiden kanssa. Kiinnostus lopahti nopeasti, ja nyt teini-iässä käyttää vain satunnaisesti kynsilakkaa. Muita meikkituotteita ei halua käyttää.
Muistan kun jotkut mammat silloin aikoinaan kauhistelivat, että kuinka saatan antaa noin pienen "maalata" itseään. Itse uskon kuitenkin, että juuri sen takia ei nykyään näytäytyä mustat kajalit silmissä tai huulet kirkuvanpunaisina. "Kielletty hedelmä" ei olekaan kielletty. Noh, tosin se on kiltti tyttö muutenkin. Ja en todellakaan näe kynsien lakkauksessa mitään pahaa.
Sisko kun osaa ja viitsii lakata hienot moniväriset ja -kuvioiset kynnet, joista pikkulikka tykkää ihan kybällä :)
Ja joo, meidän poikien kynsiä ei meillä varmasti koskaan lakata! Se on tyttöjen hommia.
Saa siskon pinninkin päähän pyytäessään. Meillä ei ylipäänsä ole tyttöjen ja poikien juttuja jaoteltu. Kummasti vain tuntuu poikaa kiinnostavan autot ym. ja tyttöä nuket jne. Tuskinpa sitä satunnainen koristautuminen muuksi muuttaa. Sen sijaan se saattaakin olla jo toinen juttu, jos jostain sinänsä harmittomasta jutusta (kuten pojan kynsien lakkauksesta) tehdään paheksuttava tabu...
Koska lapsillamme on herkkä iho. Vauvana tuli joskus ihottumaa jos minä itse olin lakannut kynteni ja hoidin vauvaa. Eli en suostu lakkaamaan vaan toivon että sitten kun lapsi on isompi niin pystyisi varmemmin käyttämään lakkoja kun ei ole liian aikaisin altistunut niille.
Enkä välttämättä muutenkaan viitsisi nähdä lakkaamisen vaivaa.
Kaiken kukkuraksi he suunnittelevat Top Model -malleille vaatteita ja leikkivät Bratzeilla ja Monster High nukeilla.
Kylä nyt on lasten elämä pilalla, koska edellämainitut asiat sulkevat elämästä pois kaiken muun.
kyllä meillä lakataan pienempienkin kynsiä, myös poikien.
Olen lakannut jo paljon nuoremmankin tytön kynsiä ja hänellä on omia hilelakkoja.
Pojalta kysyisin että oletko nyt ihan varma. Tuon kysymyksen jälkeen poikamme yleensä on pyörtänyt pyyntönsä. Läpinäkyvää ollaan pari kertaa laitettu 6-vuotiaallekin.
kun 5-vuotias on pari kertaa pyytänyt. Innostus kuitenkin lopahti siihen. Ei jaksa odotella, että lakka kuivuu...
Miksen suostuisi?