Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

säästäisittekö vanhemman lapsen (ikäeroa 8vuotta) vaatteita pikkusisarukselle?

Vierailija
12.04.2012 |

Eli säilyttäisittekö isoveljen vaatteita pikkuveljelle, vai pistäisittekö myyntiin? Tossa kuitenkin niin monta vuotta välissä ennekuin nuorempi pääsis käyttämään noita, että tuskin enää siinä vaiheessa on "muodissa".

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omat on lapsenne, ottakaa sitten yllätyksenä vastaan katkeruus. Niin mun hullulle mutsille kävi myös. "Hienoa materiaalia, hienoa kangasta..."

Tyttäreni on nyt 18v ja hän on halunnut säästää muutamia juttuja jotka on ollut minullakin käytössä 70-luvulla. Eipä tuo nyt kovin katkeralle näytä. Lapset ovat saaneet itse säilyttää siis ne vaatteet jotka on olleet heille lemppareita ja pojilla on ollut samat käytössä. Ei ne T-paidat ja huparit mihinkään ole muuttuneet tänä aikana. Samanlaisia näkyy olevan myynnissä kuin 10 vuotta sitten.

Tämä aika on siitä hyvä kun oikeastaan mikä vain mitä laitat päällesi on muotia. On eri aikakaudet, oikeastaan koko 1900-luku on muotia alusta loppuun .

Vierailija
22/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö on käyttänyt joitakin vanhimman isoveljensä vaatteita vaikka ikäeroa 10 v.

Meidän pojilla (3 kpl)taas olen kierättänyt hyvin kun ovat 2 v ikäeroilla ja voi kutakuinkin siirtää kaapista toiseen kun käyvät pieniksi. Pienillä toimii hyvin, mutta kouluiässä sitten ovat saaneet kaikki uusia muutamia pihavaatteita ja peruspaitoja lukuunottamatta.

Sukat ja kalsarit kiertävät kunnes ovat puhki.

Mutta mitään printtipaitoja, elastiinia sisältäviä tai kuminauhallisia vaatteita ei kannata varastoida useiksi vuodeksi. Ne ei kestä siellä käyttökelpoisina.

Eli sinuna säästäisin muutaman nostalgian takia ja loput kiertoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saikin hyvän blogipostauksen aiheen. Kiitos.

Vierailija
24/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntä nuorempien sisarusten) vaatteita käytössä.

Ehkä 3 vuotiaaksi löytyy kätköistä jotakin, ei sen isompia.

Vierailija
25/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit heittäisin pois, jos ei miellytä. Vain hyvät säilyttäisin nyt, tahraiset ja nuhjuiset heti pois.

Vierailija
26/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuminauhat haperoituu.

Vähänkin isompien lasten vaatteita en säilöisi kuin harkitusti, mutta miksei vauvan vaatteita? Muoti kyllä muuttuu, mutta jos se ei haittaa.

Mulla on nyt vauvalla 2002 syntyneen serkkunsa paita ja housut.

Vierailija
27/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en säilytä. Älytöntä hillota vaatteita vuosia jossain..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän