Muita joilla puhjennut allergia lapsen saamisen jälkeen?
Ennen lapseni syntymää olin tiettävästi allergiaton. Sain lapsen 30-vuotiaana. Sen jälkeen aika pian alkoikin allergiaoireilu eli nenän/poskiontelojen limakalvojen turvotus, vesinuhailu. Ilmeisesti kysymys lähinnä siitepölystä.
Myöhemmin 3-kymppisenä tullut lisänä silmäoireilu, lievä astmaattinen oireilu, suun limakalvojen kirvely tietyistä ruoka-aineista. Allergiatestit eivät tosin näytä varsinaisia allergioita olevaksi.
Kommentit (7)
Jotenkin sitä ajattelee ettei aikuisiällä enää mitään allergioita voi puhjeta, mutta kyllä näköjään voi.
ap
Mulla on nyt parina keväänä ollut siitepölyallergiaan liittyviä oireita. Nenä vuotaa koko ajan, korvakäytävät kutiaa jne...Ennen ei ollut yhtään mitään. Viime keväänä aloin ottamaan histeciä pahimpina päivinä ja auttoi huomattavasti. Testeissä en ole minäkään käynyt.
Minä olin myös lapsena täysin allergiaton. Murrosikäisenä puhkesi kissa-allergia, mutta muuten ei ollut mitään. Toinen raskaus toi sitten mukanaan siitepölyallergian, joka kiusaa näin keväisin. Heinille en kuitenkaan ole sitten kesällä allerginen.
Allergia alkaa aina kutinalla, punoituksella ja turvotuksella silmäluomissa. Sitten alkaa nuha. Onneksi vaivaan on lääkkeet, joten ei se enempää ole haitannut. Tsemppiä kevääseen kaikille allergisille!
joka johtuu siitä, että raskauden myötä elimistön hivenainetilanne on heikentynyt. Limakalvot ja iho tarvitsevat esimerkiksi sinkkiä ja raskaus taas kuluttaa sitä. Sinkkitankkaus voisi siis olla paikallaan. Olen saanut kovasti apua sinkkilisästä mm. kuvaamisi oireisiin. Atooppinen ihoni on selvästi vahvistunut ja kaikenlainen sairastelu vähentynyt. aloitin 30 mg (esim. Kelasin sinkki on laadukas, eli sitä 2 tbl/ vrk), lisäsin 60 mg joksikin aikaa ja nyt on ylläpitona 30 mg. olen syönyt sinkkiä jo reilun vuoden. sinkkivarastot täyttyvät hitaasti, joten ihan heti ei kannata helpotusta odottaa. Jos nyt aloitat, voi apua tulla ensi vuoden siitepölyaikaan. D-, C- ja B-vitamiini ovat myös tärkeitä iho- ja limakalvovitamiineja, vaikka usein vain A- ja E-vitamiinit mainitaan iho-ongelmissa. Kannattaa tutkia, että on riittävän vahvat annokset, sillä puutostilat aiheuttavat usein myös imeytymishäiriöitä (suolistoon limakalvojen heikon kunnon vuoksi), niin nurinkurista kun se onkin. Vyöhyke- ja luontaisterapeuttini näitä ohjeita on mulle kertonut.
Olen käynyt allergiatesteissä sairaalassa, kahteenkin otteeseen. Kummassakaan ei näkynyt koivun siitepölyallergiaa, vaikka aivan selvästi saan oireita ko. siitepölystä, lisäksi joudun käyttämään antihistamiinitabletteja, vesinuhaan nekään eivät auta.
Tk-lääkäri selvitti että testeissä näkyvät vain pahimmat eli varsinaiset allergiat. "Yliherkkyys" on edellistä lievempi muoto ja se ei tule välttämättä testeissä esille.
Ilmeisesti elimistöni ei vaan sitten reagoi tarpeeksi voimakkaasti, että luokiteltaisiin allergiaksi. Enpä haluaisi olla niiden kengissä, joilla se varsinainen allergia on - lienevätkö hengissäkään?
mutta en saa mitään oireita siitä! Kummalliselta tuntuu.
Olen aina ollut täysin allergiavapaa siihen asti kun odotin esikoista. Silloin puhkesi jonkin sortin siitepölyallergia(en ole käynyt testeissä). Kesät on ihan hirveitä sillä nenä vuotaa ja silmät kirvelee kaiken aikaa :( Tästä johtuen olen pelastautunut sukuloimaan Helsinkiin viimeiset 2 kesää sillä siellä en kärsi edellämainituista ongelmista. Asutaan siis aivan maalla nykyään ja vieressä on pelto kesannolla joten kaikenmoista pölyä leijailee kaiken aikaa :(