Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

säästäisittekö vanhemman lapsen (ikäeroa 8vuotta) vaatteita pikkusisarukselle?

Vierailija
12.04.2012 |

Eli säilyttäisittekö isoveljen vaatteita pikkuveljelle, vai pistäisittekö myyntiin? Tossa kuitenkin niin monta vuotta välissä ennekuin nuorempi pääsis käyttämään noita, että tuskin enää siinä vaiheessa on "muodissa".

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytölle en enää (tein niin, ikäeroa oli tuo 8 vuotta eikä nuorimmainen suostunut pistämään isosiskon vaatteita ylleen enää tietyssä iässä, kun pitää olla vaatteet samaa muotia kuin kavereiden.) niin tekisi.

Vierailija
2/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä säilytä. Mieti itsellesi 10 v. aiemmin hankittuja vaatteita kouluun. Olisiko hävettänyt? :/

Vierailija
4/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee 6,5 vuotta ikäeroa ja olen päättänyt myydä kaikki vanhemman pojan vaatteet. Vauvan vaatteita olen säästellyt aikanaan ja ovat olleet tässä välissä jo lainassakin. Mutta enää en säästä.

Vierailija
5/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet näyttävät pikkuveljellä kulahtaneilta ja vanhanaikaisilta. 2-4v voisin säästää.

Vierailija
6/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin parhaimmat

Vierailija
7/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myy pois ja hankit sitten aikanaan vähän ajanmukaisempia. viehän ne jo hitosti tilaa jos joka vuosi laitat pieniksi jäävät syrjään.

Vierailija
8/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Tytön vaatteita niitä joita voi pojillakin käyttää on säästetty ja nyt 15 vuotta myöhemmin on tuon nuorimman käytössä. Pojilla on ikäeroa 9 vuotta ja nuorin käyttää vanhemman vaatteita ja hyvin sopii muotiin ja muottiin :)

Vierailija
9/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pitkän ajan päästä ne näyttävät tosi vanhanaikaiselle ja kulahtaneelle.

Vierailija
10/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita ja sen jälkeen siskoni ovat käyttäneet niitä. Nyt lapseni käyttää minun vaatteitani. Ei ratkaisevaa siis ole ikäero. Kaikki riippuu vaatteesta ja sen kunnosta.

Vierailija
11/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Tytön vaatteita niitä joita voi pojillakin käyttää on säästetty ja nyt 15 vuotta myöhemmin on tuon nuorimman käytössä. Pojilla on ikäeroa 9 vuotta ja nuorin käyttää vanhemman vaatteita ja hyvin sopii muotiin ja muottiin :)

Tuollaista juttua varmaan munkin hullu äitini ajatteli, kun puki mut ala-asteella johonkin 10 vuotta vanhoihin vaatteisiin. Itselleen oli kyllä varaa ostaa uusia vaatteita. Samalla logiikalla toimii tietysti nämä, jotka kaivavat 90-luvun alun värifarkkunsa käyttöön, kun "ne on nyt taas muotia". Juu.

Vierailija
12/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt äitini vaatteita ja sen jälkeen siskoni ovat käyttäneet niitä. Nyt lapseni käyttää minun vaatteitani. Ei ratkaisevaa siis ole ikäero. Kaikki riippuu vaatteesta ja sen kunnosta.

Juu, mulla oli äidin vanhat vaatteet ala-asteella. Kivasti kiusattiin, vaikka oli niin hienoa materiaalia. Aivan kahjoa touhua.

Vierailija
13/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista juttua varmaan munkin hullu äitini ajatteli, kun puki mut ala-asteella johonkin 10 vuotta vanhoihin vaatteisiin. Itselleen oli kyllä varaa ostaa uusia vaatteita. Samalla logiikalla toimii tietysti nämä, jotka kaivavat 90-luvun alun värifarkkunsa käyttöön, kun "ne on nyt taas muotia". Juu.

Ehkei äitisi sitten vain osannut säästää oikeita vaatteita :) Olen pahoillani jos sinulle vanhojen vaattiden käyttö on aiheuttanut jotain huonoja muistoja.

Vierailija
14/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sun mielestä sopii hyvin muotiin ei tarkoita että oikeesti niin on.

Kannattaa kysyä mielipidettä myös joltain toiselta ihmiseltä, joltain muulta kuin siltä joka sanoo aina joo sulle kaikesta.

Vierailija
15/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sun mielestä sopii hyvin muotiin ei tarkoita että oikeesti niin on.

Kannattaa kysyä mielipidettä myös joltain toiselta ihmiseltä, joltain muulta kuin siltä joka sanoo aina joo sulle kaikesta.

Silloin kun ette tiedä millaisista vaatteista on kyse niin ei kannata kovinkaan paljon suutaan loukuttaa.

Kyllä tiedän millaisissa he kulkevat ja mitä kannattaa säästää.

Vierailija
16/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalta tytölle, ikäeroa 7 v. Jos tytölle kelpaa niin käyttöön (lähinnä sellaisia tavallisia t-paitoja ja perusmallisia kesäshortseja), jos ei niin sitten kirppikselle (suoraan sinne lähtivät vanhat poikien juhlavaatteet pian tytön synnyttyä).

Vierailija
17/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tuolla ikäerolla niitä kertyisi niin mahdoton määräkin, ettei ne edes mahtuisi minnekkään.

Vierailija
18/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omat on lapsenne, ottakaa sitten yllätyksenä vastaan katkeruus. Niin mun hullulle mutsille kävi myös. "Hienoa materiaalia, hienoa kangasta..."

Vierailija
19/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hyvälaatuiset ja hyväkuntoiset. Ja vain jos tilaa on niin, ettei laatikoita tarvitse siireellä ja manailla säännöllisesti.

Varsinkaan pojalla perusvaate ei vanhene tyyliltään (puhun nyt alle 10-vuotiaista). Joku paitapusero, teepaita, verkkarit on samanlaisia aina, jos nyt ei osta mitään järkkyjä muotivärejä, vaan yksinkertaisia perusvärejä + mustaa ja tummansinistä (tylsää, mutta paljon tarjolla pojille). Ja tietysti pitää välillä ostaa jotain uuttakin, riippuen lapsen kiinnostuksesta.

Osa rikkoutuu, venyy, haalistuu ja kauhtuu, mutta niitä voi säilyttää sen verran kuin rönttävaatetta tarvitsee. Tai heittää pois ja hommata kirpparilta tilalle ne maalausvaatteet tms. rytkyt.

Vierailija
20/27 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tuolla ikäerolla niitä kertyisi niin mahdoton määräkin, ettei ne edes mahtuisi minnekkään.

Kuka käskee kaikki vaatteet säilyttää? On vaatteita jotka kulkevat vuodesta toiseen muuttumattomina ja ne kannattaa säästää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi