Kun jätit vauvan anoppilaan ekaa kertaa hoitoon, oliko se oma tahtosi?
Vai annoitko vauvan hoitoon vain siksi, että he halusivat? Onko tylyä sanoa, että jättää vauvan sitten hoitoon, kun on itsellä oikeasti jotain menoa ja kun on valmis jättämään..meillä niin kovasti odotetaan, että lähtisin edes pieneksi ajaksi johonkin, että saisivat olla vauvan kanssa ilman että olen näköpiirissä. Mielelläni jätän sitten hoitoon kun itse tahdon, mutta en pidä siitä, että minun pitäisi väkisin johonkin lähteä koska he niin haluavat. Jos olisi tyttären lapsi, niin ei varmaan olisi näin?
Kommentit (12)
onko kyseessä anoppi vai äitini hoitajana ekoilla kerroilla, eli jätin vasta, kun tuli tarve.
lapsia jättänyt minnekään hoitoon.
Enkä ole ajatellut että joku niin tekisi. Melko säälittävä äiti sellainen on mielestäni.
koska anoppi ei lapsiamme hoida! Ei ole halunnut ikinä hoitaa minuttiakaan eikä hoida tulevaisuudessakaan. Samoin eivät omat vanhempani, eivät ole ikinä auttaneet eivätkä auta. Molemmat viettävät nyt sellaista harmaa pantteri-elämää että pitää mennä ja harrastaa, lapsenlapsia tavataan maksimissaan kerran vuodessa pikakahvittelujen merkeissä.
Yökylässä eivät ole olleet ikinä, ei ole paikkaa mihin viedä.
Annoin lapseni hoitoon, en vauvaani. Minusta vauvoja ei saa viedä hoitoon kuin pakko tilanteessa.
Eikä anoppi ole pyytänyt. En ole myöskään jättänyt omille vanhemmilleni.
Esikoinen oli ekan kerran anoppilassa yötä yksin 6-vuotiaana, kun tarvitsimme hänelle hoitopaikkaa eskarivapaan ajaksi. Kuopus oli ekan kerran 4-vuotiaana silloin 7-vuotiaan esikoisen mukana. En usko, että anoppi olisi edes nuorempia halunnut, joten ei kyseltykään aikaisemmin... Anoppi ei ole mitään hoivaavaa tyyppiä :)
Mun vanhemmilla lapset ei edelleenkään ole olleet yökylässä, eivätkä mene.
esikoinen oli silloin vuoden ikäinen ja kävimme miehen kanssa lyhyellä mp-reissulla Euroopassa, kakkosvauva oli syntymässä loppusyksystä. Sekä lapsen hoito että reissu sujui hyvin, hoitopaikka ja hoitaja olivat tuttuja lapselle.
Ei vauva ole leikkikalu, jota kuuluu kohteliaasti lainata toisille, jos pyydetään.
Sitten kun sulla/teillä on sekä tarve että tahto ottaa vastaan lapsenhoitoapua juuri näiltä ihmisiltä, voi jättää hoitoon.
kyllä anoppi ihan tarpeeksi on päässyt hoitamaan näinkin. Tosin ei tuo ole kertaakaan ehdottanut, että lähtisin pois ja jättäisin lapset hänelle.
enkä myöskään omille vanhemmilleni kuin äärimmäisessä hätätapauksessa. Anoppi ja miehensä alkavat olla jo turhan höperöitä vanhuuttaan pikkulapsia hoitamaan ja oma äitini taas on semmoinen pakkomielteinen herkunsyöttäjä, että jopa koirat oksentaa pari päivää kun ovat siellä olleet kun on tungettu suuhun herkkua herkun perään. Lapsille kävisi ihan taatusti samoin vaikka äiti kuinka lupaisi ettei anna ylimääräistä (niin se lupaa koirienkin kanssa).
huvikseni jättäisi vauvaa mihinkään hoitoon, en edes omalle äidilleni. Asia erikseen jos oikeasti on mulla jotakin menoa, mutta ei sitä menoa järjestetä sen takia, että saataisi lapsi hoitoon.
Meillä on neljä lasta, eivätkä he ole olleet vauvaikäisinä muiden kuin äidin ja isän hoidossa. Mummot ovat toki käyneet kylässä ja silloin hoitaneet meidän läsnäollessamme.
Sinun lapsesihan se on!