Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotisivut yhdistykselle - mitä maksaa? Mistä saa?

Vierailija
11.04.2012 |

Otsikossa tulikin jo ongelma. Eräälle yhdistykselle pitäisi saada kotisivut, mutta kukaan yhdistyksen porukasta ei osaa niitä tehdä. Pitäisi siis saada helposti päivitettävät "peruskotisivut".

Mitä kautta niitä kannattaisi alkaa hankkia? Ja tietenkin kiinnostaa mitä ne maksavat? Tarkkaa hintaa ei tietenkään osaa kukaan sanoa, mutta puhutaanko hintaluokasta 500e / 1000e / 2000e jne.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet nettisivut itse, voit saada hyvän tuloksen erittäin halvalla (n. 30-40€ per vuosi palvelinmaksuista ja domainista). Se ei ole vaikeaa, jos käytät esim. Wordpressiä. Voisin verrata WP sivujen tekemistä Facebookin käyttöön, ihan yhtä hankalaa. Lisätietoja löytyy Googlesta, tai sitten vaikka täältä:

Tee Nettisivut Itse Halvalla

Vierailija
2/41 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vinkkinä, ainakin meidän koulun datanomit ovat tehneet yrityksille yms kotisivuja yhtenä arvioitavana työnä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saa suhteellisen halvalla: Kotisivut yritykselle. Ihan asiallisen näköiset sivut.

Vierailija
4/41 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos runsaista vinkeistä, tutustun niihin tarkemmin. Jos joku vielä keksi lisävinkkejä, olen kovin kiitollinen.

Vierailija
5/41 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotisivvujen tekoon ja kun sen teon kerran opettelee - mikä vie muutaman tunnin - niitä pystyy itse vaivatta päivittämään. Kuukausimaksu on halvimmillaan noin 17 euroa. Jos haluaa oman fi-päätteisen verkkotunnuksen, se maksaa noin 25 euroa lisää per vuosi.

Vierailija
6/41 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistykselle toistakymppiä kuussa on iso summa muutaman sivun infopläjäyksestä. Pahimpien pihtareitten onneksi markkinoilla on myös täysin ilmaisia kotisivupalveluja, kuten maanmainio http://ilmaisetkotisivut.omasivu.fi/ Kokeileminen on aina riskitöntä, siinä tärvääntyy korkeintaan aikaa.

Vierailija
7/41 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koska kyse on "asiallisesta" yhdistyksestä, ei mistään huvijutusta, suhtaudun ehkä hieman epäillen noihin ilmaisjuttuihin juurikin sen takia, että sieltä kenties tulee koko ajan jotain mainosta tms. silmille.

Olen siis todellakin ihan tietämätön näistä kotisivujutuista ja siksi kyselen mistä kannattaisi lähteä liikenteeseen. Kiitos muutamasta hyvästä vastauksesta! Lisää vinkkejä otetaan vastaan :) ap

Vierailija
8/41 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin bloggerillakin voi tehdä.

Luotte sinne vaan niitä välilehtiä. Yhdestä etusivu. Muihin sitten asiaa..

Tuossa on linkki

http://www.kotisivubisnes.com/2011/01/ilmaiset-kotisivut-miten-teet-ne-…

Siinä tosin sanotaan, ettei bloggerilla voi tehdä hyviä kotisivuja, mutta ei pidä paikkansa. Esim. nämä kotisivut on tehty bloggerilla ja on minusta hienot:http://wallila.blogspot.com/

Vierailija
9/41 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pääsee kokeilemaan ilmaiseksi. Se on sen verran helppo, että näppärä yhdistyksen jäsen tekee sillä itse sivut. Vuosikustannukset on paketista rippuuen 300 - 400 euroa vuodessa. Teen sulle sinne yhdstyksellesi kuvan jossa on logo lisättynä johonkin taustakuvaan 150 eurolla sis. alv. Voin laittaa meiliosoitteen jos kiinnostaa.

Vierailija
10/41 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin minäkin ehdottaa.

On tosiaan Blogia pohja, mutta "blogimaisuuden poistamalla" saa tyylikkäät kotisivut ILMAN MAINOKSIA, joita useimmissa ilmaissivuissa on.

Kannatta ottaa huomioon, että sivut myös helppo päivittää, eikä päivittys ole sen jonkun maksullisen palvelun takana

Vierailija
11/41 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee yhdistykselle kalliiksi.

Kertamaksu sivujen teosta ja sitten tuntikorvaus jatkossa, jos haluatte muuttaa niitä.

Vierailija
12/41 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevät mm. Klikkaa.fi ja Vilperi. Hinnat kai siinä 300e/vuosi. Todella epäilyttävää toimintaa vaan. Tuotteistettu tämä ilmainen lopputyö ( eli työharjoittelija ja sivujen tekijä ei saa mitään)ja firma käärii voitot, sivumallit valmiina ja sinne copy/pastena tekstit ja asiakas itse vaihtaa kuvat ja päivittää sivut. Kysy jostain alan oppilaitoksesta vaikka suoraan opiskelijalta.

Vierailija
13/41 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne voit tehdä kotisivut. Tosi helppoa kirjoitat vain tekstiä ja lisäät kuvia.

Näkymään sivut saa esim ostamalla tunnuksen shellit.org maksaa muistaakseni 80 eur/ 3 vuotta.

Tai monen internet yhteyteen kuuluu joku määrä kotisivutilaa minulla on Elisan internetsopimus ja yhdistyksemme kotisivut ovat siellä.

Vierailija
14/41 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota mitään vuosikustannus-juttuja!

Tulee yhdistykselle kalliiksi.

Kertamaksu sivujen teosta ja sitten tuntikorvaus jatkossa, jos haluatte muuttaa niitä.

Jollakin niitä sivuja on päivitettävä. Jos ottaa jotain avoimen lähdekoodin järjestelmiä, niissä on tehtävä turvapäivityksiä ja niin edelleen. Ei sekään ilmaista ole.

Vierailija
15/41 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Yritykseni tekee kotisivuja. Jos teillä on valmiina graafinen ilme kotisivuille, puhutaan hintaluokasta 500 euroa, mutta jos siihen tarvitaan suunnitelma, niin puhutaan hintaluokasta 1000 euroa. Voitte käydä katsomassa referenssejämme osoitteesta http://softvisio.fi/referenssit/.

Kotisivut ovat helposti itse päivitettävät.

Heli Jussila

info@softvisio.fi

045 6333 206

Vierailija
16/41 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, millaiset sivut tahdotte ja mitä ominaisuuksia tarvitsette. Jos tarvitsette ihanperussivut domainilla, ja niiden tarkoituksena on tiedonvälitys esim. jäsenille, eikä esim kaupanteko, on turha siihen "myyvään" visuaaliseen ilmeeseen ihan sadalla panostaa.

Toimivia perussivuja saa esim. www.tripod.com sivut voi tehdä ilmaisena, mutta sivuilla on mainoksia ja osoite on muotoa http://yhdistyksensivut.tripod.com mutta jota voi lyhntää vaikka muotoon www.yhdistyksensivut.tk tämäkin ilmaiseksi, mutta mainokset ovat edelleen.

Tripodilta saa sivuja myös omalla domainilla,

www.yhidtyksensivut ja päätteeksi esim .net, .com, .org .info ja mainokset pois; tällöin palvelu maksaa 8,50 dollaria (6,25 euroa) kk eli aika halpaa. Tuhon hintaan saa myös muuatman sähköpostin muotoon vaikkapa puheenjohtaja@yhdistyksensivut.org

Tripod on todella helppo käyttää, sivumalleja on satoja, joista voi valita mieleisensä ja päivittäminen on helppoa, ja päivittäminen toimii selainpohjaisena, eli ei tarvitse olla insinööri.

Jos tahtoo kokonaan suomenkielisen palvelun kotisivukone on mielestäni paras vaihtoehto.

Hoidan pyörätuolissa istuvana tällä hetkellä kymmenne yhdistyksne kotisivuja harrastuksena, en siis ole sidoksissa mihinkään. Jos tahdot voit mailata niin kerron lisää salla--s@luukku.com

Vierailija
17/41 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaimet käteen on uus palvelu, jossa on 100 % tyytyväisyystakuu http://avaimetkateen.kotisivukone.fi

Kotisivukoneen yhdistyshinnat on alkaen 13,90 €/kk

www.kotisivukone.fi/hinnasto

Lisätietoa koko palvelusta löytyy tuolta www.kotisivukone.fi/

Ei tarvi osata tehdä kotisivuja, mutta toki kaikkeen pitää aina vähän perehtyä. Jos osaat käyttää nettiä ja ymmärrät mikä on internet on. (lue: tajuat, että internet ei ole Google ja että ei ole koneellasi ja osaa käyttää sähköpostia sekä surffata netissä)

Itsekin voit avaa sivut ja testaa 2 viikkoa ilmaiseksi ilman mitään sitoumusta. Jos et tahdo tilata niin sivut vaan menee sit kiinni itsestään. Suomalainen tuote ja suomenkielinen asiakaspalvelu. Suosittelen ainakin kokeilemaan!

PS. Itse asiassa Kotisivukone ei ole mikään pikkulafka, joka sulkee ovensa yhtäkkiä vaan se on suomen suosituin kotisivupalvelu, jolla on jo yli 10000 kotisivu-asiakasta.

Vierailija
18/41 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja .com tai .net -verkkotunnuksen saa ilmaiseksi jos tilaa vuodeksi.

"Veljenpojan" tekemät sivustot joita ei voi itse päivittää, saattaa olla hyvä ratkaisu jos sivuja ei tosiaan tarvitse päivittää juuri koskaan. Yllättävän monesti vain menee niin että ajatellaan säästää muutama kymppi vuodessa... mutta sitten käykin niin että päivitettävää olikin enemmän kuin luultiin. tämä johtaa siihen, että pihtaillaan päivityksiä kun ei halutakaan koko aikaa vaivata sivujen tekijää ja ei päivitetä sen takia, että se maksaa => ja näin sivuilla on sitten sitä vanhaa tietoa eikä niiden olemassaolo hyödytä ketään (varsinkin yhdistyksillä vois kuvitella olevan tiedotettavaa jäsenille).

HUOM. Sivun päivittäjä EI tee yleensä luo sisältöä ja varsinkaan päivitettävää sisältöä, joten siinä ajassa kun itse mietit päivitettävät sisällöt, lähetät ne sivuston päivittäjälle, olisit jo itse ne laittanut sivuille esim. Kotisivukoneella. Plus että kun ilmoitat sivujen päivittäjälle, että "nää sinne ja nää sinne" niin huonoilla ohjeistukella menee aikaa hukkaan... Eikä sivujen päivittäjä välttämättä kerkeä niitä heti sinne laittamaan.

Harkitse tarkkaan mitä tahdot ;)

Vierailija
19/41 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan jo löytänyt tekijän sivuilleen, mutta sen verran halusin osallistua keskusteluun, että nyt on julkaistu kotisivujen hintalaskuri. Laskuri antaa reaaliajassa käyttäjän valintojen mukaan hinta-arvion sivujen kustannuksista, joten sillä pystyy helposti selvittämään mitä mikäkin kotisivuissa maksaa ja paljonko.

Laskuri löytyy osoitteesta: http://www.nerot.fi/kotisivujen-hintalaskuri

Terveisin,
Nerot.fi -tiimi

Vierailija
20/41 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain juoksevia kuluja kotisivujen ylläpidostä koituu väkisinkin, ellei niitä tunge bloggeriin tai vastaavaan. Mainosbannerit ja vaikeasti löydettävä osoite ei kuitenkaan anna kovin vakavaa kuvaa. Viestinvirastolta hankittu .fi pääte on noin 14€ vuodessa. Useammaksi vuodeksi kerrallaan ostettuna useimmiten säästää. Palvelintila on myös maksullista. Halvimmillaan muutamalla eurolla kuukaudessa saattaa selvitä. Tämän lisäksi tietenkin itse sivujen tekeminen.

Teen töitä edullisesti freelancerina.
www.mikakujapelto.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi