Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uaah, kertoka nyt mulle miten mä saan korjatuksi nää lukiolaisten kokeet!

Vierailija
10.04.2012 |

Mä en vaan hallitse tätä. Ihan liian vaikea ja rankka tehtävä. Aikaa hupenee eikä mitään tapahdu.

23 hengen kurssin kokeet on viimesessä tehtävässä enkä ma jaksa millään edes alottaa. Ja toinen koepinkka ihan aloittamatta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että korjaat viisi koetta ja sitten joku palkinto, sitten toiset viisi..ja sitä rataa..

Vierailija
2/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla se olohuoneessa korjaa niitä kun minä nukutan lasta koneen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko itse tehnyt kokeen, jota et osaa korjata..? Opettajan työn kulmakivi on suunnitelmallisuus nimenomaan ajankäytön suhteen. Jos ei arkena ehdi, eikä jaksa, niin sitten on työt tehtävä vaikka pääsiäislomalla..

Vierailija
4/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus itsekkin lukiossa mietin, että voi sitä raukka opettajaa joka lukee esim Historian pakollisen kurssin paperinivaskat läpi...tuntui kyllä, että joskus pisteitä taisi irrota helpommin pärstän mukaan :D

Vierailija
5/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä 4.

(3)

Vierailija
6/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koko lukuvuoden sijainen ja ihan itte tehnyt noi kokeet. Miten tehdään koe jonka osaa korjata? Tuntuu että sellaista ei olekaan, aina ihan hirveä ongelma. Ja aikaa on ihan liian vähän. Loput aina joudun arpomaan kun en enää jaksa miettiä.

Mä korjaan aina kysymys kerrallaan, saman kysymyksen kaikista kokeista. Niin ne tulee suunnilleen samalla lailla arvioiduiksi, ehkä.

Työt on tehtävä arkena, viikonloppuisin näen aina lapsiani enkä silloin pysty työntekoon. Pitäisi kyllä, kun ei arki riitä.

ap

Vierailija
7/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vielä pahempi rasti. Pitäis jaksaa sekin tarkistella ettei ne oo netistä kopsattu ja sitten vielä arpoa jotain numeroita niihin.

joo, taitaa mennä pärstäkertoimen (ja säälikertoimen) mukaan...

Vierailija
8/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eikös niissä tehtävissä ole yleensä 6 pistettä maksimi, sitten vaan kun kuusi tärkeää pääasiaa löytyy vastauksesta niin täydet pisteet :D :D ei se ole niin vakavaa

Vierailija
9/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulosta kovin pätevältä meiningiltä.

Vierailija
10/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku yö menee netissä kokeitten sijaa. Ja maha kasvaa ku energiajuomaa kuluu :(

Vierailija
11/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on kieltämättä sellainen fiilis, että ei viitsisi. Ei jaksaisi. Silloin mä pidän ensimmäisenä kahvitauon ja sitten vaan aloitan. Pakotan itseni istumaan siinä ja korjaamaan.

Syksyn ja kevään yo-kokeiden aikaan on tietysti pahimmat ruuhkat, kun ne osuu meillä aina koeviikon kanssa samaan saumaan. Mutta toisaalta yo-kokeet on kaikkein vaivattomimmat korjata.

Kannattaa tietysti tehdä homma itselleen mahdollisimman helpoksi. Eli suunnitella ajankäyttö ja oma työ sellaiseksi, että mahdollisimman vähän tulee niitä kasaantumisia. Kotiaineiden ja muiden töiden palautuspäivät eri viikoille eri ryhmien kanssa. Kokeeseen kannattaa, jos mahdollista, tehdä vastauslomake. Se nopeuttaa korjaamista huomattavasti. Jos mahdollista, osa tehtävistä voi olla monivalintaa. Jne.

Sanakokeet korjautan aina opiskelijoilla. Oppivatkin tehokkaammin.

Istumisen iloa, kesäkuun 2. päivä häämöttää jo :)

Vierailija
12/13 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun on reaaliaine, niin esseitähän nämä on...

Lukiossa en viitti käyttää monivalintaa, yläasteella sitten kyllä... kerralla tulee vähintään 100 koetta korjaukseen, kun koko luokka-aste tekee kokeet kerralla...

Vierailija
13/13 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lukuaineessakin voi lukiossa olla muitakin kuin esseevastauksia. Meillä oli ainakin melkein järjestäen eka kysymys termiselityksiä, joihin siis vastaukseksi riitti yksi lause (6 termiä = 6 pistettä). Helpottaa varmasti opettajan korjausurakkaa, suosittelen.

Muutenkin voi tehdä lyhyempiä kysymyksiä esseiden sijaan (esim. 3 pisteen kysymyksiä, joihn vastaustilaa n. yhden tekstikappaleen verran). Ja esseisiin selkeästi rajattu aihe ja itselle malliessee valmiiksi tai vaikka ranskalaisilla viivoilla ne asiat, joista pisteitä heruu, niin korjaaminen on helpompaa.