13-vee poikani haluaisi 34,90€ maksavan lippiksen!
Kommentit (41)
mutta lippiksen ostin silti. Mutta teroitin pojalle kyllä, että meidän varoihin nähden se oli kalliimpi, joten jos se menee hukkaan niin toista ei sitten saa. Piharämöilyyn ostettiin H&M suoralippa, 5e
vaan sen halpiskopion. Tossa iässä vaatteet joko nostaa tai laskee itsetuntoa. Mieti kumpaa sinä haluat lapsellesi.
Ja lippiksen tarvii kuitenki, eiks niin. Paljoko olisi sinusta hyvä hinta? Laita tienaamaan loput sopivalla tavalla.
Vaatteet nostaa tai laskee itsetuntoa JOS vanhemmat ja ympäristö opettaa siihen että sillä on mitään vtun merkitystä mitä ihmisellä on päällään.
Mä en kustanna merkkivaatteita, asianmukaiset vermeet kyllä. Lasten kanssa katsotaan myös yhdessä missä oloissa vaate on tehty, hinta/laatu jne. Näin perustelen heille perusteellisemmin miksi en anna rahaa. Koska minun rahoja ne ovat enkä halua että rahoillani tuetaan mitään mitä en koe tärkeäksi. Omilla rahoillaan lapset saavat tehdä mitä haluavat. Ja ei, itsetunnossa ei kenelläkään ole mitään vikaa. Muotipellet on pellejä.
Siis nimenomaan mies ilmaisee statuksensa mammonalla ja tämä kiehtoo naisia. Ehkä äidin on naisena vaikea samaistua tuollaiseen "elvistelyyn". Nuorimies näyttää statusta merkkilippiksellä, vanhempi merkkipuvulla, autolla ja -kellolla. Kyllä nuo naisiin vaikuttavat, uskokaa pois.
meillä 2 poikaa (9 ja 11.v) ja vaatteisiin menee paljon rahaa. Merkkeinä mm dc, etnies, karl kani, timberland, rähinä jne. Hoppi / skatemerkit maksaa.
Mieluusti satsaan kivoihin vaatteisiin.
Onko ap:sta tuo hinta lippiksestä muka paha?
3 euron alennuslippis (9,00e norm hinta). ;-D
vaan sen halpiskopion. Tossa iässä vaatteet joko nostaa tai laskee itsetuntoa. Mieti kumpaa sinä haluat lapsellesi.
Ja lippiksen tarvii kuitenki, eiks niin. Paljoko olisi sinusta hyvä hinta? Laita tienaamaan loput sopivalla tavalla.Vaatteet nostaa tai laskee itsetuntoa JOS vanhemmat ja ympäristö opettaa siihen että sillä on mitään vtun merkitystä mitä ihmisellä on päällään.
Mä en kustanna merkkivaatteita, asianmukaiset vermeet kyllä. Lasten kanssa katsotaan myös yhdessä missä oloissa vaate on tehty, hinta/laatu jne. Näin perustelen heille perusteellisemmin miksi en anna rahaa. Koska minun rahoja ne ovat enkä halua että rahoillani tuetaan mitään mitä en koe tärkeäksi. Omilla rahoillaan lapset saavat tehdä mitä haluavat. Ja ei, itsetunnossa ei kenelläkään ole mitään vikaa. Muotipellet on pellejä.
status ostettiin näillä ämpärilippiksillä ja jo tokalla luokalla luokkakaverit syynäsivät kaikki vaatteet yms "Onks sul aito?"
Onneksi muutettiin ja nyt poika on hyvässä koulussa, hyvällä alueella. Täällä on on yksi hailee mitä on päällä tai mitä omistaa. Kukaan ei kiinnitä mitään huomiota ulkonäköön tms.
Olen tutustunut poikani kavereiden vanhempiin ja ilokseni huomaanut, että samanlaisen arvomaailman jaamme. Ja huomio vielä; meidän "hyvä alue" ei tarkoita kalleimpia taloja, vaan fiksuja ihmisiä.
Lippiksiö tuotiin tuliaisiksi etelän matkalta. 2-5 eegeen maksoivat.
Feikki kelpaa. Ja muutenkin ei nirsoile. Kelpaa hyvin esimerkiksi marketin perus merkittömät verkkarit. Talvikenkiä kuomat.
Kengät, housut, takki, lippis merkkeineen antaa statusta kaveripiirissä. Tuossa iässähän se on tärkeää olla samanlainen kuin muut.
Pitisikö lapsen kulkea mahdollisismman halvoissa vaatteissa, jos ei osaa itse pyytää tai vaatia mitään?
kaikesta mahdollisesta. Omille lapsilleni ostan tasan tarkkaan sitä mitä haluavat, mutta opetan samalla rahan arvoa eikä niitä kivoja juttuja joka päivä osteta.
Mä en ymmärrä sitä miksi periaatteen takia osa lapsista ei saa koskaan mitään mikä on muotia tai mitä lapsi aivan hirveästi haluaa. Sellaisista lapsista ennemminkin kasvaa varkaita ja hyväksikäyttäjiä, jotka eivät IKINÄ saa mitä haluavat kuin niistä, jotka saavat.
saisi halvalla DC lippiksen?10-vuotias kyseessä.
meillä 2 poikaa (9 ja 11.v) ja vaatteisiin menee paljon rahaa. Merkkeinä mm dc, etnies, karl kani, timberland, rähinä jne. Hoppi / skatemerkit maksaa.
Mieluusti satsaan kivoihin vaatteisiin.
Onko ap:sta tuo hinta lippiksestä muka paha?
suunnileen saman ikäiset, mutta vaatteisiin ei mene kovin paljon rahaa. Heille onneksi kelpaavat kierrätetyt, isommilta serkuilta saadut vaatteet sekä tarjoustalon vermeet. Tunnistavat kyllä nämä DC- yms. skeittimerkit, ja lippikset sekä hupparit pitää olla merkkikamoja, mutta muuten kelpaavat muutkin kuteet. En missään tapauksessa ostaisi pelkästään merkkivaatteita, mutta muutamia, just esim. lippiksiä saavat.
Sittemmin tilannu netistä 15e:lla
DC:n lippiksen ja makso 49,90e.
Oon siis tyttö ja vaatteisiin menee paljon rahaa.
Älä välitä, meidän 13 v tyttö tahtoisi vähintään 10 000 euroa maksavan ratsuhevosen...
Sen verran kauan tyttö on ratsastusta harrastanut että siitä olemme jo selvillä. Se on myös yksi pätevä syy, miksi ei tule ikinä saamaan ratsua. Meidän rahat eivät vain riitä.
ok jos lapsi osallistuu itse maksamiseen, jos kerta niin kovasti haluuu-uuu... joku järki kuitenkin