Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää niin maan perhanasti nää lukudiplomit sun muut

Vierailija
10.04.2012 |

minä olen omat kouluni käynyt. Ei kiinnosta niin yhtään ettiä jotain tokaluokkalaiselle mitälie tapiireja ja tarjottimia ja miettiä miten helvetissä niitä pitää tehdä.

Eikö se opettaja voi tulostaa listaa, jonka kanssa menemme kirjastoon?? Ja antaa sitten kirjaan kuuluvat tehtävät oppilaalle??? Miksi minun tarvitsee tähän osallistua??? Ja miksi minun pitää sitä varten mennä ostamaan tulostin?

(Ja tiedoksi, kyllä, välitän lapseni koulunkäynnistä. Olis vaan nyt muutakin tekemista stana.)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulusta se kirjalista monisteena.

Vierailija
2/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kiinnostunut lasteni koulunkäynnistä ja haluan, että heidän koulunsa menee hyvin heidän kykyjensä mukaan.

Silti: yhden viikon aikana laskin lukeneeni Euroopan maantietoa, Bysantin historiaa, kolmannen luokan englantia, viidennen luokan matematiikkaa, ympäristöopista linnut. Tämä kaikki omien töiden, kotitöiden, omien opintojen ja lastenhoidon (5 kpl).

Enkö mä ole jo kouluni käynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi on ihan mahtavat noi lukudiplomit! mun poika teki ne kaikki luokat, ja lopussa sai sitten sen stipendin, oli tosi onnelllinen. ja äitinä olin ylpeä pojastani! kyllä se palkkio motivoi lukemaan & käyttämään kirjastoa. Hyvä systeemi !ja ne on tosiaan sen koululaisen tehtäväs, ei sen äidin ;-) vink-vink!

Vierailija
4/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan äiti tai isä tehnyt meidän kotitehtäviä. Jos piti hakea tietoa, mentiin itse kirjastoon. Jos piti opetella Euroopan linnut, ei me sillä vanhempia vaivattu.

Toki kysyttiin, jos oli jotain ongelmia ja tarvittiin apua jossain. Ja apua sai. Mutta pääasiassa pärjättiin itse.

Kai teillä nyt kotona tulostin on?!

Älkää paapoko niitä kakaroitanne. Käskekää niiden hoitaa itse asiansa, kysyä kavereilta tai kirjastosta. Ja jos jollain oli 5kin lasta, eikö ne penskat voi auttaa toinen toisiaan?

Tukiopettajankin voi palkata, jos lapsi on jotenkin heikkolahjainen, eikä pärjää kouluopetuksella. Muuten ne koulutehtävät on kyllä sellaisia, että normaali lapsi pystyy ne ihan itse selvittämään, jos vaan VIITSII.

Vierailija
5/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis hyvähän toi lukudiplomi onkin. meillä vaan opettaja laittoi maililla linkin sinne, ja sieltä pitää valita kirjalistaa ja lähteä lapsen kanssa kirjastoon ja sitten tulostella niitä tehtäviä ja ja ja... huoh...

Eikä edes asuta missään perähikiällä, mistä ei koulun kanssa pääsis kirjastoon, vaan Espoossa ja koululta matkaa kirjastoon on noin 300m. Että silleen..

Vierailija
6/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän ei ole siitä, että tekisi läksyt lapsen puolesta, vaan että valvoo niiden tekoa ja tarkistaa ne.

Ja tiedoksi vaan, että koulu on muuttunut todella paljon meidän ajoistamme.

Vierailija
8/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa sieltä lapsen kanssa kasa kirjoja listan mukaan ja menkää sitten vasta sinne kirjastoon!

t. 2

Vierailija
9/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kirjastossa on lukudiplomien kirjalistat tulostettuna kansiossa ja kirjastonhoitajilta voi sitten kysyä apua kirjojen löytämiseen.

Vierailija
10/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kirjastossa on lukudiplomien kirjalistat tulostettuna kansiossa ja kirjastonhoitajilta voi sitten kysyä apua kirjojen löytämiseen.

Vierailija
11/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että miksei se lapsi voi itse katsoa sitä kirjalistaa netistä. Poimia sieltä kiinnostavat. Mennä kirjastoon (jos kerran on noin lähelläkin) ja lainata vaikka kirjan kerrallaan.

MIHIN siinä tarvitaan äitiä tai isää? Jos joku noista ei ota onnistuakseen, voi sitten pyytää apua.

Juu, tiedän, että koulunkäynti on muuttunut meidän ajoistamme. Vaatimustasot on nykyään tosi paljon alhaisemmat.

Kyllä pääsääntöisesti lapsen pitäisi ihan itse selvitä kouluhommistaan. Toki vanhemmat tarvittaessa opastaa ja valvoo, jne. Mutta miksi lukea asioita lapsen puolesta!

T. 5, ope. Joka oli 9,5 keskiarvon oppilas ihan ilman, että äidin tarvitsi myös käydä peruskoulua samalla ja tarkastaa, onko läksyt tehty.

Vierailija
12/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan kehottavat tarkastamaan lapsen läksyt.

Ja siitä kirjalistasta sellainen mullistava tieto, että on paljon fiksumpaa katsoa, mitä niistä kirjoistasaa kuin itse alkajaisiksi lähteä etsimään jotain tiettyä kirjaa. Sinun metodillasi lukuprosessi on pitkä ja hikinen.

t. 2

Vierailija
13/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opelle tai sano lapselle, että kertoo asiasta. Varmaan olettamuksena on, että lähtökohtaisesti melkein kaikilla on kotona tietokone ja tulostin, ja oletetaan, että ne, joilla ei ole, kertovat asiasta ja heille ope sitten tulostaa tai antaa mahdollisuuden tulostaa koulussa.

Vierailija
14/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokkatoimikunnan pj ahdistelee sähköpostilla. Syy on se, että luokkatoimikunta PÄÄTTI kerätä joka oppilaalta rahaa 25 euroa kummaltakin lukukaudelta luokan tilille.

Nyt minulle ilmoitettiin ERÄPÄIVÄ, jolloin tuo pitäisi olla maksettuna. Ei minulla ole minkäänlaista velvollisuutta maksaa yhtään mitään. Ja ei varsinkaan "eräpäivään" mennessä!!

Elämme jo nyt kädestä suuhun ja jokainen ylimääräinen menoerä on liikaa.

Tänä keväänä pitää vielä maksaa tyttären leirikoulusta 100 e...

Miksi leirikouluja ei enää rahoiteta oppilaiden tekemällä työllä?

Vanhemmilta kupataan vaan rahaa...

Meillä on 4 lasta, minä hoitovapaalla, ja ei todellakaan olla hyvätuloisia...

Vierailija
15/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyyhän se aihealue itse lukea, jotta voi tarkistaa...

Missä Perähikiän apukoulussa sinä muka toimit kk-avustajan tukityöllistetuuraajana.

Vierailija
16/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan googleen "lukudiplomi".

Heti eka linkki ohjaa oikealle sivulle.

Sieltä valitsen tason "tapiiri", on selkeästi siinä ihan heti nähtävillä.

Ja sieltä voi eri aihepiirejä helposti klikata ja valkata kiinnostavat kirjat. Ne voi kirjoittaa ylös paperilapulle, jos ei ole tulostinta.

En ymmärrä, mihin tuossa tarvitaan vanhempaa apuun. Edellyttäkää nyt hyvät ihmiset jotain oma-aloitteisuutta niiltä koululaisiltanne!

t. 5

Vierailija
17/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

P-a-l-j-o-n älykkäämpää on lähteä katsomaan, mitä on saatavilla ja varata ne kirjat ja käydä hakemassa saman tien useampi kuin nyhertää ensin käsin lappuselle jotain, talsia kirjastoon, todeta, ettei niitä saa ja sitten taas talsia kotiin nyhertämään uusi lappu jne.

Vierailija
18/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

P-a-l-j-o-n älykkäämpää on lähteä katsomaan, mitä on saatavilla ja varata ne kirjat ja käydä hakemassa saman tien useampi kuin nyhertää ensin käsin lappuselle jotain, talsia kirjastoon, todeta, ettei niitä saa ja sitten taas talsia kotiin nyhertämään uusi lappu jne.

Kuka käskee kotona sitten nyhertämään lisää lappuja, jos kirjoja ei löydy?

Antakaa sille lapselle rahaa ja passittakaa kirjakauppaan sitten, eipä tule tuota ongelmaa.

5

Vierailija
19/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten yhtään lappua - tai mennä sinne kirjastoon muuta kuin vasta siinä vaiheessa, kun ne tilatut kirjat saa mukaansa.

Katsos kun aina ne kympin tytöt ei ole niitä kaikkein pragmaattisimpia... Äly hoi.

Vierailija
20/25 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän lapsi lukudiplomia varten saanut mitään nettiosoitetta, ei ole koulun eikä kirjaston sivuilla. Itse lapsen piti jäljentää vihkoonsa kirjalista, ja kun katsoimme kirjaston sivuilta, ei sieltä löytynyt listasta puoliakaan.

Lapseni lukevat paljon, mutta heitä ottaa päähän se, että diplomiin pitää lukea tietyt kirjat. Olisi fiksumpaa, jos olisi laajempi lista, josta valita oman mielen mukaan. Olisi vaikka 10 runokirjaa, joista saisi ottaa 2 ja lisäksi yhden ihan omavalintaisen.