Miska Joonas Kristian & Eveliina Lumia Kirsikka. Mielipiteitä?
Kommentit (16)
Tai ystävältä kerran kuulin että kun hänellä oli tuttavanaan romanialainen nainen, en muista sen naisen oikeaa nimeä, mutta Miskaa käytettiin hänen lempinimenä
Minusta se tuntuu vähän hölmölle. Koska omasta näkökulmasta Miska on ihan selvästi pojan nimi!
Jos haluu etsiä sille tytön vastinetta niin eiköhän se sillon ennemmin ois tuo Mirka.
- Ap
Kristian ja Lumia ihan hirveitä enkä antaisi Kirsikkaa edes hevoselle.
Miska ja Eveliina ok.
sillä pitkät nimet on tosi rasittavia, tosin varmaankin kavereiden kesken kutsumanimeksi tulisi eve.
nimet, pitkät ja vaikeat. Eveliina on jo tosi pitkä nimi, ei siihen tarvi kahta nimeä kaveriksi!
Miska on ihana nimi eikä todellakaan tule mikään paska mieleen, ihme kommentteja.
toisesta tulee tosiaan mieleen paska ja toisesta nimi joka annetaan ensimmäiselle hamsterille kun lapsen aivoilla halutaan muka-söpö nimi.
Muuten kyllä kauniita nimiä, Lumiankin pitäisin ihan Lumiana kun tuskin tuo kännykkä kauaa pinnalla pysyy, eikä se edes ole ensimmäinen mielikuva kaikilla.
Yksittäisinä niminä ihan harmittomia, mutta kokonaisuudet ei soinnu. On vaan läiskitty nimiä peräkkäin, mutta mikään ei yhdistä niitä toisiinsa. Tytön nimessä on liikaa tavuja. Vaihtaisin keskimmäiset nimet jotenkin ensimmäisiä ja kolmansia yhdistäviksi (samoja kirjaimia, tavuja, jotain...) tai jättäisin kokonaan pois.
Lumia on minun korvaani tosi negatiivinen nimi, tulee mieleen "menneen talven lumia". Miska ja Kirsikka taas sopisi sisaruksille kutsumanimiksikin.
Juu, mut kyllä mä varmaan nyt teen niin et tuon Lumian muutan Lumeksi pelkästään vaan.
Ja mitä väliä sillä on jos Saana Parviaisen lapsen nimi on Kirsikka? Entä sitten?
On varmasti monia muitakin Kirsikoita...
Kirsikka on sitä paitsi herkullinen marja! mmmm.. joten ei yhtään paha ainakaan omasta mielestäni
- Ap
Miska on todella vaikea... ihana nimi, mutta siitä tulee väkisinkin Paska...
No mulla ei kyllä Miskasta tuu mieleen paska, vaikka vähän onkin sointuvia sanoja toistensa suuntiin... :D
Mikael on ihan kiva, mut en välttämättä tiedä että haluanko et molemmilla lapsilla ois pitkät etunimet. Hmmm. Joten pidän kuitenkin varmaan kaikesta huolimatta tuon Miskan! :)
Mut Eveliinan kohdalla en tosin osaa päättää sitä et voisko se myöskin olla Eveliina Lumi Kirsikka?
Vai kuulostaaks toi jotenkin typerältä....
Lumia kyllä näyttää kirjoitettuna paljon kauniimmalta mielestäni
- Ap
Minusta muuten hyvät nimet, mutta Lumiasta jättäisin tosiaan a:n pois. Suomalaistytölle sopii hyvin Lumi nimeksi, tällä hetkellä Lumiasta tulee kännykkä mieleen.
Se tosin pistin silmääni, että kirjoitit "en halua, että molemmilla lapsilla on pitkät nimet". Voin sanoa, että minua on aina vähän tympäissyt (edelleenkin) se, että minulla on perheen pitkä nimi (3 tavua, 7 kirjainta) ja kaikilla sisaruksillani on kaksitavuiset ja viisikirjaimiset nimet. Minusta lyhyissä nimissä on yleensä enemmän potkua :)
Ja siitä ei tartte välittää yhtään, mitä nimestä voi vääntää. Kaikki nimet rimmaa jonkun negatiivisen kanssa, jos joku haluaa sellaisen riimin keksiä ja olla inhottava.
Lumiasta a:n pois, koska tulee kännykkä mieleen.
Miskan vaihtaisin, sillä monesti ulkomaalainen mieltää a-loppuisen nimen naisen nimeksi. Tämä on tietysti makuasia, häiritseekö se vai ei. (Meillä oli tärkeä valintaperuste lasten nimiä valittaessa, miehen takia.)
Eikä tuo Lumi vaihtoehto siinäkään mielessä vois olla huonompi, jos ajatellaan et poika on se Miska Joonas Kristian < eli Miska on lyhyt nimi, sit löytyy kaksi pitkää nimeä nimestä
Eveliina Lumi Kirsikka < siinäkin, Eveliina ja Kirsikka pitkiä nimiä, Lumi ois lyhyenä välissä
Täähän käykin ihan simppelisti!
- Ap