Vierailija

Minulla, 33v, tulee aina toisinaan sellaisia ihonalaisia järkkyfinnejä; millä hiivatilla niistä pääsee eroon? Finnejä tulee muutenkin helposti, suosittele jos tiedät jonkun hyvän finneihin oikeasti auttavan ihonhoitosarjan.

• ylös 1
  • alas 1

Sivut

Kommentit (27)

Ne jättifinnit ovat syvällä ihon alla ja ns. sisäsyntyisiä.

Hae ihotautien erikoislääkäriltä Roaccutan-kuuri. Kestää puolesta vuodesta vuoteen, mutta useimmilla auttaa.

Sinulla on luultavasti hormonaalinen akne, kuten minullakin oli. Puhkesi 32-vuotiaana mulla.

Mulla auttoi raskauden jälkeiseen akneen vieden kaikki pikkunäpyt ja osan noista suurista näpyistä. Ei tosin poistanut koko ongelmaa mutta auttoi kyllä silminnähden.

Nyt 1,5 vuotta aknen puhkeamisen jälkeen olen vihdoin ja viimein päässyt eroon finneistä, enää jäljellä punaisia laikkuja jotka pikkuhiljaa katoilevat. Toivottavasti tuo pahanen ei ikinä palaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En ole keksinyt niihin keinoa, valitettavasti. Ei kuitenkaan kannata puristaa, etteivät tulehtuisi. Töissä meikkaan piiloon, kotona pesen meikin pois, että alue "tuulettuu" ja odottelen kärsien, että kuivuis pois.

Akne johtuu hormoneista, ja on länsimainen sairaus. Alkuperäiskansoilla (jotka eivät syö sokeria ja viljoja niin paljon kuin me länsimaissa) ei ole nuorisollakaan akneongelmia, eikä yleensä muitakaan terveysongelmia.

Tietyt ruuat (sokeri, hiilihydraatit yleensäkin) nostavat insuliini- ja testosteronitasoja -> akne

Monet ovat saaneet aknen kuriin tarkkailemalla hiilihydraatteja.

Sisäinen hoito kuntoon. Nykyinen ruokavaljo on etääntynyt niin paljon pari vuotta sitten vallitsevasta ruokavaljosta, että tulos näkyy iholla. Nykyinen ruokavaljo on liian hapan (paljon lihaan, maitoa, juustoa, kananmunaa yms.). Elimistön tehtävä on pitää pH entsyymeille parhaana mahdollisena, joka puolestaan olisi aika emäksinen. Liian hapan ruokavaljo saa ihon kukkimaan, koska kuona-aineita tulee poistaa ja pelkkä happamuuden eritys virtsan kautta pois ei riitä happojen neutraloimiseen. Eli emäksiä ruokavaljossa on lisättävä ihanteellisen ihon saavuttamiseksi. Kurkut ja rusinat ovat todella emäksisiä ja muut kasvikunnan tuotteer myöskin perus emäksisiä.

Mistä tiedän? Olen kärsinyt itse epäpuhtaasta ihosta vuosia ja selaillut näitä keskustelufoorumeita vinkkejä etsien. Usein vinkeistä ei ole toiminut, koska sisäinen tasapaino ei ollut vielä kunnossa. Nyt ihoni on sileä ja näpytön enkä voisi olla onnellisempi. :)

Jos suuri ruokavaljoremontti ei kuulosta realistiselta idealta, niin kannattaa ottaa käyttöön omenaviinietikka. Omenaviinietikka on oikea super emäs ja kaksi ruokalusikallista päivässä riittää ainakin omalla kohdallani neutraloimaan happojen vaikutuksen. Omenaviinietikka on kuitenkin niin vahvaa, että se pitää laimentaa veteen. Eli lasilliseen vettä 1 ruokalusikallinen ja sama uudestaan. Vaikutus tehostuu jos toisen ottaa illalla ja toisen aamulla, koska silloin elimistössä on jatkuvasti emäksiä neutraloimassa happoja.

Tulee myös muistaa ulkoinen hoitaminen. :) Eli lyhyesti aamuin illoin pesu neutraaleilla kasvoille tarkotetuilla pesuaineilla. Kasvovesi aina pesun jälkeen vanulla pyörivin liikkein (Pirkan kasvovesi yllättävän hyvä, koska sen pH taitaa olla aika neutraali). Ja kasvojen rasvaus kevyellä rasvalla. (Itse käytän pesuaineena Vichyn vihreää normaderm sarjan pesuainetta ja rasvana saman sarjan kasvorasvaa.) Huom ohut kerros rasvaa ja yöksi voi riittää vaan kasvovesi (riippuu ihotyypistä).

Ja kaiken logiikan mukaan ei kannata käyttää paksua meikkikerrosta (tukkii ihohuokosia) ja välttää naamaan koskemista (epäpuhtauksia iholle).

Siinä mun vinkit :) mulla auttoi ja toivon, että auttaa sullakin!

Eron huomaa nopeasti ja muista, että stressaaminen ja kylmä lisäävät happoja elimistössä !!

Vierailija

Sisäinen hoito kuntoon. Nykyinen ruokavaljo on etääntynyt niin paljon pari vuotta sitten vallitsevasta ruokavaljosta, että tulos näkyy iholla. Nykyinen ruokavaljo on liian hapan (paljon lihaan, maitoa, juustoa, kananmunaa yms.). Elimistön tehtävä on pitää pH entsyymeille parhaana mahdollisena, joka puolestaan olisi aika emäksinen. Liian hapan ruokavaljo saa ihon kukkimaan, koska kuona-aineita tulee poistaa ja pelkkä happamuuden eritys virtsan kautta pois ei riitä happojen neutraloimiseen. Eli emäksiä ruokavaljossa on lisättävä ihanteellisen ihon saavuttamiseksi. Kurkut ja rusinat ovat todella emäksisiä ja muut kasvikunnan tuotteer myöskin perus emäksisiä. Mistä tiedän? Olen kärsinyt itse epäpuhtaasta ihosta vuosia ja selaillut näitä keskustelufoorumeita vinkkejä etsien. Usein vinkeistä ei ole toiminut, koska sisäinen tasapaino ei ollut vielä kunnossa. Nyt ihoni on sileä ja näpytön enkä voisi olla onnellisempi. :) Jos suuri ruokavaljoremontti ei kuulosta realistiselta idealta, niin kannattaa ottaa käyttöön omenaviinietikka. Omenaviinietikka on oikea super emäs ja kaksi ruokalusikallista päivässä riittää ainakin omalla kohdallani neutraloimaan happojen vaikutuksen. Omenaviinietikka on kuitenkin niin vahvaa, että se pitää laimentaa veteen. Eli lasilliseen vettä 1 ruokalusikallinen ja sama uudestaan. Vaikutus tehostuu jos toisen ottaa illalla ja toisen aamulla, koska silloin elimistössä on jatkuvasti emäksiä neutraloimassa happoja. Tulee myös muistaa ulkoinen hoitaminen. :) Eli lyhyesti aamuin illoin pesu neutraaleilla kasvoille tarkotetuilla pesuaineilla. Kasvovesi aina pesun jälkeen vanulla pyörivin liikkein (Pirkan kasvovesi yllättävän hyvä, koska sen pH taitaa olla aika neutraali). Ja kasvojen rasvaus kevyellä rasvalla. (Itse käytän pesuaineena Vichyn vihreää normaderm sarjan pesuainetta ja rasvana saman sarjan kasvorasvaa.) Huom ohut kerros rasvaa ja yöksi voi riittää vaan kasvovesi (riippuu ihotyypistä). Ja kaiken logiikan mukaan ei kannata käyttää paksua meikkikerrosta (tukkii ihohuokosia) ja välttää naamaan koskemista (epäpuhtauksia iholle). Siinä mun vinkit :) mulla auttoi ja toivon, että auttaa sullakin! Eron huomaa nopeasti ja muista, että stressaaminen ja kylmä lisäävät happoja elimistössä !!

Ruokavaljo?!? XD Keho säätää happamuutensa aina automaattisesti sopivalle tasolle. Ei sitä millään rusinoilla muuteta!

Mikä hemmetin ruokavaljo!! Miten joku voi luulla että ruokavalio kirjoitetaan ruokavaljo?!
Tuli vielä ainakin kolmeen kertaan, ei ollut vain typo

Vierailija

Mikä hemmetin ruokavaljo!! Miten joku voi luulla että ruokavalio kirjoitetaan ruokavaljo?! Tuli vielä ainakin kolmeen kertaan, ei ollut vain typo

Itse olen hämmästellyt sitä, kun aina silloin tällöin joku täällä kirjoittaa "perjaatteessa". Ihan käsittämätöntä.

Mikä mua kiinnostaisi suunnattomasti, on se, että mistä lähtien mikään etikka on ollut emäs?!

Joo en tiedä onko siinä viestissä hyviä neuvoja koska en voi ottaa tosissaan ihmistä joka kirjoittaa tarkoituksella "ruokavaljo". Vähän kuin radiossa joskus joku asiantuntija puhui influenssasta koko ajan infulenssana, ei voinut mitenkään ottaa tosissaan sitäkään.

Mun akne ja juuri nuo isot ihonalaiset pahkurat kukoisti juuri niin kauan kuin yritin "hoitaa" ihoani ns. aknatuotteilla. Aknetuotteiden teho perustuu lähes ainoastaan kuivattamiseen, mikä taas vain pahentaa useimmilla ihonalaisia tulehduksia, sillä juuri ihon kuivuus estää finnin sisällön poistumisen. Itselläni iho rupesi paranemaan heti kun vaihdoin mietoihin puhdistustuotteisiin ja erittäin kosteuttaviin voiteisiin. Aknetuotteet jättivät jälkeensä herkistyneen ja kroonisesti kuivuvan ihon, joka kyllä pysyy ahkeralla rasvaamisella kohtuukunnossa. Pakkasilmalla saattaa vieläkin ilmestyä pahkurafinni. Jos niin käy, höyrytän ja rasvaan.

Vierailija
Mun akne ja juuri nuo isot ihonalaiset pahkurat kukoisti juuri niin kauan kuin yritin "hoitaa" ihoani ns. aknatuotteilla. Aknetuotteiden teho perustuu lähes ainoastaan kuivattamiseen, mikä taas vain pahentaa useimmilla ihonalaisia tulehduksia, sillä juuri ihon kuivuus estää finnin sisällön poistumisen. Itselläni iho rupesi paranemaan heti kun vaihdoin mietoihin puhdistustuotteisiin ja erittäin kosteuttaviin voiteisiin. Aknetuotteet jättivät jälkeensä herkistyneen ja kroonisesti kuivuvan ihon, joka kyllä pysyy ahkeralla rasvaamisella kohtuukunnossa. Pakkasilmalla saattaa vieläkin ilmestyä pahkurafinni. Jos niin käy, höyrytän ja rasvaan.

Samoin. Minullakin avun toi huolellinen kosteutus ja ihonhoitotuotteiden vaihto pintakuivalle iholle sopiviin.

Vierailija

Omenaviinietikka on oikea super emäs ja kaksi ruokalusikallista päivässä riittää ainakin omalla kohdallani neutraloimaan happojen vaikutuksen.

Uskomaton älykääpiö! Taitaa olla täysi uutinen että etikka on hapan.

Meine base emäksinen suola ihonhoidossa, kokeile. Olen käyttänyt satoja euroja eri ihonhoitotuotteisiin mutta tämä on ainut joka oikeasti toimii ja on lisäksi edullista.

Vierailija
Vierailija

Omenaviinietikka on oikea super emäs ja kaksi ruokalusikallista päivässä riittää ainakin omalla kohdallani neutraloimaan happojen vaikutuksen.

Uskomaton älykääpiö! Taitaa olla täysi uutinen että etikka on hapan.

En ihmettele kun sama tyyppi kirjoittaa ruokavaljostaan.. etikka on asteikolla 2,9 kun neutraali on 7. Eli vielä ihan reilusti hapan. Taitaa tämän henkilön ihon hyvinvointi johtua jostain muusta kuin emäksisestä ruokavaljostaan.

Niin,tämäkään ei ole mikään oikeinkirjoitus-ketju.on Tää rasittava palsta,kun joka asiasta saadaan riita aikaiseksi ja heti vedetään herneet nenään.mikä teitä vaivaa? Ihme pätemisen tarve koko ajan.

Vierailija
Niin,tämäkään ei ole mikään oikeinkirjoitus-ketju.on Tää rasittava palsta,kun joka asiasta saadaan riita aikaiseksi ja heti vedetään herneet nenään.mikä teitä vaivaa? Ihme pätemisen tarve koko ajan.

Aika vaikea ottaa tosissaan ihmistä, joka kirjoittaa niin räikeän virheen kuin ruokavaljo. Sekä vielä päälle asiavirhe emäksisestä etikasta..

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.