Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos näet 5v lapsen

Vierailija
09.04.2012 |

rattaissa,niin oletatko hänen olevan vammainen tai muuten vajavainen.Itse vaadin jo 3v kävelemään itse.Metrossa olen nähnyt näitä isoja lötköjä lapsia rattaissa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jopa olettaa ko. lapsen kävelleen pitkän matkan/ olleen kokopäivän reissussa ja siten istuvan rattaissa. Mutta näin maalaisena mielikuva metrosta ja rattaista yhdistyikin lomailuun ja kokopäivän reissuihin.

Kyllä viisivuotias kävelee aika pitkiä matkoja ilman rattaita.

Mutta hetkinen, eikös metrossa jne. saa kulkea ilmaiseksi jos on lapsi rattaissa? Vaikuttaisiko se?

Vierailija
2/13 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lapsi voi olla 3- vuotiaana tosi pitkä ja isokokoinen ja näyttää vanhemmalta, toinen samanikäinen on taas hyvin pieni kooltaan ja vaikuttaa nuoremmalta.

En olettaisi mitään. Se on mulle muutenkin yksi ja sama minkä ikäisiä vanhemmat kuskailevat rattaissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on 5-vuotias, joka jaksaa ongelmitta olla liikkeellä koko päivän ilman rattaita.

Metrossa pääsee kaikki alle 7-vuotiaat ilmaiseksi riippumatta siitä, onko rattaita vai ei.

Vierailija
4/13 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huudan sille lapelle, että "Vitun cp mene kotiisi kuolemaan".

Vierailija
5/13 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joka päivä viikon ajan esim kaupunkilomalla?

Vierailija
6/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin välittömästi että lapsi on AP:n. Samat flegmaattiset elkeet havaittavissa. Tämän päälle kun lisätään AP:n ylipaino niin homma on melkolailla taputeltu :)

Vierailija
7/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä jätettiin aikoinaan jokaisen kolmen lapsen kohdalla rattaat pois, kun ikää tuli 2 vuotta.

Kyllä 5-vuotias pystyy aivan hyvin itsekin kävelemään, pidemmätkin matkat.

Vierailija
8/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuu 5-vuotias rattaissa. 3-vuotias sen sijaan kävelee reippaasti. Ja kyllä, 5-vuotiaalla on liikuntavamma mikä ei näy ulospäin eikä vaikuta älyyn.

Vierailija
9/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 2 v voi olla 110 cm pitkä. meillä 3 v 116 cm. jos tehdään esim. 15 km reipas juoksulenkki niin kivempi lapsen olla rattaissa, vai mitä? jopa vielä 5 vuotiaanakin tosin tuskin mahtuu rattaisiin silloin kun on varmaan jotain 140 cm pitkä silloin.

Vierailija
10/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi oma lapsi kärsii kovasti keväällä siitepölystä ja tiepölystä. Hänellä on astma + allergia. Joutuu käyttämään useita eri lääkkeitä ja se paha olo + lääkkeet tekee hänet tosi väsyneeksi ja "lötköksi" hetkittäin. Jos olisi pakko viedä vaikka pitempi matka jonnekin ilman autoa niin saattaisin turvautua rattaisiin (vaikka niitä ei ole meillä ollutkaan enää vuosiin...). Jos tulisi tällainen tilanne että voit ap tulla kyselemään vapaasti :)

Vierailija
11/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

röntgenkatse kun näkee minkä ikäinen istuva lapsi on kyseessä etenkin talvella haalareiden ja hattujen alta?

Ei mua vaivaa kyseinen asia yhtään. Hanki siis jotain muuta sisltöä elämään kun ko. asian pohtiminen.

Vierailija
12/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilsaa? Jos matkaa esim. päiväkotiin on 2-3 km suuntaansa ja lapsi touhunnut siellä koko päivän, niin saattaa väsyttää. Ja lähin metro on 600 kilometrin päässä. Joten karjuenko se pitää itku silmässä kotiin kävelyttää, jottei joku ap:n kaltainen joudu koko iltaa miettimään, että onkohan sillä joku vamma? Mun puolesta voit ihan rauhassa miettiä, jos niin kovin kiinnostaa, pukkaan rattaissa, jos siihen on aihetta. Pyörällä tosin tykkäävät kulkea ympäri vuoden.

Vierailija
13/13 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin liian etelässä asuvilla on aika vääristyneet nuo liikkumiseen liittyvät asiat. Kaikilla ei ole lähikauppa 50-100 askeleen päässä. Olen tähän aiemminkin törmännyt, kun eräs kauhisteli, kun meillä lähin kauppa on 1,5 kilometrin päässä. On kuulemma ihan kamalan kaukana! Hän kuolisi varmaan nälkään täällä, kun linja-autokin menee vain silloin tällöin, ratikasta ja metrosta ei tietoakaan ;D.