Paljonko tarjota rahaa piirongin ja ompelukoneen 20 vuoden säilytyksestä?
Meillä on sukulaisten kanssa "perintöriita" meneillään tai aluillaan...
Miehen mummo kuoli joskus pari- kolmekymmentä vuotta sitten. Häneltä jäi vanha singeri ja peilipöytä jotka jäivät miehelleni (en tiedä mitä sisaruksensa saivat). Tavarat eivät mahtuneet mieheni silloiseen poikamiesboksiin, joten hän kuskasi ne säilöön serkulleen (omakotitaloon). Siellä ovat siis maanneet parikymmentä vuotta ja unohtuneet mieheltäni.
Nyt sitten serkku soitteli, että tarvitsisi tilaa ja tavarat voisi käydä kuskaamassa pois. Nykyiseen kotiimme ne mahtuvat mainiosti. Mies ei siis edes ensin muistanut mistä tavaroista oli kyse. 15 min päästä serkku soitti uudelleen ja sanoi, ettei avovaimonsa haluakaan luopua niistä, kun ne ovat heillä jo 20v olleet.
En tiedä miten keskustelut ovat sen jälkeen edenneet, mutta nyt me ollaan niitä tavaroita menossa hakemaan ja serkku vaimokeineen haluaa rahaa tavaroiden säilytyksestä. Paljonko pitäisi/kannattaisi/tarvitsisi tarjota?
Kommentit (10)
mutta jos ne ei olis soittanu, että tulkaa hakemaan ne pois, niin olisivat voineet pitää ne, kun me (mieheni) ei niitä edes muistanut...
Olisi ihan mukavaa pitää ystävälliset välit sukulaisiin.
Tai sitten veisin paketin kahvia:D
Joku 200 euroa irtois vielä, mutta esim. 500 olis meille jo iso raha. 1000 euroa jo lähes mahdottomuus.
Serkku ja avovaimonsa ovat keski-ikäisiä, molemmat työelämässä ja lapsettomia... Jotenkin tuntuu, että tarjotaan me mitä vaan, se tuntuu heistä tosi pihiltä.
vaan tyyliin viiniä tai konjakkipullon.
Ruotsista olen niitä noutanut n 20 eurolla useamman kappaleen ja myynyt niitä sitten Huuto.netissä yms.
Peilipöytä sitten, jos on joku sellainen 1960-luvun teakpöytä, niin sen arvo/hinta lienee siinä 100e korkeintaan...
Todella epämiellyttävä tilanne! Älä nyt hyvä ihminen mitään 500-1000e mene tarjoamaan! Äläkä mitään muutakaan tuollaista...
ja jos ei ole papereita, en antaisi niitä.
En mielelläni lähtisi rahaa tarjoamaan säilyttämisestä, kun esineiden arvo ei varmaankaan kovin suuri ole - ja periaatteessakaan.
Mieti, mitä itse haluaisit, jos olisit toinen osapuoli. Minä en kyllä kehtaisi mitään pyytää, mutta ilahtuisin yllätyksestä.
Selvä tapaus: serkun vaimon mielestä he ovat kärsineet vääryyttä ja hän vaatii miestä yömään nyrkkiä pöytään. Ensin vaimo haluasi tavarat pois tieltä, sitten pitää ne ja nyt rahaa säilytyksestä. Missään tapauksessa vaimo ei ole tyytyväinen mihinkään ratkaisuun, sillä kyse on serkun puolen sukulaisista. Serkku itse ei haluaisi riidellä teidän kanssanne, muttei myöskään uskalla väittää vaimolle vastaan.
Näin minä toimisin: Säälisin serkkua ja pyytelisin nimenomaan serkun vaimolta vuolaasti anteeksi heille aiheutunutta harmia. Jos tavarat eivät ole teille ollenkaan tärkeitä, kysyisin vielä, haluvatko he kuitenkin pitää ne. Säilytyksestä en maksaisi, koska sellaista ei ole sovittu ja säilytyskustannus olisi joka tapauksessa korkeampi kuin tavaroiden arvo. Sen sijaan veisin viinipullon ja lähettäisin jälkikäteen kiitos- tai pahoittelukortin tunnelmasta riippuen. En suostuisi katkaisemaan välejä serkkuun kiukuttelevan vaimon takia. Jos he tosiaan haluavat polttaa siltoja sukuun, en auttaisi heitä siinä auttaisi yhtään vaan olisin mahdollisimman korrekti.
menette vain VAROTTAMATTA joku päivä ovelle, ja ilmoitatte, että tulitte ne hakemaan.
kiitätte, että säilyttivät niitä. pennin latiakaan ette anna. ei ole ahneudella rajaa, saatana!!