Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Englannissa ei huuhdota tiskiainetta pois astioista?

Vierailija
09.04.2012 |

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2012 klo 16:11"]

Siellä ei myöskään ole myynnissä auton jääraappaa/harjaa; ei ollut nähnytkään, vaikka tarve olisi. Niitä olen postitellut hänelle, hän on ylen kiitollinen ja leuhkii niillä kavereilleen..;)

Erikoista kehua englantilaisten harjausta, kun heillä tunnetusti huonot hampaat on.

Toissa talvena ostin jääraapan ja harjan Tescosta. Tänä talvena, kun tarvitsin, ostin jääraapan M&S:stä.

http://www.marksandspencer.com/Marks-and-Spencer-Ice-Scraper/dp/B005QDCAZO

Mitä tulee tiskien huuhtomiseen, ainakin heidän luona jossa olen ollut, astiat on pesuveden jälkeen huuhdottu juoksevalla vedellä ja kuivattu... Toisten kylpytottumuksiin en ole tutustunut, mutta hampaiden harjaukseen kyllä, kun lasten kesken siitä on puhuttu. Hammastahna kuuluu nimenomaan jättää sinne suuhun, eikä huuhdella sitä pois. Näköjään kaikki suomalaiset eivät vielä ymmärrä sitä.

Vierailija
2/43 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannista en tiedä, mutta Hollannissa olin vieraisilla perheessä, ja äiti oli saada slaagin, kun tarjouduin tiskaamaan ja hän näki minun huuhtelevan astiat. Vierailuni aikana he rupesivat itsekin huuhtelemaan ne ennen kuivausta, tiedä sitten, halusivatko vain olla kohteliaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ihan suomalainen kaveri ei myöskään huuhtele astioita. Ihmettelin pitkään miksi hänen luona vesi ja kahvi maistuu oudolta, kunnes näin hänen tiskaavan. Kyllä ne saippuakuplat vaikuttaa juoman makuun :)

Otin sitten tavaksi hänen luona "autella keittiössä", eli jos janotti, huuhtaisin lasini vaivihkaa ennen juomista.

Vierailija
4/43 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ensimmäistä vuotta Italiassa ja olin kuolla nauruun, kun näin naapurin yhtenä aamuna putsaavan auton tuulilasia sateenvarjolla. Ei siis omistanut jääraappaa. Tietääköhön edes, mikä sellainen on?

[quote author="Vierailija" time="09.04.2012 klo 16:03"]

Siellä ei myöskään ole myynnissä auton jääraappaa/harjaa; ei ollut nähnytkään, vaikka tarve olisi. Niitä olen postitellut hänelle, hän on ylen kiitollinen ja leuhkii niillä kavereilleen..;)

[/quote]

Vierailija
5/43 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2012 klo 18:50"]

ei oo fairy vaarallista? Miksi siinä on sitten ärsyttävä varoitus ja vakavan silmävaurion vaara.

[/quote]

Niin, Fairy (ja astianpesuaineet yleensä) on kehitetty liuottamaan rasvaa. Ei ole kovin terveellistä syödä rasvanliuottimia päivittäin. Plus tietty se jännä sivumaku...

Vierailija
6/43 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks ne ei huuhtele itseään vaahtokylvyn jälkeen?

Vierailija
7/43 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylpyvaahdon seasta vaan suoraan pyyhkeen sisään

Vierailija
8/43 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuhtele suutaan hammaspesun jälkeen. Outoja noi engelsmannit.

Vierailija
9/43 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ne myöskään huuhtele suutaan hammaspesun jälkeen. Outoja noi engelsmannit.

Vierailija
10/43 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä täällä ollessa se vaahtoisena kylpyammeesta nouseminen tai tiskien huuhtelematta jättäminen (tiskit kuitenkin kuivataan pyyhkeeseen, siihen jää suurin osa tiskiaineesta) ei tunnukaan enää pahalta.

Vierailija
11/43 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisten ohjeiden mukaan ei suuta pitäiskään huuhtoa .

Bakteerit huuhotaan pois. Jos haluaa voi ottaa hieman uutta tahnaa suuhun ja porskutella

Vierailija
12/43 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elamastani ja mieskin on enkku, ja tuo suun huuhtomatta jattaminen hampaanpesun jalkeen on kylla ihan uutta tietoa mulle. En ole kuullutkaan. Kaikilla on taalla hammasmukit, mitas niilla sitten tehtaisiin muka jos ei pidettaisi suunhuuhteluvetta?

Astioita ei ennen huuhdeltu vaan kuivattiin pyyhkeeseen ja laitettiin saman tien pois kaappiin. Nykyaan melkein kaikilla on tiskikoneet. Ja tuosta kylpyjutusta, kun ennen oli vain kylpyamme eika suihkua niin vahan vaikea siina on huuhdella. Nykyaan on melkein kaikilla suihkut.

Vierailija
13/43 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisten ohjeiden mukaan ei suuta pitäiskään huuhtoa .

Bakteerit huuhotaan pois. Jos haluaa voi ottaa hieman uutta tahnaa suuhun ja porskutella

Vierailija
14/43 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kai niin pihejä veden käytön suhteen... ?

Vierailija
15/43 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikseivät huuhtele astioita Fairyn jälkeen. Kun Suomessa näki huuhdottavan astiat ja laitettavan astiakaappiin, sai " heureka"-elämyksen ja päätti rakentaa samanlaisen sinnekin. Siellä ei myöskään ole myynnissä auton jääraappaa/harjaa; ei ollut nähnytkään, vaikka tarve olisi. Niitä olen postitellut hänelle, hän on ylen kiitollinen ja leuhkii niillä kavereilleen..;)

Vierailija
16/43 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain Afrikassa ihminen saa heti vatsataudin. Eli ruoka sisältää colibakteereita

Vierailija
17/43 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa talvena ostin jääraapan ja harjan Tescosta. Tänä talvena, kun tarvitsin, ostin jääraapan M&S:stä.

http://www.marksandspencer.com/Marks-and-Spencer-Ice-Scraper/dp/B005QDC…

Mitä tulee tiskien huuhtomiseen, ainakin heidän luona jossa olen ollut, astiat on pesuveden jälkeen huuhdottu juoksevalla vedellä ja kuivattu... Toisten kylpytottumuksiin en ole tutustunut, mutta hampaiden harjaukseen kyllä, kun lasten kesken siitä on puhuttu. Hammastahna kuuluu nimenomaan jättää sinne suuhun, eikä huuhdella sitä pois. Näköjään kaikki suomalaiset eivät vielä ymmärrä sitä.

Vierailija
18/43 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain Afrikassa ihminen saa heti vatsataudin. Eli ruoka sisältää colibakteereita

ja tarpeilla käyminen ei ole yhtä hygienistä kuin meillä. Ei ole mahdollista pestä käsiä...

Eikä ne paikalliset sitä mahatautia saa, vaan me herkkikset länsimaiset hygieniafriikit (ja osin tästä syystä sairastamme myös mm. astmaa ja allergioita ja muita autoimmuunisairauksia).

T: sh

Vierailija
19/43 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai suihkutetaan kylvyn jälkeen? Ihan turhaa.

Vierailija
20/43 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa että aloitus oli provo... Kai ne tiskiainemyrkyt pitää huuhdella astioista pois! Ei niissä mitään vitamiineja ole. Voisi olla "terveellisempää" jättää kädet pesemättä ennen ruokailua kuin syödä lautaselta jota ei olla huuhdeltu kunnolla tiskiaineen jäljiltä. Huuhtelu hei onkin ihan turhaa!

Hampaat jätetään huuhtelematta koska fluori pitää jättää suuhun vaikuttamaan. Tahnavaahtojen syljeskely riittää, tai sitten minimaalinen huuhtelu vedellä korkeintaan. Astioihin tuskin tarvitsee jättää tiskiainetta vaikuttamaan...

Saippuan huuhtelu iholta on mietityttänyt. Mutta myrkkyjähän nekin ovat lopulta vaikka ties mitä ihoa hoitavia aineita niissä saattaa ollakin. En kyllä ihan heti jättäisi saippuoita iholle. Jos tuoksua haluaa, sitä varten ovat hajuvedet ja dödöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi