Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Alanya kiva paikka? Mitä siellä kannattaa tehdä/ostaa?

Vierailija
09.04.2012 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinkoa ja lämpöä, se on se paras anti :)

Ruuat myös hyviä! Paikalliset myyjät ovat nykyään vähän mukavampia kuin vuosia sitten, tai ainakin olivat.

Vierailija
2/32 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkiin en lähde enää toiste. Ei ollut ainakaan mun mieleinen paikka. Siellä ei ollut oikeestaan mitään, mistä mä tykkäsin. Oli myös ainoa paikka, missä mulle on tullut turistiripuli niistä sapuskoista ja kaverilla sama homma :(.

Loppuloma syötiin jossain pohjoismaisessa (en muista oliko suomalainen) ravintolassa pyttipannua ja pizza.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alanyasta. Siellä ei tosiaankaan ole mitään oikeastaan aika ruma kaupunki.

Vierailija
4/32 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhelomalla useita kertoja. Ja menemme jatkossakin.

Kivat rannat,lämmintä, aurinkoista, ystävälliset ihmiset ja hyvä ruoka.

Ensimmäisillä kerroilla ostelimme jotain feikkivaatteita, mutta huomasimme ne huonolaatuisiksi. Enää vuosiin emme ole vilkaisseetkaan kauppoihin päin ja se on ollut järkevä valinta.

Enää ei myyntityö tai ravintoloiden sisäänheitto ole päällekäypää. Ihan toista on esim. Egyptissä.

Vierailija
5/32 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi viikkoa reissussa Turkissa akselilla Alanya-Antalya. Ei ikinä enää. Ihmiset ovat aivan kammottavia: joka paikassa saa pelätä huijaamista, ahdistelua ja oikeastaan mitä vaan hyväksikäyttöä. Se turkkilaisten näennäinen ystävyys on sitä, että yritetään saada jotain kaupaksi.

Ja eksyä ei kannata... olin Antalyan suunnalla eksyksissä tosi kämäinen vuokra-auto alla (niin tämäkin vielä: vuokra-autojen ikä voi aivan hyvin olla +10 vuotta), ja pelottava tunne syntyi kun äijä-poikalauma piiritti. Tunnelma porukassa vaihteli aggressiivisuuden ja ivaamisen välillä, kun näkivät että ihminen on hädässä. Jotenkin siitä selvisin, yksi tuhahti lopulta vihaisesti kättä heilauttaen "Go back Antalya!".

Turkissa nainen on ***** jos ei kulje hiukset peitettynä ja isän/veljen/oman miehen seurassa, sormus nimettömässä. Paikallisilta naisilta sain kuulla kammottavia kertomuksia miten tavallisen näköisiä turistinaisia on raiskattu ja murhattu vain siksi, että ovat turkkimiesten mielestä näyttäneet siveettömiltä.

En suosittele Turkkia matkakohteeksi kenellekään.

Vierailija
6/32 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on "panolomalle tulleen" näköinen, ei asiallista kohtelua saa. Jos on nyrpeän näköinen, niin ei kai kukaan jaksa sitruunan nielleelle hymyillä. Myyjät kauppaavat tavaroitaan, jos on viileän kohtelias niin eivät ahdistele niin kuin tyhmempiä jotka eivät osaa sanoa ei.

Matkaoppaiden kaupat olivat silkkaa huijausta, JOS on niin tyhmä että menee ylipäätään mukaan tuollaiselle ostoskierrokselle niin oma moka. Myyjät puhuvat Suomea ja lässyttävät "tama hinta vain suomalaisille" ja muuta diipadaapaa. Turkissa on myös ostoskeskuksia joissa kauppa toimii ihan samoin kuin Suomessa tm. maissa ostareilla (ei tulla tyrkyttämään, ei voi tinkiä hinnoista jne.)

Oma asenne ja se että ei lähde mukaan mihinkään flirttailuihin tai huijauskauppoihin eikä kännissä kohella, ja ei pahimpaan turistirysään mene, niin hyvä ja mukava loma tulee :)

Vierailija
7/32 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon just menossa 14.06....nii saa nähä mitä tapahtuu:D

Vierailija
8/32 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavat ovat kyllä pitäneet Turkista...

ap

Vierailija
9/32 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkiin ja Alanyaan. Ei taas näistä oikein tiedä.

Itse se on koettava. Onpahan mitä odottaa:)

Vierailija
10/32 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri paikoissa viisi kertaa, ja kertaakaan ei ole mitään kurjaa ollut/tapahtunut. Menen sinne vielä varmasti joskus uudelleen, jos etelään haluaa ja rahat on vähissä.

Muutoin suosin Italiaa.

Vierailija
11/32 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkilaiset kuvottavia väkisin myyjiä. Pidätkö siitä, että huonolla suomen kielellä sulle koko ajan myydään jotain ja huudellaan perään? Alanya ei ole halvin etelän lomakohde vain Suomessa vaan myös esim. Briteissä, josta sinne tulee koko ajan ryyppääviä kovaäänisiä brittinuoria bilettämään. Ja suomaliset jotka siellä käy... No sopisivat hahmoiksi esim. Kummeliin koska tahansa :) Mutta paikka on erinomainen jos ei puhu englantia ja haluaa syödä lihapullia ja muusia tai pizzaa joka päivä! Että sinne vaan aistimaan turkkilaista tunnelmaa ;) Not. Miksi suomalaiset eivät halua tutustua muihin kulttuureihin vaan suuntaavat vaikka ekalle etelä lomalle tuollaiseen saastaiseen ja kuvottavaan paikkaan? Sama on esim. Bulgarian Sunny Beach. Miksi ei säästää vaikka vuoden enemmän ja suunnata vaikka juuri Italiaan esim. Toscanaan tms.? En pystynyt edes katsomaan matkaoppaita koska tunsin niin suunnatonta myötähäpeää siellä käyvien suomalaisten puolesta. Yök.

Vierailija
12/32 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut. Ja varsinkin tätä joka juuri menee. Olen käynyt Bulgarian SB:llä monta kertaa.

Ohjelman perusteella tuskin olisin sinne ikinä matkaa varannut.

Raadollinen kuva tulee.

Turkin matkaoppaista en edes muista.

Me matkustamme paljon. 5-6 viikon rantalomaa vuodessa.

Vierailija
13/32 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin sillä asenteella etten odottanut oikeastaan yhtään mitään. Sen takia tykkäsinki paikasta. Kiva rantaloma kohde ja lämmintä riitti. Ravintoloissa oli hyvät sapuskat. Kleopatra ranta on parempi ja siistimpi. Ostettavaa siellä ei minulle ollut. En pidä huonolaatuisista piraattikamoista. Joka paikassa piti tinkiä. Mieheni on mestari siinä lajissa ja tekikin hyviä ostoksia. Keskustassa on kiva vesipuisto. Ei mikään iso mutta siellä päivä vierähti mukavasti. Yhtenä päivänä otimme taksin kävimme vuoristossa katsomassa tippukiviluolaa. Voisin käydä toistekkin.

Vierailija
14/32 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu käskee kulkea matkaoppaiden kanssa kaupoissa haha pitää ollä kyllä täys urpo. Nehän makso itsekin täydet hinnat ostoksista.

Vierailija
15/32 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lisää (asiallisia) vastauksia.

ap

Vierailija
16/32 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta Turkki tuntuu kamalalta ja paikalliset huijareilta, jos olette olleet joissain turistirantalomahelveteissä. Suosittelenkin hylkäämään ne, koska niihin huijarit ja muut epätoivotut tuttavuudet pesiytyvät. Muutenkaan mitkään Alanyan tms. turistiparatiisit eivät anna varsinaisesti mahdollisuutta tutustua maahan, ellei matkan tarkoitus ole pysytellä hotellilla ja nähdä muita turisteja. Mutta sitähän nyt voi tehdä missä maassa tahansa.

Itse kävin syksyllä Istanbulissa majoittuen Sultanahmetissa syrjäisellä tavisten alueella. Siellä ja muilla vastaavilla alueilla ihmiset olivat rehtejä ja avuliaita, järkkäri sai roikkua puolihuolimattomasti olalla eikä nyt muutenkaan ollut tunne, että pitäisi erityisemmin laukkuaan vahtia. Ruoka oli taivaallista ja halpaa. MUTTA, mitä lähempänä Sinistä moskeijaa, palatsia yms. liikuin, sitä enemmän näköpiirissä oli iholle tulevia kauppiaita yms. hellomistereitä. Sitä kalliimmaksi ruokapaikat muuttuivat ja sitä lujemmin halusin pitää kiinni kamerastani ja laukustani. Sellaisilla alueilla kävin katsomassa vain nähtävyydet ja surffailin rauhallisemmilla alueilla, joilla ei ahdistanut sitten yhtään.

Uskaltakaa tutustua siihen puoleen, joka löytyy tunnettujen turistialueiden ulkopuolelta. Näyttäkää taviksilta, älkää eksyneiltä valmismatkalaisilta. Niin on taatusti turvallisempaa ja mukavampaa liikkua.

Vierailija
17/32 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta Turkki tuntuu kamalalta ja paikalliset huijareilta, jos olette olleet joissain turistirantalomahelveteissä. Suosittelenkin hylkäämään ne, koska niihin huijarit ja muut epätoivotut tuttavuudet pesiytyvät. Muutenkaan mitkään Alanyan tms. turistiparatiisit eivät anna varsinaisesti mahdollisuutta tutustua maahan, ellei matkan tarkoitus ole pysytellä hotellilla ja nähdä muita turisteja. Mutta sitähän nyt voi tehdä missä maassa tahansa.

Itse kävin syksyllä Istanbulissa majoittuen Sultanahmetissa syrjäisellä tavisten alueella. Siellä ja muilla vastaavilla alueilla ihmiset olivat rehtejä ja avuliaita, järkkäri sai roikkua puolihuolimattomasti olalla eikä nyt muutenkaan ollut tunne, että pitäisi erityisemmin laukkuaan vahtia. Ruoka oli taivaallista ja halpaa. MUTTA, mitä lähempänä Sinistä moskeijaa, palatsia yms. liikuin, sitä enemmän näköpiirissä oli iholle tulevia kauppiaita yms. hellomistereitä. Sitä kalliimmaksi ruokapaikat muuttuivat ja sitä lujemmin halusin pitää kiinni kamerastani ja laukustani. Sellaisilla alueilla kävin katsomassa vain nähtävyydet ja surffailin rauhallisemmilla alueilla, joilla ei ahdistanut sitten yhtään.

Uskaltakaa tutustua siihen puoleen, joka löytyy tunnettujen turistialueiden ulkopuolelta. Näyttäkää taviksilta, älkää eksyneiltä valmismatkalaisilta. Niin on taatusti turvallisempaa ja mukavampaa liikkua.

Niin kuvittelitko että olin koko 5 viikkoisen reissuni jossain turistilomahelvetissä? Tai näytin joltain valmismatkalaiselta ? Ei nyt sentään.

Tosin turistirysien puolesta pitääsen verran puhua, että niissä joku taso käytöksessä esim. hotellin henkilökunnallakin oli. Ainiin, paitsi ne äijät siellä hymyilivät maireasti ja vieressä naistyöparit katsoivat kuin halpaa *****. Tähän ei tarvita siis mitään flirttailevaa käytöstä/pukeutumista vaan se että vaan saapuu hotelliinsa sisälle...

Iltaisin saattoi tulla näitä hotellityyppejäkin vastaan, silloin samoilta äijiltä kuuli ihan suoraan huutelua.

Se unohtui kertoa, että joka paikassa tosiaankin yritetään huijata. Aivan joka paikassa. Esim. baarikaappia laskutetaan jos ei ole tarkkana, vaikket sieltä koskaan mitään ottaisikaan.

Yksi selviytymiskeino Turkissa kyllä on, jolloin ahdistelua ja kusetusyritystä on vähemmän. Jos käyttäytyy todella kylmästi ja tylysti, ei ikinä hymyile, niin sitten alkavat kohtelemaan kunnioittavasti. Mutta toinen asia onkin, kuka haluaa lähteä lomareissulle kiristelemään?

Vierailija
18/32 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanya on kyl ihan paikka, tuli käytyä siellä vuonna 2010. Tässä muuten kuvia ja kertomus matkalta Alanyaan: http://www.aurinkovarjo.net/index.php/matkakertomukset/119-turkki-alanya

Vierailija
19/32 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä kun olin 6v. Nyt 18. Silloin kun kävin, menin kameliratsastukseen ja miehet ei päästänyt mua pois ennen kuin oltiin maksettu summa, jonka määrä kasvoi koko ajan. Miehet huuteli myös 6 vuotiaan perään. Ei kiitos enää. En tiedä miten asiat nykypäivänä. 

Vierailija
20/32 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viime kesänä ja juuri nyt alanyassa. Ja tullaan varmasti vielä ensi vuonnakin. Turisteja on huomattavasti vähemmän tänä vuonna, ravintolat tarjonnut joka ilta ilmaiset juomat tai toiselle lapselle ruuat. Palvelu on ollut hyvää ja asiallista. Muutaman puhelinnumeron olen saanut mutta niin se on jokaisessa maassa jos ilman miestä kulkee, suomessakin. Suosittelen kaikille Alanyaa 😊