Minkä takia te alistutte miehen tahtoon "ei tehdä lasta vielä"
ja sitten 35-vuotiaana kun mies vihdoin kokee olevansa valmis panikoitte kun hedelmällisyys on laskenut ja vauvaa saa yrittää paljon pitempään kuin mitä olisi tarvinnut nuorempana??
Kommentit (13)
että et välitä miehesi mielipiteestä? Jestas.
Kai nämä asiat on kompromisseja, ja jos toinen ei halua lasta, niin ei se ainakaan liittoa paranna.
40 vuotiaana olisin mielummin lapseton kuin yh
ja minä tahdon odottaa pari vuotta. Aikasemminkin on näin ollut. Miehelle olisi sopinut pienempi ikäero lapsille, hän tahtoi taas ennen esikoista talouden kuntoon.
Minusta on normaalia ettei lapsia tahdo kaksi ihmistä samaan aikaan ja silloin mennään sen mukaan joka ei lasta tahdo.
Niin meinaatko että kortsuja puhkomalla tulee onnellisia perheitä? Jotkut ihan oikeasti haluavat edes yrittää saada sen perheen, johon se isäkin kuuluu, eivät vain lasta hinnalla millä hyvänsä.
mutta harva mies silloin tajuaaa, mitä se merkitsee, että lasta yritetään vasta myöhemmin, ehkä liian myöhään.
Tiedän pari miestä, jotka jarruttelivat omissa avioliitoissaan lapsen tekoa ja ovat katuneet sitä kovasti myöhemmin (toinen pari jäi/jää? lapsettomaksi). Yleensä miehet eivät ole tiukasti vastaan vaan epäröivät luonnostaan, enkä voisi jättää omaa äidiksi tuloani jonkun epäröinnin varaan.
Oma mieheni oli sitä mieltä, että, odotetaan nyt vielä vähän. Itselläni oli pelko (lääkärin arvio), etten tule helposti raskaaksi, enkä siksi olllut epäröintiä huomaavanikaan vaan ajattelin, että jos ei pidä ehkäisystä huolta niin...
Tulin onneksi raskaaksi, ja sitkeän yrittämisen jälkeen vielä toisen ja kolmannenkin kerraan. Lasten ikäeroiksi tuli useampi vuosi ja neljättä emme ehtineet saada (olen nyt 40). Mies suree hieman sitä, että emme aloittaneet hieman aiemmin, olisi kuitekin halunnut vielä yhden...
Ja minä olisin todellakin mielummin yh ja äiti kuin lapseton. Onneksi olemme onnellinen perhe.
mutta harva mies silloin tajuaaa, mitä se merkitsee, että lasta yritetään vasta myöhemmin, ehkä liian myöhään.
Tiedän pari miestä, jotka jarruttelivat omissa avioliitoissaan lapsen tekoa ja ovat katuneet sitä kovasti myöhemmin (toinen pari jäi/jää? lapsettomaksi). Yleensä miehet eivät ole tiukasti vastaan vaan epäröivät luonnostaan, enkä voisi jättää omaa äidiksi tuloani jonkun epäröinnin varaan.
Oma mieheni oli sitä mieltä, että, odotetaan nyt vielä vähän. Itselläni oli pelko (lääkärin arvio), etten tule helposti raskaaksi, enkä siksi olllut epäröintiä huomaavanikaan vaan ajattelin, että jos ei pidä ehkäisystä huolta niin...
Tulin onneksi raskaaksi, ja sitkeän yrittämisen jälkeen vielä toisen ja kolmannenkin kerraan. Lasten ikäeroiksi tuli useampi vuosi ja neljättä emme ehtineet saada (olen nyt 40). Mies suree hieman sitä, että emme aloittaneet hieman aiemmin, olisi kuitekin halunnut vielä yhden...Ja minä olisin todellakin mielummin yh ja äiti kuin lapseton. Onneksi olemme onnellinen perhe.
Tulin onneksi raskaaksi, ja sitkeän yrittämisen jälkeen vielä toisen ja kolmannenkin kerraan. Lasten ikäeroiksi tuli useampi vuosi ja neljättä emme ehtineet saada (olen nyt 40). Mies suree hieman sitä, että emme aloittaneet hieman aiemmin, olisi kuitekin halunnut vielä yhden...Ja minä olisin todellakin mielummin yh ja äiti kuin lapseton. Onneksi olemme onnellinen perhe.
olisit tehnyt, jos mies olisi vaatinut kondomin käyttöä koska ei vielä halua lapsia?
"Ja minä olisin todellakin mielummin yh ja äiti kuin lapseton. Onneksi olemme onnellinen perhe"
ei mitään väliä vaikka lapsi joutuisi kasvamaan ilman isää ja kärsimään siitä ehkä koko elämänsä. Mutta kun kaikkimullehetinyt.
tullut vauvakuumeeseen ja raskaus ei ala niin mies vaihtaa vaimon nuorempaan ja saa lapsia. Samalla lapsia vuosikausia toivonut vaimo jää lapsettomaksi. Siinä ei tietenkään palstan mukaan ole mitään väärää, pääasia että mies saa kaikessa tahtonsa läpi :).
oikeasti onnellista parisuhdetta, jossa mies on huijattu isäksi. Muutenhan vastentahtoista miestä ei isäksi saakaan...huijaaminen on niin rajua toisen hyväksikäyttöä ja pettämistä, että se jää sinne taustalle vaikuttamaan vuosikausiksi.
Mä olen tosi iloinen, että odotimme kunnes mies oli asiaan kypsä. En voisi ikinä antaa itselleni anteeksi, jos olisin vahingoittanut lapsieni isäsuhdetta pakottamalla miehen isäksi. On myös väärin ajatella, että teenpä nämä lapset vaikka jäisinkin yksinhuoltajaksi; siinä lapset ja mies maksaa sen laskun jatkuvana ikävänä toistensa luo.
ja ymmärtävät hedelmällisyyden laskun ja muut.
Ja miehellä on oikeus olla haluamatta lapsia.
Jutelkaa suoraan, mutta toista kunnioittaen. Eikä se ole mikään miehen tahdon periksisaaminen, vaan molempien. Tiedän monta tilannetta, missä mies on halunnut aikaisemmin/enemmän lapsia. Kyllä silloinkin pitää kunnioittaa sitä, joka ei lapsia halua.
Toinen juttu on se, että onko mies tosissaan koko suhteessa vai ei. Haluaako mies esim naimisiin, vai odottaako sittenkin jotain parempaa? Silloin voi miettiä, kannattaako itsekään olla sellaisessa suhteessa, mihin toinen ei ole valmis sitoutumaan. En nimittäin usko, että mies vaihtaa toiseen vain lasten saamisen takia.
Miksi miehen pitäisi alistua naisen tahtoon tehdä lapsia silloin, kun mies itse ei vielä tunne olevansa halukas tai kypsä siihen? Mikä saa ap:n luulemaan, että naisen tahto on jotenkin oikeampi ja oikeutetumpi kuin miehen?
Lasten teko on yhteinen päätös. Jos nainen haluaa niitä lapsia aikaisemmin ja mies ei ehdottomasti halua, niin sitten ei naisen auta kuin vaihtaa mies.
ja kun sitten saimme lapsia hän oli täysin valmis isäksi ja omistautunut perheelle.
En näe siinä että teimme kolme lasta alkaen 35 vuotiaana mitään haittaa. Päinvastoin, taloudellinen tilanteemme on niin hyvä että voi rauhassa olla kotihoidontuella ilman kituuttamista.