Lapsi sairastuu, osapäiväinen hoitovapaa
Eli jos lapsi on sairas ja pystyn menemään töihin osaksi päivää (mies päivätyössä, itse iltavuorossa), niin miten tuntien kuuluisi mennä?
Jääkö mulle siis vaan miinnustunteja vai voinko vaatia, että saan silti täydet tunnit ko. päivästä? Jos sattus olemaan aamuvuoro, niin en pääsis töihin ollenkaan ja se olis sitten tilapäinen hoitovapaa = saisin täydet tunnit kuitenkin...
Kommentit (4)
ainakin menee niin, että olen "lapsi sairas" -poissaololla esim. sen aamupäivän ja sitten töissä ne tunnit kun pystyn olemaan, ei tule mitään miinuksia. Kannattaa kysyä työnantajalta...
meillä on näin, että jos olen aamupäivän pois, saan palkan koko päivältä, kun on toimittaa saikkutodistus, eli voin olla koko päivän pois, tai osan päivää pois, liksa on sama eikä miinustunteja tule.
siksi ajaksi kun pystyt, eli jos mies on kotona. Saat täydet tunnit tietysti, eli ihan sama kuin olisit koko päivän kotona.
Olet pois koko päivän (ja saat palkan jos niin on tessissä) tai sitten poissaolo on palkatonta jos olet osan päivää pois.