Te kellä on kissa. Onko allergioita perhessänne?
Siis muitakun kissa? Esim siitepöly? Oireileeko siitepöly enemmän nyt kissan ollessa kuin ennen sitä.
Kommentit (9)
eikä ole allergioita, paitsi itselläni. Ei ollut eläimiä kun olin itse lapsi. Nyt kaksi lasta 8vee ja 5vee.
lepän- ja koivun siitepölylle, ei kovinkaan pahasti, kissoja meillä on ollut aina, joten en tiedä, oirelisiko enemmän tai vähemmän ilman kissoja.
Olen koivuallerginen ja oireilin samalla lailla ennen kissojakin. Muilla ei allergioita ennen, eikä jälkeen.
Esikoisella on useita siitepölyallergioita, kuopuksella koivuallergia. Muilla lapsilla ei ole allergioita. Esikoisella ja kuopuksella on myös kissa-allergia, mutta niin lievä, että hyvin tulevat toimeen kissan kanssa, kunhan eivät ihan hirveästi sitä lääpi (tai kissa heitä). Esikoinen on jo aikuinen eikä kissa ole allergioita pahentanut.
aikaisemmin vain siitepölyallergia keväisin. Meillä oli aina ollut koiria, kun tuli kissa, pari vuoden sisällä sain astman ja allergian myös koiriin. :/
Oli pakko luopua lemmikeistä, sillä jatkuva lääkitys väsytti eikä oikeastaan edes auttanut astmaan kokonaan.
Meillä ei ole kenelläkään varsinaisia allergioita, vaikka vähäisiä oireita silloin tällöin ilmaantuu: ihottumaa ja nokkosrokkoa, mutta ei mitään todellista allergiaa millekään.
en tiedä mistä johtuu, mutta näin on käynyt. Koivu ja leppä aiheuttivat aikoinaan paljon oireita, nykyään eivät mitään. Olen myös kissoille allerginen, mutta enää en niistäkään oireile. Aiemmin oli nuhaa ja silmät kutisivat. Jouduin aloittamaan allergialääkkeet aika pian sen jälkeen kun kissat oli otettu, mutta jossain vaiheessa luovuin niistä kokonaan. Siedättymistäkö, en tiedä.
Lapsilla pölyallergioita ei ole ollut. Jotain ruoka-aineyliherkkyyttä on, mutta ne ovat olleet jo ennen kissoja.
kissa otettu vasta mun aikuisiässä eikä se ole lisännyt allergiaoireita.