Mun mielestä perheet, joissa nainen ajaa aina autoa ja mies on kyydissä
....tulee jotenki olo, että se mies on tossun alla, kun ei edes autoa saa ajaa.
Mun mielestä se on miehen tehtävä, ainaki meillä jos minä ja mies ollaan samaan aikaan autossa niin mies ajaa aina.
Se on muuten välissä älyttömän hauskaa, kun eräs tuttavapariskunta tulee meille kylään kahden lapsensa kanssa. Nainen ajaa etupenkillä, ja mies istuu lasten kanssa TAKAPENKILLÄ :D
Kommentit (31)
No meillä on juoppo iskä. Eikö se oo kuitenki aika miehekästä?
Istuu siksi aina kuskin vieressä, kun on edellisiltana yleensä ottanut. Minä saan kunnian ajaa.
Muuten on todella sellainen köriläs, hielle haiseva Machojen Macho ja ajaa autoa ihan työkseenkin, eikä ole tossun alla (olenhan yli 20 vuotta yrittänyt puhua alkon lopettamisestakin, muttei ole totellut).
Mitä tekemistä sillä on saamisen kanssa?
Sinun pitää perustella näkemyksesi paremmin, ap.
autoa autokolarinsa jälkeen. Ehköpä jonain päivänä. Kiva, että sillä aikaa hänen traumansa aiheuttavat ap:lle suurta huvia.
Tasa-arvo kukkii meillä ja molemmat saa autoa ajaa :) Se menee rattiin lähtiessä, kumpi on lähempänä kuskin ovea :)
Hän hyppää kyytiin bussipysäkiltä, joten emme tietenkään ala vaihtaa kuskia keskellä liikenneruuhkaa. Ja usein hän menee takapenkille lasten kanssa, koska sieltä on helpompi jutella lapsille ja kysellä päivän kuulumisia.
Mitäs tähän sanot?
joka ikinen päivä 7-15. Sitä ei vapaa-aikana kiinnosta ajaa autoa pätkänkään vertaa. Itse tykkään ajaa autoa, joten miksi en ajaisi jos yhdessä ollaan liikenteessä?
ihan tarpeeks joten minä ajan sitten yleensä kaikki perheen yhteiset reissut
Meillä minä ajan lähes aina. Miehellä tulee paljon työajoa ja istuu mielellään kyydissä.
koska tuo yksi pässi ei suostu ajamaan. "Miksi mä ajaisin, kun mulla on kuski." Ärsyttää! Jep, tossun alla olen.
miehellä ei ole silmävammansa vuoksi ajokorttia. Mulle on ihan sama minkälainen olo sulle siitä ap tulee.
Meillä miehen on helpompi istua takana, jos mä ajan. Turvaistuimen takia vänkärin penkki on niin edessä että siihen ei jää jalkatilaa.
Jotenkin rajoittuneelta vaikuttaa tuo aloittajan ajatusmaailma. Se on varmaan myös hirvittävän huvittavaa jos mies vaikka tiskaa? Onhan sentään miesten töitä ja naisten töitä, vai mitä? Onneksi itsellä ei ole tuollaisia pakkomielteitä rajoittamassa.
Meillä mies on asunut koko elämänsä lähellä erinomaisia julkisia liikenneyhteyksiä ja pitkään kävelymatkan päässä työpaikastaan. Ei ole koskaan ajanut ajokorttia, koska sitä ei mielestään mihinkään tarvitse.
Eli meillä siis aina ajan minä ja lapsen ollessa pieni, yleensä jopa istui siellä takapenkillä lapsen kanssa. Lapsen kanssa saattoi jutella ja leikkiä ja ottaa katsekontaktin, kuskin kanssa ei voi.
Hauskaa, että minun kuskina olemiseni aiheuttaa ilmeisesti joillekin noin paljon hupia.
Mun miehelle sairaus, jonka vuoksi ei saa ajokorttia. Jos joskus saisikin, niin en varmaan silti antaisi ajaa, juurikin sen sairauden vuoksi.
Plus monista on mukava istua kyydissä, minä ainakin nautin suunnattomasti jos saan vaan rauhassa istua kyydissä. Voisin kuvitella että aika moni miehistä ajattelee samalla tavalla, eikä se liity kyllä mitenkään siihen kuka on kenen tossun alla..
no mies ei tykkää ajaa ja mä tykkään.
Minä ihmettelen taas sitä, minkä takia nainen istuu useimmiten pelkääjän paikalla, vaikka oma kortti olisi lompakossa? Se on tietysti hyvä keino ruostuttaa ne omat ajotaidot, jonka jälkeen voikin vedota siihen, että mies meillä se parempi kuski on. Entä miettivätkö tuollaiset naiset ollenkaan, minkälaisia vanhoillisia asenteita iskostavat niille takapenkin tuleville kuskeille? Mitä typeryyttä!
Meillä ajaa se, kummalla sattuu avaimet olemaan mukana, kumpaa huvittaa, kumpi ei ole edellisiltana ollut jossain tai kumpi nyt ehtii ensin. Molemmat tykkää ajaa ja lasten on hyvä nähdä molempia tasapuolisesti ratin takana (kuten myös imurin varressa tai kesärenkaita vaihtamassa). Järki (ja ratti) käteen nyt vaan, arvon naiset!
Etenkin ostoskeskusten suuret parkkipaikat on kammoittavia paikkoja. Olen niin kehno peruuttamaan että annan vaimoni hoitaa sen homman.
T: 11cm mies
lasten on hyvä nähdä molempia tasapuolisesti ratin takana (kuten myös imurin varressa tai kesärenkaita vaihtamassa). Järki (ja ratti) käteen nyt vaan, arvon naiset!
lapsen mielestä on hirveän hassua, jos näkee jossain perheessä isän ajavan autoa. Hänestä ajaminen, ja renkaiden vaihtaminen, on äitien hommaa:D
t. 15
Minä vaan silloin harvoin kun menen johonkin autolla ilman miestä..syy on se että mies neuvoo/motkottaa/arvostelee tauotta jos olen ratissa ja hän istuu kyydissä..en kestä.
Meillä minä ajan, koska tykkään ajamisesta. Ja nykyään pääsen harvemmin rattiin, mies sen sijaan saa ajaa työmatkat edestakaisin päivittäin. Joten perheen yhteisillä matkoilla mulla on etuajo-oikeus.