Kauanko maallikkoav-mammalta kestäisi 150 km maantiepyöräily?
Lupailin vähän pojalle, että kesällä pyöräillään yhdessä mummolaan (150 km). Kauanko luulet aikaa tuohon menevän?
Jännittää =)
Kommentit (9)
7-10 tuntia, riippuen tauoista ja mäkisyydestä.
No kyllä siihen pitää 2 päivää maallikolta varata! Itse olen nuorena polkenut yksikseen 130km päivässä ja se oli kyllä ihan ehdoton maksimi!
Voi tulla hiertymä tai kipeytymä niin että kesken jää.
Itse olin 10v, pikkuveli 7v ja siskoni 24v, kun pyöräilimme kesällä (hyvällä ilmalla) 138km. Hiljalleen ajettiin ja pieniä taukoja pidettiin paljon.
Matka kesti 13 tuntia. Persus oli kipeä ainakin viikon tämän jälkeen :)
useampi tauko ja yksi parin-kolmentunnin piknik. Riippuu tuulesta, maastosta, polkijasta ja pyörästä. Minulla oli vaihteeton fillari.
Ja minä rapakuntoinen hyötypyöräilijä vain.
Kyl toi 150 kuulostaa aika kovalta... minkälaisia matkoja olette aiemmin polkeneet?
Suosittelisin, että varaatte matkaan kaksi päivää (onko matkan varrella kansallispuistoa, leirintäaluetta tai muuta kivaa yöpymispaikkaa?), vaikka leiriytymiskamoista tuleekin monta kiloa lisäkuormaa. Noin pitkä päivämatka on tottumattomalle melkoista kidutusta.
Jos silti lähdette liikkeelle yhden päivän taktiikalla, kai tuon 12 tunnissa polkaisee (oletuksilla keskinopeus 18 km/h, 10 minuuttia taukoja per tunti sekä kaksi tunnin mittaista pidempää taukoa).
Silloin käytännössä elin pyörän päällä. Kaverit asui kaukana, koulumatka parikymmentä kilometriä suuntaansa ja kunto oli muutenkin tosi hyvä.
Nyt en edes tällä kunnolla lähtisi yrittämään ilman kunnon treeniä. Suosittelen aloittamaan treenaamisen jo nyt.
7-10 tuntia, riippuen tauoista ja mäkisyydestä.