Milloin ja missä olet viimeksi pelännyt yöllä ulkona kulkiessasi?
Kommentit (10)
siitä on kauan kun oon yöllä ollut ulkona.
kulkiessani... edes Hgin rautatieaseman läheisyydessä... ikää kuitenkin jo 40v.
vaikuttaa turvallisuuden/turvattomuuden tunteeseen kuljettaessa öisillä kaduilla? En ymmärrä.
Joka päivä. Heti kun alkaa hämärtyä. En palkää ihmisiä vaan mettän elukkoja. Asutaan kerrostalossa ison mettän laidalla. Susista ja karhuista on ollut tontilla näköhavaintoja vuosien aikana.. Hirveen törmäsin kerran.
mutta vähän jännittävältä tuntui, kun olin puolen yön aikaan liikkeellä Pariisissa, olin tullut lentokentältä ja odotin metroa la Chapellen metriksellä. Se ei ole kaikkein siistein paikka ja puolen yön aikaan oli vähän epämääräisempää porukkaa liikkeellä. Mutta ei varsinaisesti pelottanut, katselin vain tarkemmin ympärilleni.
Helsingissä, jossa asun, en taas ole koskaan pelännyt.
Tulimme eräästä ravintolasta suomalaisen, Amsterdamissa asuvan ystäväni kanssa. Oli pimeä katu hiukan epämääräisellä alueella. Yhtäkkiä kuulimme kolmet askeleet takaamme, molemmilla puolin. Kaveri huusi juokse ja juostiin henkemme edestä kohti valaistua isompaa katua. Takana olevat juoksivat hetken perässä, sitten luovuttivat. Tämä ystäväni ryöstettiin 3 kertaa 3 vuoden sisällä, kaksi kertaa kun oli pyörällä liikkeellä.
40-vuotiaalla on todennäköisesti enemmän kokemusta yöllä kävelystä kuin 15-vuotiaalla.
vaikuttaa turvallisuuden/turvattomuuden tunteeseen kuljettaessa öisillä kaduilla? En ymmärrä.
Yksi ilta pelkäsin töistä kotiin kävellessä, kun mulla on sellainen ihme kyky saada aina katulamput sammumaan, kun tulen niiden kohdalle. Tätä on tapahtunut monta kertaa, eikä se tunnu kivalta pimeässä...
Käveltiin vähän epämääräisemmälle aluelle missä pyöri kaikenlaista pillerihörhöä