Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole rahaa viedä lasta taksilla lääkäriin, viekö ambulanssi?

Vierailija
08.04.2012 |

Huomenna päästään rattaiden kanssa ilmaiseksi bussilla, mutta miten yöllä jos tilanne pahenee?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen vinkuna kuulostaa tosi pahalta, ensiapuna auttaa tietysti lapsen vienti parvekkeelle/pihalle/avonaisen ikkunan ääreen viltteihin käärittynä sylissä esim. puoleksi tunniksi. Se helpottaa Ventolinen lisäksi jonkun verran. Tiedän kun olen monta kertaa ollut tuossa samassa tilanteessa ja miettinyt lähteäkö heti sairaalaan vai ei. Jos ei auta, ota sitten vaikka se ambulanssi. Eivät varmasti jätä hengenahdistuksesta kärsivää lasta ottamatta kyytiin.

Minulla on astma ja kylmä ilma supistaa keuhkoputkia muutenkin, astmakohtauksen aikana varmaan ne menisivät kokonaan tukkoon. Nyt en meinaa saada astmaa tasapainoon kortisonilääkkeistä huolimatta, joten nyt en voi edes pitää kotona tuuletusikkunoita auki. Ulkonakin olisi tosi upea ilma, mutta eipä sinne parane mennä.

Toivottavasti ap soitti sen ambulanssin, lapsen tilanne kuulostaa vakavalle.

Vierailija
42/52 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen vinkuna kuulostaa tosi pahalta, ensiapuna auttaa tietysti lapsen vienti parvekkeelle/pihalle/avonaisen ikkunan ääreen viltteihin käärittynä sylissä esim. puoleksi tunniksi. Se helpottaa Ventolinen lisäksi jonkun verran. Tiedän kun olen monta kertaa ollut tuossa samassa tilanteessa ja miettinyt lähteäkö heti sairaalaan vai ei. Jos ei auta, ota sitten vaikka se ambulanssi. Eivät varmasti jätä hengenahdistuksesta kärsivää lasta ottamatta kyytiin.

Nuo on Laryngiitin hoito-ohjeet. Tällä lapsella ilmaisesti obstruktiivinen bronkiitti tai infektio astma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla. Herättyään ei enää puhise eikä huohota niin paljoa mitä eilen. Kotihoidolla pärjäämme.

Se, että lapsen astma oireilee, koska lähivanhempi ei ole antanut hoitavaa lääkettä säännöllisesti vaikka lääkäri on niin määrännyt.

Vierailija
44/52 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla. Herättyään ei enää puhise eikä huohota niin paljoa mitä eilen. Kotihoidolla pärjäämme.

Se, että lapsen astma oireilee, koska lähivanhempi ei ole antanut hoitavaa lääkettä säännöllisesti vaikka lääkäri on niin määrännyt.

"niin paljoa mitä eilen" eli puhisee kuitenkin?

Etkö tosiaan aio käyttää lasta lääkärissä? Ei jukolauta.

Vierailija
45/52 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vien vähän puhisevan mutta reippaan lapsen lääkäriin.

Vierailija
46/52 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai auttaa sen verran ettei ihan kauheesti huohota ja puhise.

Ja olen etävanhempi, ei mulla ole vararahastoa omiinkaan taksikyyteihin.

Lähivanhempi on autoineen 100 kilometrin päässä täältä.

Mut annan lisää ventolinea että pärjätään aamuun, eka bussi menee klo 07.

eikä lääkityksellä saada selvää parannusta tilanteeseen, tilaa se lanssi surutta vaan. Ammattihenkilöstö arvioi tilannetta, antaa asianmukaista hoitoa ja päättää jatkosta, konsultoi tarvittaessa lääkäriäkin. Lasten kanssa ei turhia riskejä oteta. Hengitys on vitaalielintoiminto!

Vierailija
47/52 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelussa on se, että suurin osa kommentoijista näyttää olevan sitä mieltä että hengitysvaivasta kärsivä lapsi ei ole vakavasti sairas ja voi siis matkustaa taksilla. Näin ei asia todellakaan ole. Hengitys voi vaikeutua akillisesti ja dramaattisesti ja taksissa ei ole hoitovälineitä. Kuski voi auttaa ainoastaan painamalla tallan pohjaan. Sitäpaitsi kuinka moni on nähnyt astmakohtauksesta kärsivän aikuisen tai lapsen? Kuinka moni tietää miltä se tuntuu? Minä astmaatikkona tiedän. Uskonpa ettei monikaan näistä "neuvojista" tositilanteessa oman lapsen ollessa kyseessä edes harkitsisi muuta kuin ambulanssia. Empatiaa peliin!

Vierailija
48/52 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin soita päivystävään lastensuojelunumeroon(kaikissa kunnissa on se), sieltä saa aina apua, ehkäpä rahaakin. Voit samalla kertoa, että lähi ei hoida lapsen lääkitystä. Oikeesti! Mieti lapsen etua nyt ennenkaikkea.

Vierailija
49/52 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tasan tarkkaan mitä astmakohtaus on. ap, joka vielä seuraa lapsen tilannetta kotona.

Vierailija
50/52 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei oo rahaa ja pitäis päästä käymään kylillä. Veisköhän ambulanssi?

Vierailija
51/52 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tyttö alko kouristella kuumeessa ja itse olin paniikissa miten toimia. Sain sieltä tukea ja lupasivat laittaa ambulanssin vielä paikalle. Ambulanssi miehet tuli pian ja olivat aivan mahtavia, tyttö oli jo seisaaltaan vastassa mutta kuumetta oli edelleen 39.6 ambulanssi kuskit olivat silti sitä mieltä että lähdetään näytille. Mies olis ollu tulossa puolen tunnin päästä kotiin mutta sanoivat että he vievät ja isoveli saa tietenkin tulla mukaan.

Olen myös toisen kerran soittanut hätänumeroon kun tyttö kaatui kylppärissä ja parin tunnin päästä alko oksentelemaan. Sain taas tukea sieltä mutta eivät laittaneet ambulanssia koska isoveli oli oksennellut ed.yönä joten pitivät suurempana vaihtoehtona vatsatautia (joka siis oli kyseessä nytkin).

Mutta siis jos olet epävarma niin sen parhaimman tuen saat ammattilaiselta.

Vierailija
52/52 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet surkea, kelvoton äiti.

se jossain olevansa äiti? voi olla isästäkin kyse...