Pahin ongelma vanhemmuudessa on joustamattomuus.
Tämän olen vihdoin tajunnut, itsestäni ja muista tuntemistani äideistä saman asian huomattuani. Kun jumitetaan jossain käytännössä, joka ei toimi, vain siksi että se
a) on toiminut aiemmalla lapsella
b) on toiminut jollain muulla lapsella
c) kirjassa lukee tai asiantuntija sanoo, että kyllä se toimii.
Kommentit (13)
"Minulla on kaksi hyvin nukkunutta vauvaa, samoilla metodeilla nukutettu, kyllä tämän yhdenkin on nukuttava esim omassa huoneessa/x määrän tunteja yössä kuten sisaruksensakin"
"Naapurin tyttökin nukkuu 13h yöunia, jo nyt on perkele jos en saa tätä mukulaa nukkumaan saman verran"
"Kyllä kunnon unikoululla tämänkin vauvan saa nukkumaan omassa sängyssä pitkiä öitä, luin juuri hyvän artikkelin asiasta tai katsoin dokumentin aiheesta."
Ja sitten ei millään anneta periksi, ja oteta vaikkapa vauvaa väliaikaisesti viereen, tms.
Mulla on näitä esimerkkejä vaikka kuinka monta ja vaikka kuinka monesta asiasta!
on riittämättömyyden tunne. Harmittaa lasten puolesta niin kovin, etten ole tätä paremepi äitinä kuin mitä olen.
kyllä enemmänkin laiskuudelta, ei viitsitä kokeilla mitään muuta kun on aiemmin päästy helpommalta...
Lasta ei kuunnella aidosti, kun se tulee puhmaan ongelmistaan, vaan ruvetaan sättimään ja antamaan viisaita neuvoja ja oletetaaan, että minä olen oikeassa. Ja jos lapsi ei pidä juuri siitä neuvosta, mitä annat, niin sitten suututaan, otetaan itseensä kun neuvot eivät kelpaa.
Ainoa asia, mitä lapsi olisi halunnut, on, että kuuntelet, olet lähellä. Sinun ei tarvitse ratkaista lapsesi ongelmaa, ei hän siksi sinulle avautunut.
Tämä kokemus on minun ja siskoni lapsuudesta, joka toistuu vieläkin ympärilläni ystäväperheiden kohdalla.
et kuunnellut aidosti ap:n aloitusta vaan vänkäsit omaa näkökulmaasi ainoana oikeana.
Ei lapsi voi olla oikeassa, vaan minä olen ja minä tiedän.
ap
Jotkut ihmiset ovat luonnostaan, omassa elämässäänkin tosi jämptejä ja tekevät asiat tarkasti samoin kuin ennenkin tai kuinka on päätetty. Mutta sitten on ihmisiä, jotka muuttavat mieltään, sortuvat syömään suklaata vaikkei pitänyt, eivät menekään kauppaan a vaan kauppaan b. Asiantuntijoiden mukaan lapsen pitää tietää kaikki tarkasti etukäteen, kaiken pitää toistua samaan aikaan ja samalla tavalla. Jälkimmäinen ihmisryhmä joutuu lapsen kanssa elämään aika luonnottomalla tavalla. Itse uskon kultaiseen keskitiehen...
Yksikin tuttu nukuttaa vieläkin lapsiaan samaan tyyliin kuin 2- ja 3-vuotiaina, nyt lapset 8 ja 9 v. Ja voivottelee kun jää iltaisin niin vähän omaa aikaa, kun menee 30min-1 h aina lapsia nukuttaessa...
pahin ongelma vanhemmuudessa on vanhempien liian vähä oma aika, joka näkyy siinä, että pyritään koko ajan kauas lapsista.
pahin ongelma vanhemmuudessa on vanhempien liian vähä oma aika, joka näkyy siinä, että pyritään koko ajan kauas lapsista.
Siis sen, että tuo oman ajan puute on ainakin minulle, 2 lapsen yh:lle, se suurin ongelma..näkyy sitten siinä lasten kanssa olemisessa :(.
pahin ongelma vanhemmuudessa on curling-vanhemmuus. Lapselle pitää aiheuttaa pettymyksiä, joskus peruakin menoja ja lapsen pitää oppia elämään niiden asioiden kanssa. Mulla on yksi kaveri, joka vaikka lupaa lapselle ulkoilun, niin sitten siellä seistään ulkona, vaikka sataisi ja ukkostaisi. Jos lupaa ostaa tietyn karkkipussin, niin juoksevat pitkin kaupunkia etsimässä sitä tiettyä, jos sitä ei olekaan siellä ensimmäisessä kaupassa. Mitään korvaavaa ei voi ostaa. Loppujen lopuksi lapsi on joustamaton ja ärsyttävä nyt 7-vuotiaana. Kun äiti sanoo, että syödään lättyjä ja mansikkahilloa, niin se tarkoittaa, että äiti hakee vaikka liikenneasemalta sitä mansikkahilloa, kun mikään muu ei kelpaa.
nyt kyllä ymmärrä mitä tarkoitat...anna joku käytännön esimerkki...