Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeex synnyttamin kipeeta? Oon 18 v. ja rv 35 ja ihan paniikissa. Sattuuko se? Vauvasta veikattu viela isoa. Lapsen isa ei paase synnytykseen, on intissa. Vai paaseeko sielta

Vierailija
18.11.2005 |

synnytykseen mukaan?

Tiuhti

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaik oishan se aika IhQ jos pääsis..

Vierailija
2/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuhti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huulissa tiedät et jotain meni ohi kun pinnistit.

ei sen enempää..

jos mä voisin mä synnyttelisin tauotta.

Vierailija
4/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eix se oo meidän asia vastataanx me asiallisesti vai vähemmän asiallisesti. Ainahan sä voit soittaa sinne inttiin et pääseex isi mukaan synnytyxeen.

Vierailija
5/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääntäsit rekka-auton kokosta torttua ulos perseestäs. saman verran sattuu suunnilleen.

Vierailija
6/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten toi x-kirjaimen tunkeminen lauseeseen myös vähän viittaisi pissikseen joten olet teinipissis.

Ja olisit miettinyt asiaa ennen kun tulit raskaaksi. Synnytys on synnytys ja sattuu se aina. Kivun voimakkuus riippuu siitä miten herkästi koet kipua ja kivunlievityksen määrästä ja laadusta.

Vierailija
7/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kestää kipua enemmän toiset vähemmän.. toiset synnyttää nopeesti ja toiset hitaasti... Ei se kivaa ollu, mutta oon silti menossa uudelleen :) Se kipu on sanoin kuvaamatonta ja hetkellistä, joten kyllä varmasti kestät:) onnea!!

Vierailija
8/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

FiXuja kysymyksiä sulla!! Kukin tavallaan! EiX kandee kysyy pääseeX isukki mukaa intist?

Vierailija
9/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee tosi kova kakka, se vastaa helppoa synnytystä

Vierailija
10/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vrk kesti ja ihme että pysyin tajuissani eikä ne kivunlievitykset auta mitään ja kätilöt käy vittuilemassa vieressä.

niin että onnee vaan!

Vierailija
11/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usko pois kun se vauva putkahtaa esille kaikki kivut unohtuu...Muuten synnytystä enemmän sattui mun mielestä repeämän ompeleminen synnytyksen jälkeen, ja en muuten saanut kuin sitä ilokaasua hengitellä, epiduraalia ei ehtinyt henkilökunta antaa, kun oli lapsosella odotettua kiiruumpi tulla maailmaan...

Vierailija
12/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytti sit kasarmilla. Yx luutnantti toimi kätilönä.

Vierailija
13/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä zecktio.

Vierailija
14/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait sen nyt järkikin sanoo, ettei synnytys nyt ihan nenän niistoon verrattavissa ole ja jokainen raskaana oleva sen tietää.

Joillekkin synnytys on helppo joillekkin ei.

Vierailija
15/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin sairaalaan aamuyöllä missä istuttiin aulassa noin puoli tuntia, koska oli muitakin tulossa synnyttämään. Ekaks riisutaan vaatteet ja

mittaillaan verenpaine jne. sitten huuhdellaan peräsuoli (ei koske) mihin kannattaa suostua. Tärisin ihan horkassa koko ajan ts. jännitys oli hirveän kova.

Mentiin lepohuoneeseen. Aluksi oli kivuliasta noin 10 tuntia niin että 8-9 minuutin välein kova supistus, joka koskee oikeasti, mutta sitten taas ei mitään kunnes seuraava tulee. Aviopuoliso lueskeli kirjaa enkä paljon sen apua kyllä olisi siinä vaiheessa halunnutkaan. Oksensin kerran ja söin vain mehujään, jonka avopuoliso kävi ostamassa kanttiinista. Ts. ota mukaan jotakin safkaa mikä menee pahoinvoidessakin alas. Myös hoitaja voi käydä ostamassa pyytäessä jos kanttiini auki.

Synnytystä ehdotettiin käynnistettäväksi tipalla ja epiduraalipuudutusta (ei koske) . Ei tullut mieleenikään kieltäytyä erityisesti lapsen takia. Sen jälkeen olo helpottui huomattavasti ja esim. nukuin ennen ponnistusvaihetta. Synnytys oli mielestäni ehdottomasti kivuttomampi ja helpompi kuin oletin. Lääkitys kohdallaan.

ps. jos olikin provo niin olipa mukava muistella menneitä.

Vierailija
16/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä, synnytys sattuu, toisia enemmän toisia vähemmän.Nykyiset kipulääkkeet on ihan hyviä mutta täysin kivutonta synnytystä ei ole:/

Anoppini aikoinaan esikoista odottaessani sanoi hienon lauseen jota olen nyt 4 kertaa synnyttäneenä ajatellut;Se kipu loppuu heti kun vauva on syntynyt.

;) Tsemppiä sinulle koitokseen ja jos koet että sinua jännittää synnytys aivan mahdottomasti, ota asia puheeksi neuvolassa.Sieltä saat paljon tietoa että voit asiaa käsitellä.

Kyllä sinä pärjäät ;)

Vierailija
17/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuhti

Vierailija
18/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tosi pettynyt kun mulle valehdeltiin, nimittäin kipu ei todellakaan lopu siihen!

ja mitä tohon syömisiin tulee niin unohda! minä vaan oksensin salissa ja jouduin tippaan, mistään syömisistä puhettakaan!

ja synnytyksen jälkeen on monta päivää jälkisupistuksia, ne ne vasta koskeekin.

Vierailija
19/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mil.fi/varusmies/vmtk/sosiaalioppaat_fi.dsp

Tässä linkissä on kaikkea sosiaalituista ja yms....

Lue tarkkaan.

Isyysvapaa ja isyysraha

Avioliitossa tai pysyvässä avosuhteessa olevalle varusmiehelle myönnetään yhtäjaksoinen 6 päivän isyysvapaa, joka ei vaikuta palvelusajan pituuteen.

Isyysvapaa on yleensä aloitettava kuukauden kuluessa lapsen syntymästä, mutta esimerkiksi synnytykseen liittyvän lapsen tai äidin sairauden vuoksi isyysvapaa voi alkaa myöhemminkin. Lapsen syntymä näytetään toteen syntymätodistuksella tai vaadittaessa kotikunnan lastenvalvojan todistuksella.

Lapsen hoitoon osallistuessaan varusmies voi saada Kelasta isyysrahaa joustavasti 1-18 arkipäivältä, enintään neljältä jaksolta jotka isä voi pitää äidin äitiys- ja vanhempainrahakaudella. Isyysrahaa voidaan maksaa asevelvollisuutta varusmiespalveluna tai siviilipalveluna suorittavalle, joka on isyysvapaalla tai muulla lomalla palveluksesta.

Palveluksessa olevan isyysraha on 11,45 euroa arkipäivältä vuonna 2004. Isyysrahaa haetaan Kelasta lomakkeella Vanhempainetuushakemus (SV 9).

Isyysraha on saajalleen verollista tuloa, joten Kela pidättää siitä 20 % ennakon, ellei hakija esitä muuta verotoimiston määräystä.

synnytys sattuu, mutta kipulääkitystä saa ja yleensä kätilöt on tosi mukavia.

Vierailija
20/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuhti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi