Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä jäi tänä pääsiäisenä lasten munat maalaamatta, kiitos karppaajien!

Vierailija
07.04.2012 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, hyvä yritys...koita ensi pääsiäisenä uudestaan...

Vierailija
2/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös EU:ta voi syyttää ja kanankasvattajia kun eivät halunneet investoida uudenlaisiin tiloihin. Ja ehkä myös Jumalaa tai Allahia tai Lentävää Spagettihirviötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi koko pääsiäinen tekemättä kun ei olla kotona. APUA!!

Vierailija
4/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sen, että hukkasin siemenpussin.

Vierailija
5/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös EU:ta voi syyttää ja kanankasvattajia kun eivät halunneet investoida uudenlaisiin tiloihin.

kun ei ole investoinut kanalaan.

Ja ihan oikeasti. Ennen kanat käyskenteli lähes joka toisen talon pihassa. Ihmisten laiskistuessa kanalat keskittyivät. Tehokanalat on kaikkien toisille kanankasvatuksen ulkoistaneiden munankäyttäjien syytä.

Kenenkään on turha nurista eläinten oloista, jos itse on ulkoistanut toiminnan.

Vierailija
6/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokanalat on kaikkien toisille kanankasvatuksen ulkoistaneiden munankäyttäjien syytä.

Miks kukaan ei oo kertonu tätä mulle aikaisemmin. Minä 80-luvulla syntynyt olen syypää tehokanaloiden olemassaoloon. Mikä häpeä! Menepä heti pääsiäisen jälkeen hommaamaan muutaman kanan tuonne meidän parvekkeelle asustamaan. Haittaakse?

Vierailija
7/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy munapulassa on kyllä enemmän jossain muualla kuin karppaajissa. useat munantuottajat kun lopettivat vuodenvaihteessa.

Vierailija
8/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tällaiseenkaan asiaan ole onnistuttu valmistautua ennalta. Ihan yllättäinkö ne tuottajat lopettivat toimintansa? Ilmeisesti.

No, meillä Helsingissä ei ole munapula näkynyt. Kaikissa kaupoissa, joissa olen männäviikolla asioinut, on ollut munia mielin määrin.

Vierailija
9/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos itselleni kun olen vege

ps. munia kyllä löytyi, jos ei yhdestä kaupasta niin sitten toisesta.. mekin ostettiin 5 pakettia luomumunia torstai-iltana

Vierailija
10/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokanalat on kaikkien toisille kanankasvatuksen ulkoistaneiden munankäyttäjien syytä.

Miks kukaan ei oo kertonu tätä mulle aikaisemmin. Minä 80-luvulla syntynyt olen syypää tehokanaloiden olemassaoloon. Mikä häpeä! Menepä heti pääsiäisen jälkeen hommaamaan muutaman kanan tuonne meidän parvekkeelle asustamaan. Haittaakse?

Fiksu ostaa luomu- tai vapaan kanan kananmunia tai jättää kokonaan ostamatta munat.

Vierailija
11/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä. Mitä väliä, että häkkikanalat kiellettiin? Kuka hullu niitä minia ostaisikaan? Meidän kaupassa oli enää luomumunia jäljellä. Ehkä joku pihi itkee, ettei munia ole, vaikka luomua riittäisikin?

Fiksu ostaa luomu- tai vapaan kanan kananmunia tai jättää kokonaan ostamatta munat.

Vierailija
12/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa oli vaikka millä mitalla, samoin ässässä ja jopa meidän lähivaltsussa. Valikoimat saattaa olla vähän pienemmät, mutta kyllä pitäs olla ihan tarpeeksi munaa kansalle!

Vierailija
13/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki munahyllyt oli tyhjät kahdesta kaupasta. Yleensä olen ostanut lähikanalan munia, joita meidän kauppa myy. Se ei lopettanut toimintaansa, mutta nyt ne, jotka ennen osti Rainbow munia on ostaneet kaikki muutkin munat.

Vierailija
14/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki munahyllyt oli tyhjät kahdesta kaupasta. Yleensä olen ostanut lähikanalan munia, joita meidän kauppa myy. Se ei lopettanut toimintaansa, mutta nyt ne, jotka ennen osti Rainbow munia on ostaneet kaikki muutkin munat.

jos kerran on munia pakko saada.

Vierailija
15/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalailla lasten munia, hyi hitto mikä pervo olet, ap! Miehen munat nyt vielä ymmärrän....

Vierailija
16/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene hyvä ihminen kolmanteen kauppaan

On reilut 20 kilometriä seuraaviin. Eikä munat olisi enää niin luomut, jos yhtä tai kahta munakennoa varten polttaisin pari litraa dieseliä. Missään ei lue etukäteen, löytyykö kaupasta munia.

Vierailija
17/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalailla lasten munia, hyi hitto mikä pervo olet, ap! Miehen munat nyt vielä ymmärrän....

Täällä on isännän pääsiäismuna jo oikein riemunkirjavassa kunnossa! Vain sairas pervo koskee lasten muniin.

Vierailija
18/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdestä luin jo viime vuoden puolella, että munantuottajat vähenee tämän uuden lain myötä. Ostinpa sitten pääsiäisen munat jo hyvissä ajoin ennen pääsiäistä. Ihan vaan pari askia, en siis hamstrannut, mutta jemmasin nuo ettei tule niitä ennen pääsiäistä käytettyä.

Arkiset käyttömunat ostin sitten ihan normaalin kulutuksen mukaan. Aika turhaan ostin pääsiäiseksi varastoon, torstaina oli vielä pariakin eri sorttia munia kantakaupassani ja toisessakin kaupassa oli munia, tänäänkin.

Viisas ennakoi, niin ei tule pula.

Vierailija
19/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, Oulunkylä.

Vierailija
20/24 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska torstain tuotantoa ei ole saatu perjantaina myyntiin, jolloin on ihan kahden päivän tuotanto tarjolla. Kiireisimmistä kaupoista ne on loppu illalla, mutta jos kuljetukset toimivat maanantaiksi pienempiin liikkeisiin, luulisi silloin löytyvän ja tiistaina on varmasti taas reilusti lisää munia, kun tuotantoa on lauantaista maanantaihin.

Eiköhän munia olisi ilman hamstraajia joka kodissa pääsiäistarpeisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä