Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako raskaana syödä pashaa, jossa on raaka kananmuna?

Vierailija
06.04.2012 |

Noihin kaikkiin tulee joko raaka muna tai raaka keltuainen...? Saako syödä?

Huomasin myös eilen / tajusin vasta nyt, että olen työpaikkaruokalassa salaatin seassa syönyt useasti maissi-herne-paprikaa tai maissia, ei ole varmana keitetty! Onko haittaa???

t. rv. 6+3

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään nimessä söis mitään johon on laitettu raakaa kananmunaa. En ole varma tuosta herne jutusta mutta olen itse sen verran pelokas näiden juttujen suhteen etten kyl varmaan söis . Mutta tuskin niistä on mitään haittaa sulle ollu jos oot voinut ihan hyvin ne syötyäs :)

Vierailija
2/11 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunassa voi jo lähtöjään olla vaarallisia bakteereita, joita ei ole mitenkään tapettu (kylmällä/kuumalla). Pakastetuissa kasviksissa useimmmat pöpöt kuolevat ja loput alkavat lisääntyä vasta sulamisen jälkeen ja tartunta/pilaantuminen tapahtuu sitten kuten kypsennetyssäkin ruoassa jos on tapahtuakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aion tehdä lisääkin pashaa, mutta vauva onkin jo syntymässä ihan näillä viikoilla. Ihan noin alkuraskaudesta en välttämättä uskaltaisi.

Toisaalta omaa järkeäkin voi käyttää. Mulle esim. sanottiin neuvolassa, ettei suomalaisiakaan pakastemarjoja saisi syödä. Enpä lopettanut marjojen syömistä (niitä menee useampi kilo viikossa), koska pidän niistä saatavia ravintoaineita hyödyllisinä ja tarpeellisina vauvalle. Alkuperämaasta olen kyllä ollut tosi tarkka. Jostain kumman syystä kaikenmoisia lisäainemyrkkyjä sun muuta voi neuvolan ohjeiden mukaan syödä ihan huoletta, mutta sitten monet terveelliset asiat on kielletty ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
4/11 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta, että elintarvikehygienia on nyt EU:n myötä heikentynyt näin valtavasti, että ei raskaanaoleva uskalla kohta mitään syödä?

Miksi ette käytä suomalaisia kananmunia? Tiedän kyllä, että ne ovat nyt vähissä, mutta en minä ole ulkomaalaisiakaan nähnyt kaupoissa.

Suomalaisissa kanan(!)munissa on kai äärimmäisen harvoin jotain haitallisia mikrobeja, vaikka niitä söisi raakana. Siksi niiden välttely on hätävarjeluan liioittelua.

Vierailija
5/11 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla ensisynnyttäjä vailla todellisuutta!

Parempi odotella 9kk lasikaapissa.

Vierailija
6/11 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla ensisynnyttäjä vailla todellisuutta!

Parempi odotella 9kk lasikaapissa.

Vierailija
7/11 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aion tehdä lisääkin pashaa, mutta vauva onkin jo syntymässä ihan näillä viikoilla. Ihan noin alkuraskaudesta en välttämättä uskaltaisi.

Toisaalta omaa järkeäkin voi käyttää. Mulle esim. sanottiin neuvolassa, ettei suomalaisiakaan pakastemarjoja saisi syödä. Enpä lopettanut marjojen syömistä (niitä menee useampi kilo viikossa), koska pidän niistä saatavia ravintoaineita hyödyllisinä ja tarpeellisina vauvalle. Alkuperämaasta olen kyllä ollut tosi tarkka. Jostain kumman syystä kaikenmoisia lisäainemyrkkyjä sun muuta voi neuvolan ohjeiden mukaan syödä ihan huoletta, mutta sitten monet terveelliset asiat on kielletty ihan varmuuden vuoksi.

Joku neuvolatäti suositteli aspartaamilla makeutettuja juomia ettei tule raskaana käytettyä liikaa sokeria! Sitten jotkut pellavansiemenet, merilevä tai raaka muna on kiellettyjä. Voi hyvää päivää!

Ja en tietenkään noita pellavansiemeniä, merilevää tai raakaa munaa ihan järjettömiä määriä syö raskaana mutta ei se maailmaa kaada jos niitä silloin tällöin syö. Aspartaamia tai muita lisäaineita pyrin kyllä välttämään viimeiseen asti, olin raskaana tai en.

Vierailija
8/11 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumenneta (68C)ennen mausteita ja sitten vasta prässiin.

Näin minun reseptini kehoittaa tekemään.

Vierailija
9/11 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä laittanut pashaan raakaa kananmunaa, enkä laita! Kuvottava ajatuskin. Jos olet raskaana syö toki oikeaa, ihmisten ruokaa.

Vierailija
10/11 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen syönyt esim. kakkutaikinaa raskaana!

Vierailija
11/11 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi raakana edes ilman raskautta.