Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko käytätte rahaa välikauden ulkovaatteisiin per lapsi? Onko tämä liikaa?

Vierailija
06.04.2012 |

Hei!

Hullaannuin ostoksilla ja nyt mietin tuliko tehtyä tyhmästi... Lapsilla on viime vuotiset takit+ vain toisella housut, hanskat, pipot ym. tallella menevät vielä ylle ihan hyvin kun tuli ostettua niin reilua kokoa viime keväänä. Kengät ja pipot tosin toiselle pienet ja rikkinäiset ja toiselle menee ehkä vielä kevään muttei syksyä. Kaikki vaatteet ovat kuitenkin aika rähjäisen näköiset kovan kulutuksen vuoksi.

Nyt ostin melkein 500e per lapsi. Tuntuu ihan älyttömältä ja tavallaan kaduttaa vaikka osittain ainakin olisi pitänyt uusia kerrastoa. Ostin molemmille takit, housutx2, sormikkaatx2, pipotx2, fleecet ja kengätx2.

Miten paljon muilla käytetään rahaa välikauden ulkovaatteisiin per lapsi?? Onko tuo 400-500e liikaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee vielä käyttöön mökillä jossa tulee tehtyä ja rymyttyä joten oltava sellaiset vaatteet ettei lika ja repeytymiset haittaa.

Vierailija
2/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle riittää yhdet uudet. Varalle on sitten vanhana saadut/kirppikseltä ostetut vaihtovaatteet.

Kysehän ei ole minun rahoistani. Kyse on siitä, että onko teillä/sinulla varaa tuohon. Jääkö rahaa myös muuhun elämiseen. oletko tyytyväinen muuhum elintasoosi, vaikka meni 1000 euroa lastenvaatteisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on rahat etkä tarvitse niitä muuhun, etkä joudu ostamaan velaksi, en näe ongelmaa. Ilmeisesti käytit liikaa rahaa varoihisi nähden, kun kärsit nyt pahasta olosta.

Itse ostan varmaan ihan vastaavasti, mutta en kerrallaan polta tuhatta euroa vaan ostan tasaisemmin. Toisaalta lapseni aika eri ikäiset, niin hankinnat eivät tapahdu noin.

Vierailija
4/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka 80€ per lapsi, jos vanhat olisivat pieniä ja käyttökelvottomia. Mutta muuten meni 0-20€, riippuen siitä mitä tarvitsi ostaa ja millä hinnalla ne kirpparilta löysin.

Siis aiemmin kun lapset olivat pieniä. Nyt ovat teinejä ja aikuisia.

Nyt on mennyt tänä keväänä yhden lapsen takkiin 59€ ja kenkiin 40€, uuden huivin tein itse kotoalöytyneistä langoista (ostettu joskus markka-aikaan 20 markalla). Toinen lapsi sai kengät alesta 15€, kaksi takkia löytyi kirpparilta 4€ ja 8€.

Kahdelle muulle ei ole tarvinnut hankkia mitään, entiset menee.

Kai jokainen käyttää sen verran , kun on tarvetta ja varaa. Vaikka itse kyllä vältän uutena ostamista viimeiseen asti vaikka nykyisin olisikin varaa. Säästyneet rahat käytämme mielummin johonkin muuhun.

Vierailija
5/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se onko liikaa riippuu siitä, jäikö loppukuuksi vielä ruokarahaa vai pistitkö kaiken lastenvaatteisiin.

meillä on varmaan mennyt saman verran ja vaatetta on tuplasti. mutta mä ostinkin viime kesän alesta ja huutonetistä pitkin syksyä.

onhan se hyvä olla ulkovaatetta sen verran, että ehtii pestä ja paikata välillä. ja kenkiäkin tarvitaan moneen lähtöön.

Vierailija
6/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatetuksellisesti kuin talvi- tai kesävaatteet... käytän rahaa juuri sen verran kuin haluan ja voin.

Vierailija
7/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden ale:ssa ihastuin takkiin P.O.P:in liikkeessa. Alennuksineen oli tuo takki minun hinnoilleni kallis eli noin 50 euroa. Viehätti kuitenkin siinä määrin silmääni, että ajattelin, että kerrankin ostan pojalle takin, joka on kaunis.

Ulkohousut Prisman ale:sta. Loppuhinta taisi olla 6 euroa. Näitä housuja onkin sitten useita kokoja varastossa, kun kerran tuohon hintaan sai vettäpitävät housut.

Kengät maksaneet joskus noin 100 euroa yhteensä. isänsä (olemme eronneet) osti "hienostelukengät" taisivat maksaa 40-50 kymppiä. Kumisaappaat ovat ilmaiseksi saatu. (toki jos uutena kunnolliset ostaisi, niin kyllähän nekin maksaisivat)

Hanskat ovat vanhat. Noin 15 euroa maksoivat aikoinaan.

Sormikkaat (minun mielestäni kauheat, pojan mielestä makeat) n. 8 euroa(?) viime syksynä.

Pipot olivat aikanaan yhteensä 20 euroa (vanhat)

Kauluri vanha. Viime vuonna ostettu noin 7 euroa.

Kurahousut ostettiin tänä keväänä P.O.P:sta. Lapsi halusi juuri sellaiset. Taisivat maksaa 35 euroa. Halvemmalla tosiaan olisi päässyt. vanhat olivat jääneet pieniksi. Näillä oletan, että selvitään taas ainakin kesään 2013 saakka.

Kurakintaat paikkasin. Paikkalaput olivat tarjouksessa 2 euroa. Vielä jäi paikkatarraa jäljelle. Villalapaset näiden kintaiden alle vanhat.

Hienostelutakki kirpputorilta 4 euroa. Harvemmin tulee pojille vastaan. Joskin tämä on sellainen ohut tikkitakki, joten loppukeväällä on sitten varmasti liian lämmin. Olemme kuitenkin saaneet farkkutakin.

Lapsella on monta vanhana saatua ei-vedenpitävää takkia varalla.

Kyllähän ne vaatteet maksavat, jos täytyy kerralla ostaa kaikki kumisaappaista pipoon asti. Tämä kevät tuntuu todella halvalta, koska anoat mitä olen ostanut nyt on ne kalliit kurapöksyt 35€+ 2€ paikkalapusta. Tämähän ei sitten kuitenkaan ole se loppuhinta, mikä niistä vaatteista on maksettu.

Vierailija
8/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 per lapsi alkaa olla mulle jo kipuraja, jos sillä summalla hankitaan takki+housut/haalari, pipo, hanskat, fleece (eli välikerros) ja kengät. Satasella tai reilulla kuitenkin luulisi saavan ainakin jos yhtään edes yrittää huodyntää aleja.

Vierailija
9/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välikausivaatteisiin. Uudet kevätkengät täytyy ostaa kuopukselle, isommille menevät vanhat syyskengät (kokeiltiin ja sopivat hyvin).

Vierailija
10/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kahdelle lapselleni huutiksesta käytetyt siistit ticketin takit välikaudeksi, toinen maksoi 11e, toinen 16e (siihen tuli mukaan myös housut mutta ne on jo aika kulahtaneet.) , näihin ostin henkkamaukasta vedenpitävät housut 17,95kpl, välikausikengät, pipot ja sormikkaat viime syksyltä menee vielä, vedenpitävistä hanskoista maksoin 12e/pari..eli kahden lapsen vaatteisiin meni alle 90e.

Vierailija
11/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuluu ainakin seuraavat:

Vettäpitävät housut ja takki tai haalari Melellään myös toinen setti varalle ( voi olla huonompikin)

Hanskat, sormikkaat, kurakintaat

kauluri/kaulaliina

Pipo

Kurahousut ja sadetakki niitä todellisia vesisateita varten ja kuraleikkeihin.

Lenkkarit, hieman siistimmät kengät ja kumisaappaat

Jos vielä tarvitaan siistimpää takkia yms. niin aika taitava saa olla, jos löytää esim eskarilaisella tuon kaiken 100 eurolla.

Vierailija
12/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei ole liikaa. Laatu maksaa. Mulla mennyt yhden lapsen releisiin varmaankin lähes 2000 kun kenkiäkin on ainakin tusina.

Vierailija
13/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan omista tuloistasi. Meillä ei mene noin paljon rahaa lasten vaatteisiin edes vuodessa, koska haluan ekologisista syistä ostaa käytettyä, jos vain mahdollista. Mutta jos rahaa on eikä omatunto kolkuta, niin mikäs siinä. Jonkunhan ne uudetkin vaatteet täytyy ostaa, että minun kaltaiseni voivat sitten rauhoitella sitä omaa omaatuntoaan ;)

Vierailija
14/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin paljon menemään rahaa?

Vierailija
15/15 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken seuraavia merkkejä; ticket to heaven, polar o pyret, reimatec+, kivat (sormikkaat), viking goretex sekä jotkut siistimmät kengät en nyt muista merkkiä ja lindexistä vuorelliset farkut. Näihin sain melkein 500 per lapsi kulumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan