Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sterilisaation tehdä keisarinleikkauksen yhteydessä?

Vierailija
06.04.2012 |

Olen ymmärtänyt, että niitä ei enää tehdä synnytyksen yhteydessä, mutta onko keisarinleikkaus sama asia? Kun kerran ovat jo sielläpäin, niin samallahan tuokin hoituisi. Haluan sen tehdyksi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullut Essuresta? Sterilisaatio, joka ei vaadi leikkausta. Tehdään alle 10 minuutissa. Googlaa. Suosittelen sitä.

Vierailija
2/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sattuuko se? Mua ällöttää ja pelottaa kaikki mahdolliset toimenpiteet, siksi olisin ihan iloinen jos ne hoituisi samalla kertaa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä, kunhan sterilisaatiopaperit täytetään ennen leikkausta. Siinä munajohtimista vaan pätkäistään palat pois. Helpompi se minusta on tehdä samalla jos kerran sektio kuitenkin tulee kuin lähteä erikseen Essure-toimenpiteeseen, vaikka se polikliininen onkin.

Vierailija
4/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin menossa aikanaan kolmanteen sektioon, niin lääkäri kysyi synnytystapa arvioinnissa, mitkä ovat perhesuunnitteluajatukset tulevaisuudessa. Olisi tehty halutessani sterilisaatio sektiossa. Silloin en tiennyt vielä tulevasisuudesta ja en halunnut lupullista päätöstä. Lääkäri ei siis suoranaisesti ehdottanut serilisaatioita, olisi antanut sivulauseessa mahdollisuuden.

Sitten sainkin vielä myöhemmin nelosen:)

Sen olen ymmärtänyt, että eivät leikkaa samalla sektion kanssa kohtua pois kokonaan, kuin hätätapauksessa.

Vierailija
5/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 36 lääkäri oli jo ja en tajunnut siellä kysyä, mutta ens viikolla synnärille vielä ulkokäännösyritykseen. Vauva siis perätilassa ja siksi sektio jos ei enää käänny. Jos päädytään sektioon niin täytyy siellä sitten lääkäriltä kysyä. Kiitos vastauksista :) Ei tavi taas pähkäillä öitä ;) Meillä kolmas lapsi nyt tulossa ja oon 35, raskaudet sen verran vaikeita että kyllä tää nyt oli tässä.

Vierailija
6/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin operaatio oli keisarileikkaus, ei keisarinleikkaus.

Vierailija
7/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektion yhteydessä 6 vuotta sitten. Oli helppo tehdä siinä samalla, mutta tosiaan se lähete pitää olla etukäteen sairaalassa.

Vierailija
8/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin menossa aikanaan kolmanteen sektioon, niin lääkäri kysyi synnytystapa arvioinnissa, mitkä ovat perhesuunnitteluajatukset tulevaisuudessa. Olisi tehty halutessani sterilisaatio sektiossa. Silloin en tiennyt vielä tulevasisuudesta ja en halunnut lupullista päätöstä. Lääkäri ei siis suoranaisesti ehdottanut serilisaatioita, olisi antanut sivulauseessa mahdollisuuden.

Sitten sainkin vielä myöhemmin nelosen:)

Sen olen ymmärtänyt, että eivät leikkaa samalla sektion kanssa kohtua pois kokonaan, kuin hätätapauksessa.

Sama juttu, kerrottiin etukäteen, että on mahdollista tehdä sterilisaatio samalla ja kun ei kelvannut, kätilö vaan totesi että hyvä on, heille on vaan annettu ohje että kolmanteen sektioon menevällä pitää tästä mahdollisuudesta kertoa.

Ei kai sterilisaatiossa muutenkaan koko kohtua poisteta? Eri asia sitten,jos muutenkin olisi kohdunpoistolle joku lääketieteellinen tarve.

Vierailija
9/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperit oli tehty etukäteen ja kyseessä elektiivinen sektio eli etukäteen sovittu. Ei mitään ongelmaa. Samassa puudutuksessa tehtiin kuin sektiokin. Ei siis mitenkään satu erikseen eikä sterilisaation tekemistä sektion yhteydessä huomaa mistään, ehkä hieman ajankulusta, mutta eipä sitä osaa arvioida, kun on leikkauspöydällä ja oma vauva käsivarsilla sillä aikaa, kun vatsaa ommellaan kiinni:)

Vierailija
10/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin menossa aikanaan kolmanteen sektioon, niin lääkäri kysyi synnytystapa arvioinnissa, mitkä ovat perhesuunnitteluajatukset tulevaisuudessa. Olisi tehty halutessani sterilisaatio sektiossa. Silloin en tiennyt vielä tulevasisuudesta ja en halunnut lupullista päätöstä. Lääkäri ei siis suoranaisesti ehdottanut serilisaatioita, olisi antanut sivulauseessa mahdollisuuden. Sitten sainkin vielä myöhemmin nelosen:) Sen olen ymmärtänyt, että eivät leikkaa samalla sektion kanssa kohtua pois kokonaan, kuin hätätapauksessa.

Sama juttu, kerrottiin etukäteen, että on mahdollista tehdä sterilisaatio samalla ja kun ei kelvannut, kätilö vaan totesi että hyvä on, heille on vaan annettu ohje että kolmanteen sektioon menevällä pitää tästä mahdollisuudesta kertoa. Ei kai sterilisaatiossa muutenkaan koko kohtua poisteta? Eri asia sitten,jos muutenkin olisi kohdunpoistolle joku lääketieteellinen tarve.

Vierailija
11/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatiot sektion yhteydessä joten täytyy mennä lähetteen kanssa sitten synnytyksen jälkeen

Vierailija
12/12 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä