Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miten vietätte pääsiäistä?

Vierailija
06.04.2012 |

vai vietättekö ollenkaan? Kuuluuko siihen jotain tiettyjä perinteitä, koristeita, ruokia, tapoja?



Meillä vietetään, mutta sen kummempia pääsiäisperinteitä ei juuri ole muodostunut. Koristelen kotia kukilla, pajunoksilla ja muutamilla pääsiäiskoristeilla. Pitkäperjantai ja lauantai menevät yleensä kotosalla, sunnuntaina ja maanantaina tulee ehkä kyläiltyä.



Ruokina meillä kalaa ja kanaa, mämmiä, pashaa, suklaamunia ja rahkapiirakkaa. Tänä vuonna ajattelin tehdä juustokakkua.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäperjantain "pyhitän". Silloin ei silitetä, pestä pyykkiä, imuroida, tms. meillä. Mutta se on vain meidän tapa, ymmärrän hyvin, että monille se ei ole mikään pyhä asia.



Pitkäperjantaina on meillä lapsuudestani asti syöty kalaa, tämä traditio on myös aikuisena kodissani. Myös muut pääsiäisruuat tulevat lapsuuden pääsiäisistä.



Isovanhempien ja isoisovanhempien tapaaminen on myös kuulunut aina pääsiäiseemme. Sekä aina joku sukulais- tai tuttavalapsi on ollut yökylässä meillä.





Lauantaina käydään katsomassa pääsiäiskokkkoa.



Sunnuntaina piilottelen pääsiäismunia ympäri taloa, edelleen vaikka lapsi onkin jo lähes teini:)





Vierailija
2/13 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsisseja laitoin terassille ja sisällekin muutaman. Toin omenapuunoksia kahteen maljakkoon olohuoneeseen ja niihin ripustelin koristeita.

Ostin pääsiäismunia, yhdelle lapselle mämmiä. Syödään ehkä jotain parempaa ja leivotaan jotain piirakkaa.

Taitaa mennä muuten samoin kuin tavalliset viikonloput. Mies rakentaa harrasteautoaan, lapset notkuu netissä, tuijottaa telkkua, tapaa kavereitaan. Minä siivoan, pesen pyykkiä, luen, neulon, teen ruoat, juon ehkä illalla viiniä ja katson telkkaria. Tavanomaisen tylsää siis. Vähän kuin arki mutta se ero, ettei mies ole töissä vaan harrastuksessaan. Kavereita tapaan, jos jokus sattuu kutsumaan käymään tai poikkeaa meille. Ravintolaan ei innosta lähteä, kun tarjolla on tylsiä bändejä ja kalliit liput. Saapahan nukkua pidempään muuta hyvää ei oikeastaan ole tiedossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ehtinyt koristella paikkoja kauheasti. siskoni miehensä kanssa tulevat sitte iltaa viettämään. :)

Vierailija
4/13 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään karjalanpiirakoita, keitettyjä munia, suklaamunia, graavilohta muikun mädin kera, possun noisetteja, mämmiä, tilataan karvakäsipizzaa varmaankin su tai ma.



En viitsi edes siivota, olkoot villakoirat rauhassa.









Vierailija
5/13 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Podemme koko perhe flunssaa ja minulla tulehtui päälle sitten vielä hammas.

Vierailija
6/13 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympärillä ja muistellaan (kuvitellaan) jeesuksen kärsimyksiä. Illalla sytytetään kynttilä jos tikut ei ole kastuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Podemme koko perhe flunssaa ja minulla tulehtui päälle sitten vielä hammas.

Vierailija
8/13 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä meen lauantaina töihin aamuvuoroon, ilta vietetään ihan vaan perheen kesken, käydään saunassa. Su on mun synttärit, eli syödään jotain parempaa, illalla kun lapset nukkuu otetaan lasi-kaks skumppaa ja katotaan leffaa ja hempeillään. Maanantaina american car showhun, siellä on myös lasten päivä silloin, eli lapset pääsee kattomaan hevisaurusta ja mies autoja.. :D Eli ei liity meidän pääsiäisen vietto mitenkään pääsiäiseen.. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koristeluja eikä pääsiäisruokia. Ei poikkea normaalista viikonlopusta.

Vierailija
10/13 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietetä mitenkään.

Mitä nyt lapset ovat tuoneet koulussa ja päiväkodissa tekemiään pääsiäiskoristeita kotiin ja ne on tietty laitettu esille.

Ja pari suklaamunaa ostettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme ole siihen tottuneet. Mutta perheen yhteisenä hengähdystaukona ja juhlana vietämme.



Menemme molempiin mummoloihin syömään pääsiäispäivälliset su ja ma. Pe ja la ihan normaalia oleilua ja kaappien siivousta.



Ulkona on ollut narsissit ja helmililjat jo kuukauden ja sisälle ostin pääsiäisaiheisia kukkia. On iso rairuoho, pajunoksia, pääsiäisnoita kaapin päällä, pääsiäiskukkoja siellä täällä ja sellaisia vanhanaikaisia pääsiäisjulisteita seinällä.



Lapsille munia tietysti sunnuntaina.

Vierailija
12/13 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pashaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meille tärkeä juhla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme