Mies raivos mulle kännissä ja teki seuraavaa:
- heitti mun kännykän seinään
- töni mua (niin että lensin seinään ja keittiötason terävään kulmaan
- jätti mun käden täysiä oven väliin
- kanto mun peiton ja tyynyn ulos
nyt itkettää ja vituttaa. Ja tuntuu että jokapaikkaa punottaa ja koskee.
muuten ei oo mitään ongelmia meidän suhteessa mutta joskus se saa kännissä tollasia kohtauksia. En tiedä oikeesti mitä mä teen?!?! Tilanne on nyt toivottavasti ohi koska se meni nukkuun, mut ite en uskalla mennä omaan sänkyyn, pitää varmaan nukkua sohvalla. Mitä tällasessa tilanteessa pitää tehä vai tuskin kenenkään muitten miehet on noin urpoja..
Kommentit (20)
tän ihan kaikella ystävyydellä.
*rikas ja laiska akateeminen kotiäiti*
Tosi tosi kurjaa. Oisko sun aika jättää tollanen urpo jo ihan oman turvallisuuden takia? Eihän se helppoa tule olemaan. Mutta tuskin hän muuttuu, ellei itse näe käytöksensä tuhoisuutta ja sitäpä harva (mies) tekee!
Mutta et ole yksin. Virtuaalinen etähali!
poliisit ja äijä saa mennä putkaan nukkumaan. Ja kuvauta ne vammas.
Miten käyttäytyy jälkeenpäin?
Mun mies oli ennen kännissä joskus agressiivinen, ei koskaan noin paljon mutta saattoi ruveta haastamaan riitaa ja tais kerran tuuppiakin. Siitä pidettiin monet saarnat selvinpäin ja nyt on lopettanut nuo kiukkukännit vaikka vielä juokin. joskus saattaa heittää jotain marttyyriläppää mut ei enää pitkään aikaan niin pahasti kuin ennen.
En siedä miestäni kännissä lainkaan, tekee mieli iskeä kaulimella heti kun sen kännisen naaman näen. Jos ollaan yhdessä liikenteessä tuota ei oo oikeestaan tapahtunu mutta sensijaan niin et tullut kotiin jossa minä selvinpäin.
Onko teillä tuota jatkunut kauan/aina? oletteko olleet pitkään yhdessä? Tosi hälyttävää tuo väkivaltaisuus, minusta et voi antaa anteeksi enää yhtään kertaa jos tämän kerran aiot vielä, onko asiasta ennen puhuttu, oletko sanonut et jos vielä tapahtuu eroa ei voi enää välttää?
Jos teillä ei ole lapsia eikä taloudellisesti kohtuuttoman vaikea erota niin kyllä noilla nykyisilläkin eväillä jo laukun pakkaisin.
mustasukkaisuuttako? sitähän se yleensä?
Mietis nyt vähän, nainen.
ja meillä on mennyt loistavasti. Nyt mies sitten sai tällaisen kohtauksen. Etten oikein tiedä mitä nyt pitäisi tehdä, siis miettikääs nyt, jos teillä on lähes täydellinen parisuhde, ja mies käyttäytyy kerran kännissä näin. Ei sitä nyt mun mielestä heti voi olla jättämässä kun usean vuoden kestänyt hyvä liitto takana.
Ap
Mitä toi "muuten ei oo mitään ongelmia meidän suhteessa" tarkoittaa? Ole vahva ja häivy tuollaisen lähettyviltä. Omillasi pärjäisit paremmin.
Mitä tuollaisessa tilanteesa pitää tehdä?
Näin alkuun teet kirjaimellisisti kuten vastaaja 5 neuvoo. Missä kamerasi/kameranne on? Voitko kuvata vammasi kännykälläsi? Poliisille soittaessa (yleinen hätänumero 112) sanot esim. näin: "haluan tehdä ilmoituksen kotiväkivallasta." Sen jälkeen sanot osoitteesi, sen jälkeen nimesi.
Vastaa esitettyihin kysymyksiin ja jää odottamaan poliisia. Jos asutte kerrostalossa, mene ulko-ovelle heitä vastaan. Muista ottaa kotiavaimet mukaan.
Vain sinä voit olla itsesi suojelija, ei kukaan muu. Kerro sitten, kun olet soittanut poliisille. JSSAP.
yritä nyt vaan kestää hetki. huomenna on asia yhä sama, (ei tämä paska käytös minnekään poistu) mutta jos pystyt niin koita levätä- Luulen että miestä ei haittaa, ei häntä hävetä. Sinun on oltava sinä - kuka haluat huomenna olla, alistunut? vai voimakas? Minä jätin aikanaan mieheni kun raskaana ollessamme hän kävi käsiksi. Silloin kaksi nyrkiniskua riitti minulle. mutta taas äitini, On ottanut aikaanaan löyntejä monta vuotta. Se oli meille ikävää. Harvoin yksi lyönti/raivo loppuu ilman terapiaa. Toivon hyvää tuuria sinulle ja miehelle.
Miten käyttäytyy jälkeenpäin?
Mun mies oli ennen kännissä joskus agressiivinen, ei koskaan noin paljon mutta saattoi ruveta haastamaan riitaa ja tais kerran tuuppiakin. Siitä pidettiin monet saarnat selvinpäin ja nyt on lopettanut nuo kiukkukännit vaikka vielä juokin. joskus saattaa heittää jotain marttyyriläppää mut ei enää pitkään aikaan niin pahasti kuin ennen.
En siedä miestäni kännissä lainkaan, tekee mieli iskeä kaulimella heti kun sen kännisen naaman näen. Jos ollaan yhdessä liikenteessä tuota ei oo oikeestaan tapahtunu mutta sensijaan niin et tullut kotiin jossa minä selvinpäin.
Onko teillä tuota jatkunut kauan/aina? oletteko olleet pitkään yhdessä? Tosi hälyttävää tuo väkivaltaisuus, minusta et voi antaa anteeksi enää yhtään kertaa jos tämän kerran aiot vielä, onko asiasta ennen puhuttu, oletko sanonut et jos vielä tapahtuu eroa ei voi enää välttää?
Jos teillä ei ole lapsia eikä taloudellisesti kohtuuttoman vaikea erota niin kyllä noilla nykyisilläkin eväillä jo laukun pakkaisin.
ja varmaan kolmas kerta kun tämä tapahtui ja edelliskerrasta on monta vuotta. Eli ei todellakaan ole miehen tapaista. Seuraavana päivänä ei muista tapahtunutta. On sillon aikoinaan puhuttu asiasta mutta siitä on jo niin kauan että hyvä kun itsekkään muistan.
Ap
ja meillä on mennyt loistavasti. Nyt mies sitten sai tällaisen kohtauksen. Etten oikein tiedä mitä nyt pitäisi tehdä, siis miettikääs nyt, jos teillä on lähes täydellinen parisuhde, ja mies käyttäytyy kerran kännissä näin. Ei sitä nyt mun mielestä heti voi olla jättämässä kun usean vuoden kestänyt hyvä liitto takana.
Ap
Siis joo, ei tarvitse miestä jättää, mutta HYVÄ NAINEN, JÄRJESTÄ SILLE MIEHELLE NYT SELLAISET SEURAAMUKSET, ETTEI ENÄÄ IKINÄ TEE NOIN!!!!!
Nyt jos annat nukkua, ja huomenna vähän pyydellä anteeksi, voit olla varma, että se seuraavakin kerta tulee.
Soita poliisit, ja hoida se äijä putkaan. Kuvauta ne vammasi, käy huomenna päivystyksessä. Ota kuvat talteen, ja näytä ne äijällesi, kun pääsee kotiin.
Jos sen mielestä " mitään ei oikeastaan tapahtunut, ja oma oli vikasi", tiedät ainakin mitä on edessä.
SINÄ et ole tehnyt mitään väärää. Miehesi sen sijaan on. Olet uskomattoman tyhmä, jos et nyt toimi, kun tuon homman saa todennäköisesti katkeamaan tähän. Mutta ei sillä tyypillisellä naisten " mutku ei se tarkottanut ja mutku ja mutku ja se sano sitä ja tätä ja tota". Vaan sillä, että näytät miehelle, että sun rajasi on nyt ylitetty, ja tästä tulee seuraamuksia HÄNELLE, ei vain sinulle. Totta kai voit tukea häntä ja auttaa eteenpäin ja irti tuollaisesta käytöksestä, ei sun tarvitse olla edes vihainen. Mutta älä paina villasella.
Tai sun käy vielä huonosti, usko mua.
Yksi ratkaisu olisi tietysti se että mies lopettaa kännäämisen, ei ota edes satunnaisesti, jos siitä voi olla seurauksena tuollainen pahoinpitely, edes satunnaisesti. Jos mies ei voi lopettaa juomista, hänellä on alkoholiongelma. Jos mies on väkivaltainen vaikkei olisi juonut, hänellä on myös joku muu ongelma. Yhtäkaikki tuskin mikään muuttuu, jos itse annat tilanteen jatkua noin ja miehen purkaa paineitaan heittelemällä sinua.
Muista että jo seuraavalla kerralla voikin pääsi osua ikävästi pöydänkulmaan. Ei se ole silloin vahinko, vaikka mies ei olisikaan ihan välttämättä tahtonut sinua pysyvästi vahingoittaa. Suosittelisin nyt soittamaan poliisille ja selvittelette asian miehesi kanssa kunnolla. Viinasta nyt ainakin luopua heti ja sen jälkeen miettiä muita ongelmia, tunteiden hallintaa jne.
Saattais valottaa vähän onko siellä miehen sisimmässä jotain peikkoja kuitenkin?
Meillä oli aika kireät välit niihin aikoihin kun mun mies tapas juotuaan käydä riitaiseksi.
Ap
Siis joo, ei tarvitse miestä jättää, mutta HYVÄ NAINEN, JÄRJESTÄ SILLE MIEHELLE NYT SELLAISET SEURAAMUKSET, ETTEI ENÄÄ IKINÄ TEE NOIN!!!!!
Nyt jos annat nukkua, ja huomenna vähän pyydellä anteeksi, voit olla varma, että se seuraavakin kerta tulee.
Soita poliisit, ja hoida se äijä putkaan. Kuvauta ne vammasi, käy huomenna päivystyksessä. Ota kuvat talteen, ja näytä ne äijällesi, kun pääsee kotiin.
Jos sen mielestä " mitään ei oikeastaan tapahtunut, ja oma oli vikasi", tiedät ainakin mitä on edessä.
SINÄ et ole tehnyt mitään väärää. Miehesi sen sijaan on. Olet uskomattoman tyhmä, jos et nyt toimi, kun tuon homman saa todennäköisesti katkeamaan tähän. Mutta ei sillä tyypillisellä naisten " mutku ei se tarkottanut ja mutku ja mutku ja se sano sitä ja tätä ja tota". Vaan sillä, että näytät miehelle, että sun rajasi on nyt ylitetty, ja tästä tulee seuraamuksia HÄNELLE, ei vain sinulle. Totta kai voit tukea häntä ja auttaa eteenpäin ja irti tuollaisesta käytöksestä, ei sun tarvitse olla edes vihainen. Mutta älä paina villasella.
Tai sun käy vielä huonosti, usko mua.
turvakotiin. Miehesi käytös kuulostaa äärimmäisen väkivaltaiselta ja ahdistavalta.
Tuossa ei ole kyse urpoudesta vaan sairaasta mielestä. Jos jäät, olet luultavimmin yksi luku lisää perheväkivallan takia kuolleiden listassa.
kännissä tai selvinä päin niin ihmettelisitkö mitä pitäisi tehdä??
En ole koskaan ymmärtänyt naisia jotka tykkäävät elää nyrkkeilysäkkeinä.
Soitat poliisille, kerrot mitä tapahtui.
Kyllä yksi yö miekkahotellissa kummasti kasvattaa kaveria. Jos ei kasvata ja tosta ei tajua muuttua, niin sit soronnoo ja ukko kiertoon.
Mitäs jos olisit kaatunut niin, että olisit lyönyt pääsi ja kuollut? Olisko se sittenkin ihan ok? No tietty sullehan se siinä tilanteessa on ihan yks ja sama, mutta mieti mitä tahattomia seurauksia väkivallalla voi olla!
Varmampaa ois lopettaa se väkivalta joko lähtemällä tai jotenkin.