Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V*tun työkkäri sössinyt taas lausuntonsa!

Vierailija
16.02.2012 |

Ovat laittaneet jopa 2 kielteistä lausuntoa vaikka olen todistanut tekeväni osa-aikatyötä! Olen todellakin oikeutettu soviteltuun tukeen.

AINA kun tekee töitä nämä menee sekasin. Ja työkkärihän ei ilmota mitää päätöksistään, ne vaan ilmestyy sähköiseen palveluun ja menevät suoraan Kelaan (jos muistetaan laittaa). Voi jeesus että jaksaa vituttaa!!! Parhaassa tapauksessa taas siirtyy tuet muutamalla viikolla. Jos en tekis töitä saisin tuet automaattisesti. VITUTTAA!!!!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, onpa omaperäisiä kokemuksia itsellänikin. Varsinkin Oulun te-keskuksen kanssa kannattaa olla varovainen, jos odottaa työvoimapoliittista lausuntoa kelaan. Itse jouduin sitä peräämään, monta kertaa, kun ei kelalla näkynyt. Päätökset vain tämän johdosta pitenivät, ja maksut lankesivat, te-keskuskset eivät ota mitään vastuuta, jos he itse mokaavat, mutta auta armias, kun työtön mokaa, tuet veks, karenssiin, selvityksiin ja niin edelleen.... Jurppii koko työkkäri. Oulun kela on kuitenkin mielestäni maan tehokkaimpia päätösentekijöitä, ja asiakaspalvelu hienoa. Toista Oulun te-keskuksella.Kokemusta on eri puolelta suomea.

Vierailija
2/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, onpa omaperäisiä kokemuksia itsellänikin. Varsinkin Oulun te-keskuksen kanssa kannattaa olla varovainen, jos odottaa työvoimapoliittista lausuntoa kelaan. Itse jouduin sitä peräämään, monta kertaa, kun ei kelalla näkynyt. Päätökset vain tämän johdosta pitenivät, ja maksut lankesivat, te-keskuskset eivät ota mitään vastuuta, jos he itse mokaavat, mutta auta armias, kun työtön mokaa, tuet veks, karenssiin, selvityksiin ja niin edelleen.... Jurppii koko työkkäri. Oulun kela on kuitenkin mielestäni maan tehokkaimpia päätösentekijöitä, ja asiakaspalvelu hienoa. Toista Oulun te-keskuksella.Kokemusta on eri puolelta suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan kaikille valittajille tiedoksi, että te-toimistoissa joudutaan toimimaan työttömyysturvalain mukaan, josta siis päättävät arvon valtakunnan edustajat eli meidän kaikkien valitsemat kansanedustajat. Ja niistä laista suurin osa on peestä, mutta niiden mukaan on toimittava. Tosin se jos menee vääriä lausuntoja tms. niin on toki harmillista, mutta muistakaa, että ihmisiä ne työkkärissäkin ovat. Vai ettekö itse koskaan tee virheitä vahingossa?

Ja te-keskusta ei kyllä ole nykyään olemassa, entiset te-keskukset ovat nykyään ely-keskuksia ja työvoimatoimistot ovat työ- ja elinkeinotoimistoja eli TE-toimistoja.

t. Kelan täti

Vierailija
4/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseään työllistävä verovaroja syövä muinaisjäänne.

Urasuunnittelusta tai mikä lie olikaan ei mitään hyötyä. Olin jo löytänyt samat vaihtoehdot netistä joita urasuunnittelija opetti minua etsimään.

Nyt asioidessani muusta syystä on samoja papereitä kysytty useampaan otteeseen ja aina soitettu perään, että vielä se ja se selvitys puuttuu vaikka olin ne henkilökohtaisesti toimittanut perille.

Huvittavinta oli ihmiset jotka olivat te-keskusken aulassa kysyivä asiaani ja ohjasivat minut jonoon. Ja jonotettuani lähes tunnin ko. virkailijlle, että minun pitisi mennä tuonne toiseen jonoon.

Yrittäessäni hoitaa asioita puhelimitse soitan te-keskukseen, esitän asiani ja minut ohjataan soittamaan numeroon xxx, josta ilmoitetaan että tämä asia kuuluu osastolle yyy. Osastolta yyy kerrotaan että ei kuulu meille vaan zzz ja ZZZ ei tiedä asiasta mitään vaan kehoittaa soittamaan xxx.

En enää yhtään ihmettele jos työnhakijat valittavat, että työnhakuun menee koko päivä.

Vierailija
5/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan kaikille valittajille tiedoksi, että te-toimistoissa joudutaan toimimaan työttömyysturvalain mukaan, josta siis päättävät arvon valtakunnan edustajat eli meidän kaikkien valitsemat kansanedustajat. Ja niistä laista suurin osa on peestä, mutta niiden mukaan on toimittava. Tosin se jos menee vääriä lausuntoja tms. niin on toki harmillista, mutta muistakaa, että ihmisiä ne työkkärissäkin ovat. Vai ettekö itse koskaan tee virheitä vahingossa?

Ja te-keskusta ei kyllä ole nykyään olemassa, entiset te-keskukset ovat nykyään ely-keskuksia ja työvoimatoimistot ovat työ- ja elinkeinotoimistoja eli TE-toimistoja.

t. Kelan täti

Sinua ei haittaisi, jos lääkäri tekisi hupsis virheen ja leikkaisi vahingossa aivosi väärin? Olisit loppuikäsi kasvis, erehtyväinen ihminenhän sekin on.

Ihmisillä jää asuntolainat maksamatta ja menee luottotiedot, sitten ei enää varmasti saa jatkossakaan töitä kun työkkärin inhimillinen ihminen vähän vahingossa ryssii!

Vierailija
6/18 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

te-toimistossa muutamia kertoja ja ikinä virkailija ei ole onnistunut kerralla oikeaan.

Tuntuu, että tekevät itselleen töitä mokailemalla, niin voivat ottaa ylitunteja ja valittaa kiirettään.

Asia joka minua on myös ihmetyttänyt, on heidän vuoronumerojärjestelmä: Täti laalustaa ovelle ja huutaa "numero 51". Menee huoneeseensa ja sulkee oven. Parin minuutin kuluttua toistaa numeron 51. Palaa huoneeseen, josta ilmestyy käytävään vartin päästä ja huutaa numeron 52. Ja ketään ei mene sisään numerolla 51. Miksi seuraava kutsutaan vasta, kun oletetun asiakkaan oletettu käsittely olisi kestänyt? Tämä toistuu usein.

Vierailija
7/18 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan pitää olla todella suuri että kannattaa.

Vierailija
8/18 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan pitää olla todella suuri että kannattaa.

Ei se kannatakaan rahallisesti kaikki viedään. Jos en tee töitä saan sossusta rahaa. Jos teen, on päivärahat pienemmät ja sossurahat jää saamatta = kuussa vähemmän rahaa kuin jos en tekis mitään.

Mutta sain tilaisuuden tehdä kivaa työtä päivän-pari viikossa. En halua enää istua vaan kotona. Työnteosta rankaistaan.

Olen nyt soittanut kelaan, kaksi kertaa eri ihmisille työkkäriin, ja nyt mun täytyy mennä sinne vielä käymään. Viemään uudestaan heille se työsopimus, jonka olen vienyt jo viime kuussa, mutta joka - hups - onkin heiltä hukkunut ja siksi päättelivät että olen kokoaikatyössä. Tekis niin mieli haistattaa pitkä paska, mutta en voi. VITUTTAA

Vierailija
9/18 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen iloinen, etten ole ainoa, jonka kohdalla ne sössii asiat...

Ja itse kun yrittää aina toimia oikein...

Vierailija
10/18 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäin alunperin työttömäksi, ne "unohti" lähettää lausunnon kelaan. Aina kun tekee vähän töitä on hirvee sota saada oikeet lausunnot. Ja miksi tämä väärä lausunto on tehty kahteen kertaan?!

Joka helvetin asia menee päin vittua minkä on mahdollista mennä! uaaargh!

Niin raivostuttavaa että kohta naurattaa. No, onneksi en sitten ole ainoa...

ap

Vierailija
11/18 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin jäin itse työttämäksi, en voinut käsittää, kun työttömät valittivat, ettei viitsi tehdä osa-aikatöitä tai lyhyitä pätkiä, kun se on niin hemmetin hankalaa työkkärin byrokratian kanssa vääntöä. Silloin ajattelin, että luuserit eivät vaan viitsi tehdä mitään.

No elämä opettaa, nyt olen itse samassa jamassa, ja tosiaan mieluummin otan sen säännöllisesti tulevan työttömyyskorvauksen, kun sen vihdoin kaiken vääntämisen jälkeen sain, kuin rupean vääntämään joka viikko työkkärin kanssa muuttuvista tilanteista.

Työkkäri on niin vihonviimeinen muinaismuistojäänne dinosaurusten ajan byrokratiasta, ettei paremmasta väliä.

Vierailija
12/18 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun ei noihin voi yhtään luottaa. Nyt saa kytätä meneekö se lausunto kelaan. Periaatteessahan ne menee nopeiten työkkäristä suoraan, mutta joskus eivät mene ollenkaan.

Ja mitään anteeksipyyntöähän työkkärin virkailijoilta on ihan turha odottaa! Ihan turhaa juoksuttamista taas

ap

Vierailija
13/18 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimikaa sitten lain mukaan, millä perustelet että päätökset venyy? Muutkin tässä ylitunnit joutuu vetään jos ei homma ole paketissa neljältä, vai onko niin hiton ihana antaa kaverin asiat vaan luistaa päin v*tä? Olen kyllä minäki laithomat päätökset saanu käteeni, ja kantelun kautta tuli oikasut mutta liian myöhään, kuukausien tökärit jäi saamatta kun paperit vaan muhii jossain ja mitään ei tehdä. Kerjäsin oikeasti suomessa suomalaisena elääkseni, laityoman päätöksen vuoksi.

Vierailija
14/18 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyräkuume kirjoitti:

Toimikaa sitten lain mukaan, millä perustelet että päätökset venyy? Muutkin tässä ylitunnit joutuu vetään jos ei homma ole paketissa neljältä, vai onko niin hiton ihana antaa kaverin asiat vaan luistaa päin v*tä? Olen kyllä minäki laithomat päätökset saanu käteeni, ja kantelun kautta tuli oikasut mutta liian myöhään, kuukausien tökärit jäi saamatta kun paperit vaan muhii jossain ja mitään ei tehdä. Kerjäsin oikeasti suomessa suomalaisena elääkseni, laityoman päätöksen vuoksi.

Suomessa kannattaa mennä vankilaan tai suljetulle jos ei ole asuntoa. Itsellä sama tilanne nyt koronan aikaan, kun palasin takaisin Suomeen. Suljetulle pääsee kun ilmoittaa tiskillä kiltisti että tekee itsemurhan jos ei pääse sinne tai sitten uhkaa työntekijöiden henkeä niin pääsee lämmittelee vankilaan. Sen jälkeen olet työtön loppuiän, mutta sama se, itseä ei enää kiinnosta yhtään. Jos lahtaa jengiä niin alottakaa postin toimarista.

Vierailija
15/18 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olette osoittanut kirjeenne / ilmoituksenne tietylle henkilölle ja tehneet sen ajoissa voitte tehdä hänestä valituksen. jotkut pilaa tahallaan työttömien asioita ja heitä on useita. ottakaa selville virkailijan esimies ja tehkää KIRJALLINEN VALITUS. pyytäkää selvitys asiasta ja myös tämän esimiehen laittamaan oman esimiehensä nimen vastaukseensa. voitte viedä asian ylemmälle taholle. AINA KUN VALITATTE NIIN VALITUS KIRJALLISENA. jos virkailija pilaa jatkuvasti asianne tahallaan ottakaa yhteyttä asianajajaan, saatte sen vähävaraisena ilmaiseksi.

Vierailija
16/18 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Kelan täti

Päiväkerhossa ei enää ole "tätejä" mutta Kelassa kyllä?

Vierailija
17/18 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Kelan täti

Kaikki varmasti ovat tehneet elämässään virheitä, se on inhimillistä. Mutta miksi se pitää ottaa huomioon te-viranomaisen tehdessä virheen kun taas hän itse ei osoita inhimillisyyttä ja esitä anteeksipyyntöä/nopeuta asian käsittelyä (siihen on keinot vaikka muuta väittäisitkin) erehdyksen tultua ilmi?

Tai miksi Kela/Te-toimisto ei huomioi asiakkaidensa inhimillisyyttä ja mahdoliisia virheitä?

Jos itse sen perään huutelevat.

Vierailija
18/18 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemuksia "asiantuntijalausunnoista" 

Nyt vaikuttaa siltä, että niitä tehdään ihan päin vittua..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän