Ylimääräinen (pimeä) asukas vuokraisännän kämpässä?
Äskeinen aloitukseni ilm. katosi, eli:
Vuokraisäntäni omistaa myös kämpän, joka on samassa rapussa vastapäätä. Kyseessä yksiö, jossa asuu vuokralla vajaa kolmikymppinen nainen, jutellaan rapussa silloin tällöin kun nähdään.
Mieheni epäili että naapurissa asuisi joku pimeästi naisen kanssa, meteliä kuuluu enemmän ja aika vahva epäilys tulil myös kun toista tai kolmatta kertaa näin jonkun vieraan menevän kämppään avaimilla. Rapussa naapurini sanoi, että ketään uutta ei ole kirjoilla siellä, mutta ovi edelleen käy.
Onko minulla jokin velvollisuus kertoa vuokraisännälleni, kyseessä tosi reilu tyyppi ja taloyhtiön järjestyssäännötkin sen asumisen taitavat kieltää? En ole koskaan vasikanleimasta pitänyt ja lisääntynyt meteli ei varsinaisesti häiritse. Taitaa olla aika vaikea asia todistaa/puuttua?
Kommentit (34)
Mun miesystävä asuu ykiössä vuokralla. Mulla on sinne avaimet. Minä asun lasteni kanssa omaa asuntoa. Eli kummakyylä olet. Ellei meteli ole häiritsevää...
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 17:32"]
Miten ihmeessä talonyhtiön järjestyssäännöt voi kieltää jonku asumisen. Hei haloo no ei voi siellä semmosta pykälää olla. Kuullostat ihan joltain mummolta joka kyttää naapureita. Hanki oma elämä.
[/quote]
Säännöistä en tiedä, mutta en halua maksaa jonkun toisen vesilaskua.
Kulutuksen mukaan toimivia mittareita on asunnoissa vähän. Koko taloyhtiö kuitenkin jakaa sen kulutuksen mukaan asukkaille laskut. Miksi joku voisi luistaa tuosta?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 16:12"]
Just. Mä jouduin nuorena tyttönä maksaan tuplavesimaksun kun tommonen kyttääjä luuli, että poikaystäväni asuu siell. Hällä oli ihan oma koti missä, mutta oltiin milloin hänellä ja milloin minun luona. Usein tuli iltasella töistä omilla avaimilla sisälle, ettei tarvinnut pihalla huudella. Naurettavaa tommonen...
[/quote]
Mä olen alkanut maksaa automaattisesti toista vesimaksua, kun suhde on edennyt sille tasolle, että toisella on mun avaimet ja ollaan paljon yhdessä. Ja sama homma niillä kahdella miehellä, joiden kanssa suhde on noin pitkälle edennyt.
En siis oikein ymmärrä, että mikä ton sun jutun pointti oli?
Jos naapurin veli tai sisko siellä käy vierailulla?
Poikaystävä, joka on virallisesti kirjoilla jossain muualla, mutta tykkää kämpätä naisystävänsä luona?
En ihan heppoisin perustein lähtisi ketään noilla perustein käräyttämään. Oli minunkin poikakaverilla asuntoni avain jo paljon ennen kuin virallisesti muutti samaan osoitteeseen.
Otsikon perusteella kuvittelin, että ap on saanut vastentahtoisesti jonkun vähän oudon tyypin kämppikseksi. :)
Mutta sinuna en puuttuisi asiaan. Et tiedä asian oikeaa laitaa, ja vaikka kämpässä tosiaan joku asuisi, niin miten se sinuun vaikuttaa? Et kai halua naapurikyttääjäksi? Eri asia on, jos sieltä tosiaan kantautuu ihan liikaa melua, sitten teet valituksen melusta.
No kun merkit ovat aika selvät että useampi siellä asuu ja naapurini sanoi ettei hänen lisäkseen asu muita. Miksi pitäisi salata sitä että perheenjäsen käy? Eleet haiskahtivat ja vähän liian usein on ovi käynyt. Sitäpaitsi ei näyttänyt suomalaiselta.
-aloittaja
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 15:50"]
No kun merkit ovat aika selvät että useampi siellä asuu ja naapurini sanoi ettei hänen lisäkseen asu muita. Miksi pitäisi salata sitä että perheenjäsen käy? Eleet haiskahtivat ja vähän liian usein on ovi käynyt. Sitäpaitsi ei näyttänyt suomalaiselta.
-aloittaja
[/quote]
Hui pelottavaa, ei näyttänyt suomalaiselta. Miltä sitten?
Ihme tukaritouhua. Kyttäätkö ovisilmästä ketä asunnossa käy ja pidät kirjaa ovenavauksista? Miksi naapuri on velvollinen raportoimaan tekemisistään sinulle?
Saahan sitä kyläillä vaikka joka päivä. Asumista on se kun postitkin tulee.
Eleet haiskahtivat? Mitä tämä tarkoittaa? Ja miksi ihmeessä lasketten niitä oven avaamisia (jos niistä ei teille erityistä häiriötä aiheudu)?
Mitä jos nyt ihan uskoisit naapuriasi, vai pelkäätkö itse syyllistyväsi johonkin rangaistavaan salailuun?
Mutta eihän se ole salaamista jos naapurisi sanoo ettei siellä asu ketään jos siellä käy vaan vierailijoita?
Kyllä munkin mutsilla ja poikaystävällä on avaimet mun asuntoon ja jos joku alkaisi niiden täällä olemisesta valittamaan niin ihmettelisin kyllä..
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 15:51"]
-aloittaja
[/quote]
Hui pelottavaa, ei näyttänyt suomalaiselta. Miltä sitten?
[/quote]
Niin, viittasin siihen että tuskin on perheenjäsen sen perusteella, kun vuokralainen on :D ja itseäni se ei juurikan liikuta, miestäni liikuttaa koska työhuone on siinä seinänaapuripuolella ja hänestä asialle voisi tehdä jotain. Ja minä en haluaisi vasikanleimaa, tuntuu vain että jos tiedän jotain ja en kerro vuokraisännällei joka on supermukava tyyppi, teen jotain väärin?
No onhan se nyt aika hurjaa, jos naisella on ei-suomalaiselta-näyttävä poikakaveri. Mikä lie maahanmuuttaja ja varmaan rikollinenkin.
-aloittaja
[/quote]
No ei mulla ainakaan ole tapana selvitellä uteliaille naapureille, että mitä sukua kukakin vieras mahdollisesti mulle on. En edes, vaikkeivät ne vieraat "näyttäisi suomalaisilta". (IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKKK!!)
Vuokranantaja ei päätä ketä asunnossa asuu, mutta lukumäärä hänelle täytyy ilmoittaa ja mahdolliset alivuokralaiset.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 15:57"]
-aloittaja
[/quote]
No ei mulla ainakaan ole tapana selvitellä uteliaille naapureille, että mitä sukua kukakin vieras mahdollisesti mulle on. En edes, vaikkeivät ne vieraat "näyttäisi suomalaisilta". (IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKKK!!)
[/quote]
voi taivas, viittasin siihen että tuskin silloin on vuokralaisen sukulainen kun ei rodun perusteella näytä ihan samasta perheestä olevan. Pointtini on se että vuokralainen näyttäisi jotain salailevan, eleet olivat sitä luokkaa.
-aloittaja
Taloyhtiötä kiinostaa ehkä vesimaksujen kannalta, mutta ei se ap:n vuokraan vaikuta.
Ei hitto, onhan tää nyt todella harmillista teille, joten soita vuokraisännälle ja kerrot tästä suuresta salakyhmäisyydestä.
Miten ihmeessä talonyhtiön järjestyssäännöt voi kieltää jonku asumisen. Hei haloo no ei voi siellä semmosta pykälää olla. Kuullostat ihan joltain mummolta joka kyttää naapureita. Hanki oma elämä.