Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko 600kcal päivässä liian vähän, jos haluaa laihtua

Vierailija
05.04.2012 |

eli meneekö jo säästöliekille...

Mikä olis parempi määrä, jos haluaa oikein tehostaa painonpudotusta?

Olen syönyt hedelmiä, kaurapuuroa, omenasosetta ja sen sellaista...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian vähän kaloreita tavaliselle, terveelle ihmiselle.

Laihdutan kilokubin avulla, sopiva kalorimäärä minulle (fyysisesti jkv rasittava työ, en harrasta liikuntaa) on n. 1700 kcl. No harvemmin saan sitä täyteen, yleensä jää tuonne 1400 kaloriin. Tosin epäilen että kiloklubin ruokapäiväkirja arvoi ruuan sisältämät kalorit alakanttiin. Olen nyt kolmessa viikossa pudottanut 7 kiloa.. joten ihan metsään ei ole mennyt. Vihanneksia ja kasviksia menee vähintään 600g/ päivä, leipää syön vain vähän ja sekin yleensä näkkileipää tai hapankorppua. Rasvaa saan leivtteestä ja salaatinkastikkeesta. Riittävä rasvan saaminen oli alkun ongelma... laihduttajankin pitää nimittäin rasvaa käyttää ja ennen Kiloklubiin liittymistä olin jättänyt lähes kaiken rasvan pois. Perunaa, pastaa ja riisiä käytän vain vähän, ja lisätyn sokerin pyrin jättämään kokonaan pois. Jotain pientä herkkua syön kyllä päivittäin..

Kiloklubia suosittelen lämpimästi. Minäkin luulin syöväni terveellisesti (eikä paino pudonnut).. nyt tiedän syöväni oikein :)

Vierailija
2/11 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meneekö jo säästöliekille...

Mikä olis parempi määrä, jos haluaa oikein tehostaa painonpudotusta?

Olen syönyt hedelmiä, kaurapuuroa, omenasosetta ja sen sellaista...

Eli kroppa pyrkii vähentämään kulutusta koska energiansaanti on sitä vähäisempää. Säästöliekin määrä kasvaa kalorinsaannin vähetessä tiettyyn yksilölliseen rajaan asti, mitä keho ei enää voi alittaa. Säästöliekki ei koskaan estä laihtumista, vaan korkeintaan hidastaa sitä suhteessa säästettyihin kaloreihin. Ihan taatusti joka ainoa laihtuu 500-800 kcal päiväsyömsillä säästöliekistä huolimatta.

Ongelma hyvin vähäenergisissä normaaliruokavalioissa voi olla proteiinin ja mikroravinteiden saanti. Siksi hyvin vähäenergiset ruokavaliot on turvallisinta toteuttaa VLCD-valmisteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdut tuolla kalorimäärällä lihaksesta ja läski jää...

Vierailija
4/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskin himpun vikaan.. eli n 800kcal

Vierailija
5/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka syötte ns normaalia ruokaa tällä kalorimäärällä, mitä syötte?

Minä en voi syödä juurikaan vihanneksia ja normaalista ruuasta menee jo aimo osa tuosta määrästä. Eli aika vähällä pitää pärjätä..

ap

Vierailija
6/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka syötte ns normaalia ruokaa tällä kalorimäärällä, mitä syötte?

Minä en voi syödä juurikaan vihanneksia ja normaalista ruuasta menee jo aimo osa tuosta määrästä. Eli aika vähällä pitää pärjätä..

ap

Minulle kasvikset ovat normaalia ruokaa. Joka ateriasta puolet kasviksia. Leipää vain aamiaisella. Ei pastaa. Suosin ruokaa, jossa kilokaloreita korkeintaan noin 100 kcal 100g kohti: raejuustoa, kinkkua, kanaa jne.

Tuolla voit lisätä koriin ruokatarvikkeita ja saat tietää nauttimasi kalori- ja ravinnemäärän.

http://www.fineli.fi/foodbasket.php?lang=fi

Vierailija
7/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 1200 ja enemmän proteiinia kuin hiilihydraattia.

Tuossa sun listassa sitä ei tainnu olla lainkaan,

Vierailija
8/11 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallisella ruualla ei. Ruuasta ei saa riittävästi proteiinia, vitamiineja, suojaravinteita.

Kyllä, tuolla kalorimäärällä mennään säästöliekille/ paastotilaan/ ketoosiin, jolloin energiantarve vähenee n. 500kcal:lla verrattuna normaalikulutukseen.

Vierailija
9/11 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallisella ruualla ei. Ruuasta ei saa riittävästi proteiinia, vitamiineja, suojaravinteita.

Kyllä, tuolla kalorimäärällä mennään säästöliekille/ paastotilaan/ ketoosiin, jolloin energiantarve vähenee n. 500kcal:lla verrattuna normaalikulutukseen.

Vierailija
10/11 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun nimenomaan piti pudottaa kalorit n. 800 päivässä, ennen kuin paino putosi.

Mutta mä söinkin sitten vaan lähinnä leipää.

Kun tajusin jättää hiilarit minimiin (en suoranaisesti karpannut, mutta rajoitin hiilareiden saantia) eli jätin pois makaronin, riisin, perunan, leivän, pullan, sokerin jne... niin paino putosi nopeasti, vaikka söin 1500 kcal päivässä. Ja ennen kaikkea maha toimi hienosti, vaikka yleensä laihduttaessa tilanne on ollut päinvastoin (varmaan kasvikuidut toimii mulla paremmin kuin vaikka leivästä saadut).

Vitamiinit voi ottaa purkista, jos se mietityttää. Proteiinia kannattaa syödä siksikin, että lihakset ei aivan häviäisi.

Vierailija
11/11 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin alle tuhannesta kalorista menee säästöliekille, ravintoaineita ei saa tarpeeksi ja jaksaminen kärsii. Sitten repsahtaa. 1000 on ihan minimi....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi