Koululaisten iltapäiväkerhosta
Mitä haluaisit lapsesi (1-2 lk) tekevän iltapäiväkerhossa? Entä mitä siellä ei saa tehdä, siis tuollaisten vaarallisten ja tyhmien juttujen lisäksi?
Kyselee ip-kerhon tädiksi aikova.
Kommentit (8)
On siis sinun esimiehesi.
Vastuu lapsista on ja kortille joudut, jos jotain tapahtuu.
Ainakin erityiskoulussa vain yksi valvoi ulkona lapsia, yksi vei lapset tietsikalla ja yksi ohjasi läksyissä.
8
Nyt lapsia pakataan 70 kahteen pieneen luokkaan ja valvojiksi palkataan epäilemättä jotain halpoja tukityöllistettyjä.
Viisi tuntia hornaa luvassa, veikkaisin.
tekevät läksyt ja syövät välipalan, sen jälkeen saavat askarrella, leikkiä tai ulkoilla. Toimii ja on hyvä asia.
ja tutustuvan luokkatovereihinsa.
t. tulevan ekaluokkalaisen äiti
Mitä ajattelet eka-tokaluokkalaisten ulkoilusta? Onko se puitteista riippumatta (siis on kerho millaisissa tiloissa tai ympäristössä tahansa) aina valvottua? Monet lapsethan saavat tuossa iässä jo kotioloissa ulkoilla itsekseen.
ap
että aikuinen töllää vieressä koko ajan. Riittää että puistossa on pari aikuista, joilta hakea apua.
Mitä ajattelet eka-tokaluokkalaisten ulkoilusta? Onko se puitteista riippumatta (siis on kerho millaisissa tiloissa tai ympäristössä tahansa) aina valvottua? Monet lapsethan saavat tuossa iässä jo kotioloissa ulkoilla itsekseen.
ap
vapaasti siinä kerhon pihassa sekä vieressä olevan koulun kentällä, eli ei kukaan ole välttämättä vahtimassa.
Sun aikasi menee lasten valvontaan, läksyt ja jotain askartelua.
Mihinkään muuhun et kyllä ehdi ja mitään omia juttuja et pysty toteuttamaan.
Kouluilla on aika pitkälti toimintamalli miten toimitaan.
Lapsia on paljon ja sun aika menee valvontaan.
Olen siis ollut erityiskoulun iltiksessä töissä ja ne on vielä paljon parempia, kuin tavallisen koulun iltikset.
Silti aika syvältä koko iltistoiminta.
Iltis on lähinnä hoitopaikka lapselle.
Ulkona valvotaan lapsia, ettei kukaan vahingoita itseään, kiusaa toista lasta ja ym.
Omat ihanat sovellukset voi unohtaa kokonaan, sillä siihen ei aika riitä.