olenko huono äiti?1,5v katsoo päivittäin yhden peppi-elokuvan.
toinen lapsi on kohta 2kk ja huuto tulee jos ei pidä sylissä melkein koko ajan. ja isompi ravaa ympäri asuntoa ja repii kaikki alas ja tuhoaa. eli laitan syöttötuoliin istumaan ja katsomaan peppia jos pitää esim laittaa ruokaa tai vaihtaa toisen vaipat tms...onko väärin? päivän mittaan tulee tosiaan se puolentoista tunnin elokuva katsottua..
Kommentit (14)
yhden jakson Hopeanuolta, katsoisi enemmänkin jos antaisin. Ja ei, en tunne itseäni huonoksi äidiksi.
elokuvan sisältöä vaan sitä aikaa jonka toljottaa syöttötuolissa..joskus jopa pidempään, kun on mahdoton tilanne..ap
Olisitko parempi äiti jos lapsi ei katsoisi telkkaria ja sinulla menisi hermot lapsen tekemisiin (kun et pystyisi vahtimaan)?
Eihän noin pieni yleensä jaksaisi omaehtoisesti noin kauaa istua telkun ääressä.
Olisiko teillä jotain lyhyempää videota, 20-30 minuuttia? En tiedä muutenkaan onko Peppi tuon ikäiselle vielä sopiva tai kiinnostava. Veikkaan että noin pieni lähinnä liimautuu telkkarin kuvaan, kun siellä jotain välkkyy ja liikkuu.
Hae vaikka Yle Areenasta jotain aivan pienille suunnattuja lyhyitä pätkiä.
ihan ymmärrettävissä. Ihmeellisempää minusta on, että 1,5 v malttaa katsoa sitä. Meillä ei ennen 2-vuoden ikää tv viihdyttänyt 10 minuuttia kauempaa.
Jos lapsi viihtyy ja sillä on hyvä olla kun katsoo peppiä, niin anna katsoa, ei täällä kannata kysyä mitään, mitä tahansa tekeekin niin av-mammojen mielestä on paska äiti.
Ja ton ikäsille on parempiakin ohjelmia, esim teletapit ja baby einstein-videot
voitko kertoa miten saat ton ikäisen katsomaan telkkaria?
Mun poika on 1v ja 7kk eikä se vilkaisekaan telkkaa vaikka se olis päällä lapsen aikana.
Miten sä saat "vauvan" katsomaan kokonaisen leffan ja peräti joka päivä?
laitan syöttötuoliin. pakko, muuten juoksentelee tekemässä pahojaan jos käännän hetkeksikin selkäni. mutta katselee kyllä mielellään eikä kiukuttele tai halua pois, tietää jo ulkoa monta kohtaa! lempparielokuva tämä missä peppi ja tommi ja annika lähtevät karkumatkalle. laulukohtaukset varsinkin ihan ykkösiä. ap
Meillä 2,5v kiltti poika katselee vähintään saman verran päivässä. Herää ihan liian aikaisin (viideltä) ja usein on eka leffa jo katseltu siinä vaiheessa kun lähtee päiväkotiin/lähdetään ulkoilemaan.
Tiedätkö mikä tuota 2kk vauvaa vaivaa? Terveen vauvan ei kuulu huutaa koko aikaa, vaan ne viihtyvät välillä myös itsekseen lattialla (ei koko päivää, mutta 10-15min kerrallaan helpostikin, kunhan perustarpeet on tyydytetty). Eli jos elämä on yhtä itkevän vauvan kanniskelua, niin kannattaa selvittää mikä siihen huutoon on syynä: onko allergiaa/refluksia/muuta masuvaivaa? Meillä helpotti paljon se, kun jätin kahvin juomatta, se oli liian tujua tavaraa vauvan masulle.
silloin 3v. katsoi enemmän ohjelmia kuinyleensä. Tänä talvena on taas katsonut vähemmän kuin viime talvena. Jos on kyse selvityitymisestä, niin mikä ettei. Tykkäiskö vaihteeksi Myyristä.
alkuraskauden aikana, kun oksensin yhdestä viiteen kertaa päivässä ja nuokuin muun ajan sohvalla. Meillä katsotaan Nalle Puh-elokuvaa. Mä oon pitänyt sitä ihan hyvänä vaihtoehtona juuri siksi, että mäkin jaksan kuunnella sitä päivästä toiseen (vrt. teletapit) ja koska siinäkin on laulupätkiä. Samaa elokuvaa olen näyttänyt sen takia, ettei tule liikaa ärsykkeitä, vaan jutut ovat tuttuja.
lapsi ei jaksa katsoa kerralla edes yhtä Teletappien jaksoa! Ikää hänellä on 1v7kk.
Itse valitsisin lapselle sopivampaa katsottavaa, vaikka se olisikin äidistä tylsää kuunneltavaa.
Katselisiko lapsi lasten musiikkivideoita tai kuuntelisi ihan vaan lastenlaululevyä?
nykymaailmasta noin norena jo. Katsoisi edes uutisia, mutta ei. Jotain feministituubaa jossa vihreiden äänestäjien tapaan pukeutuva tyttö kapinoi yhteiskuntaa vastaan.