Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut ihmiset ovat älykkäitä mutta eivät hoksaavia.

Vierailija
05.04.2012 |

Sanokaapa minulle, mitä ihmisestä silloin puuttuu. Ihminen joka pärjäisi älykkyyttä mittaavissa testeissä, mutta arkielämässä ja elämässä yleensä ei oikein "hoksaa" mitään asioita jotka eivät ole ilmiselviä. Syy-yhteyksiä, vaikutussuhteita. Ei ajattele tai mieti asioita jne.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ajattelee molemmilla aivopuoliskoilla asioita ja ne pelaavat yhdessä. Älykäs voinee olla vaikka ajattelisi vain toisella ?

Vierailija
2/6 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi arki- ja työelämä yhdistettynä = aina väsyttää. Kesäloman jälkeen olen parhaimmillani. Onneksi sekin häämöttää kohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olleet just tollasia, arkielämässä onnettomia tapauksia :) Silti heistä on ollut suuri hyöty yhteiskunnalle ajan kanssa.

Ehkä monet älyköt on vaan niin omissa ajatuksissaan, ettei sitten hoksaa kaikkea normielämää tapahtuvaa.

Tuo kuulostaa vähän samantyyppiseltä ku yks kaveri selitti hulluna että, joo jokku saattaa olla silleen teoreettisesti tosi älykkäitä, mutta mitä tulee käytännön älykkyyteen, niinku pölypussin vaihtamiseen, niin ei onnistu millään. Mitä sellasestaki on hyötyä, ja onko se älyä ollenkaan.

Ei sitten tullut kaverilla ikinä mieleen että noiden teoreettisesti älykkäiden ihmisten avulla hänelläkin on käytettävissä se imuri, ja sähkö, ja oikeastaan kaikki ne käytännön älyä vaativat vempaimensa.

Vierailija
4/6 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain teatterin teoriassa on juttua "läsnäolosta", että sitä voi tosiaan keskittää joko omiin ajatuksiin (sisäänpäin), suuriin visioihin (kauas ulospäin) tai sitten nyt läsnäoleviin asioihin, aisteihin ja tapahtumiin. Meillä lienee jokaisella näistä oma mukavuusalueemme, missä helposti tulee oleiltua, mutta noiden välillä voi kyllä liikkua ja sitä voi treenata.

Itsellä myös taipumusta tuollaiseen "hajamielisyyteen" ja ajoittaiseen kädettömyyteen, kun on ajatuksissaan, mutta tarvittaessa voi särmätä ja kiinnittää huomiota, vaikka se vähän työtä vaatiikin.

Sitten on tietysti tottumusta siihen, että jos toinen hoitaa useammin ko. asiat, niin eipä niitä tietysti juuri siinä hetkessä mitenkään tietysti saa tehtyä "oikein" tai samalla tavalla hoksaamalla kuin toinen. ;-)

Vierailija
5/6 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on älykäs, mutta hidas. Kummallista, mutta totta.. Hän miettii ja pohtii minuuttitolkulla ihmeellisiä, minusta yksinkertaisia asioita, mutta tulos on sitten priimaa: kaikki mahdollinen on otettu huomioon.

Vierailija
6/6 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vai saako sanoa että on älykäs... no anonyymisti voi sanoa, niin ei haittaa vaikka muut haveksuis omahyväisyyttä, heh)

mutta joo. oon aikamoinen häsläri ja päässä tahtoo olla liian monta ajatusta päällekäin. huomaan, että arjessa en ajattele asioita loppuun asti ja varsinkin möläyttelen keskeneräisiä ajatuksia ja huomaan samalla, että mitä hemmettiä mä hölötän. :D

mutta sitten kun keskityn johonkin asiaan, ei mulla ole ikinä ollut ymmärtämisvaikeuksia. esim. opiskelen biokemiaa, molekyylibiologiaa. ikinä ei oo tullu opinnoissakaan vastaan tilannetta, jossa en olis käsittänyt asiaa tai joutuisin erityisen paljon tai pitkään edes miettimään, pänttäämään ja pohtimaan. Kunhan vain keskityn kuulemaani / lukemaani.

Noh, useimmiten elämässäni en keskity kunnolla mihinkään. Ärsyttävää itselle, ärsyttävää muille, tiedän. Mua varmasti pidetään tyhmempänä kuin olenkaan, kun osaan olla varsinainen bimbo. ;DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi