Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvojen äideile kysymys

Vierailija
05.04.2012 |

Miten selviätte niistä päivistä jolloin väsyttää niin ettei hereillä oikeasti meinaa pysyä (muutaman viikon jatkuva valvominen takana)? Onko mitään kikkaa, millä selviää iltaan asti?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku aina kun vauva nukkuu, juo paljon kahvia, käy raittiissa ulkoilmassa kävelyllä. Kävellessä harvemmin nukahtaa ;)

Pyydä apua, joku hoitamaan vauvaa vaikka pariksi tunniksi, että saat ottaa nokoset.

Mulla menee kahvia melko reilusti päivässä koska vauvan lisäksi on taapero eli en voi nukkua kun vauva nukkuu.

Tsemppiä!

Vierailija
2/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kotityöt ja muu "ylimääräinen" niiltä päiviltä kun olet väsynyt. tiskit sun muut kyllä odottaa seuraavaan päivään. nuku joka hetki kun vauvakin nukkuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kahvi alkaa tympiä, niin siirry energiajuomiin. En edes halua ajatella, kuinka monta battery-tölkkiä join, kun väsytti niin kovasti. Jos imetät, niin sitten tietysti hieman hankalampi, vihreä teekin piristää.

Jätä tosiaan kaikki ylimääräinen tekemättä. Ja pyydä apua, että saat edes hetken hengähtää.

Vierailija
4/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän, joten kahvia ei voi tolkuttomasti juoda. Vauva kun ei nuku päivisin kun muutaman 15 min pätkän. Olen kuullut tuon monta kertaa, että pitäisi nukkua kun vauvakin nukkuu, mutta päiväunet ovat tuon pituisia, niin ei onnistu. Pidemmät unet vauva saa vaunuissa jos ollaan lenkillä (silloin ei oikeen oma lepääminen onnistu). No tässähän sinnitellään :) Kiitos tsemppauksesta!

Vierailija
5/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon pepsimaxia ja välillä kahvia ja energiajuomia ja saatan lähteä mammakaverin kanssa vaunulenkille. Olen myös tänään raahannut peiton ja tyynyn olkkarin sohvalle ja köllöttelen kun vauva nukkuu tai leikkii lattialla edessäni!

T. Äiti jonka vauva heräsi viime yönä tunnin välein ja noustiin klo 06 aamulla..

Vierailija
6/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuollaisina päivinä jos ketään ei saanut lastenvahdiksi niin huomasin että oli parempi lähteä vauvan kanssa kyläilemään. Sitä piristy kuitenkin kävellessä ja aika kului nopeammin kun oli seuraa joka piti hereillä :P

Jos sulla joku hyvä ystävä on niin mene sinne ja pyydä että lähtisi vauvan kanssa ulos niin että voit ottaa 1/2 / 1h .n nokoset.

Ja voi, muistan tunteen joten tsemppiä vain sinne. Jos täältäpäin olisit niin voisit tulla tänne nukkuun :D Mulla on tässä sellainen lapsikatras muutenkin että kyllä yksi vaunuissa nukkuva vauva menisi jonon jatkona.

Mulla oli silloin kun esikoinen syntyi niin vuokra-asunnon naapurissa sellainen vanha mummo joka tarjosi monet kerrat hoitoapua. Sanoi että kun hän on eläkkeellä niin hänellä on aikaa lähteä vaikka vaunulenkille jos tarve vaattii niin saan levätä. Jotenkin esikoisen kohdalla tuotakaan ei uskaltanut käyttää hyväksi :D Nyt jos joku tarjoutuisi niin voisin laittaa vaikka koko konkkaronkan puolitutun hoidettavaksi :P

Vierailija
7/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko päivässä saa juoda mm.energiajuomia ja/ kahvia jos imettää?

Vierailija
8/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuollaisina päivinä jos ketään ei saanut lastenvahdiksi niin huomasin että oli parempi lähteä vauvan kanssa kyläilemään. Sitä piristy kuitenkin kävellessä ja aika kului nopeammin kun oli seuraa joka piti hereillä :P

Jos sulla joku hyvä ystävä on niin mene sinne ja pyydä että lähtisi vauvan kanssa ulos niin että voit ottaa 1/2 / 1h .n nokoset.

Ja voi, muistan tunteen joten tsemppiä vain sinne. Jos täältäpäin olisit niin voisit tulla tänne nukkuun :D Mulla on tässä sellainen lapsikatras muutenkin että kyllä yksi vaunuissa nukkuva vauva menisi jonon jatkona.

Mulla oli silloin kun esikoinen syntyi niin vuokra-asunnon naapurissa sellainen vanha mummo joka tarjosi monet kerrat hoitoapua. Sanoi että kun hän on eläkkeellä niin hänellä on aikaa lähteä vaikka vaunulenkille jos tarve vaattii niin saan levätä. Jotenkin esikoisen kohdalla tuotakaan ei uskaltanut käyttää hyväksi :D Nyt jos joku tarjoutuisi niin voisin laittaa vaikka koko konkkaronkan puolitutun hoidettavaksi :P

Vauva nyt sairastaa ja tämän takia yötkin ollaan valvottu, eikä edes niitä normaaleja mutamaa tuntia ole nukuttu. En viitsi paljoa kotoa lähteä kipeän vauvan kanssa, mutta saitte puhuttua muhun sen verran puhtia, että ruokakaupassa lähden käymään... Ihan vaan huvikseni, vaikka tarvetta ei ole :) Vaavi saa nukkua kärryissä ja minä saan happea!

Vierailija
9/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi ei nuku pitkiä päikkäreitä. Onhan se kieltämättä aika kamalaa aikaa...

Miten sun lapsi viihtyis rattaissa, jos lähtisit käymään vaikka lounaalla jossain? Tai jos ei onnistu, tilaa kotiin pitsaa, niin ei tarvi ruuanlaitosta huolehtia. Pistää hyvää musiikkia soimaan ja ajattele, että sun ei tarvi nyt tuossa tilassa huolehtia mistään, kunhan pysyt pystyssä ja ruokit vauvan.

Vierailija
10/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että vauva on sairastaessaan aika kärttynen (ei nuku kun vaunut pysähtyvät). Mutta toi musiikki on hyvä idea ja todellakin yritän unohtaa nyt nuo hoitamattomat pyykit ym. Ja taidan hörppiä ylimääräisen kupin kahvia vielä :)

kun lapsi ei nuku pitkiä päikkäreitä. Onhan se kieltämättä aika kamalaa aikaa...

Miten sun lapsi viihtyis rattaissa, jos lähtisit käymään vaikka lounaalla jossain? Tai jos ei onnistu, tilaa kotiin pitsaa, niin ei tarvi ruuanlaitosta huolehtia. Pistää hyvää musiikkia soimaan ja ajattele, että sun ei tarvi nyt tuossa tilassa huolehtia mistään, kunhan pysyt pystyssä ja ruokit vauvan.

Vierailija
11/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis vittuile, koska joku tän sellasena ottaa mutta mistä väsymyksestä te puhutte?

Meillä on viides lapsi nyt vauva eikä ole tuollasta väsymystä ollut koskaan.

Kaikki lapset on nukkuneet hyvin, kun herää syömään niin nukahtaa rinnalle hetken päästä. Ja saatan pitää vieressä nukkumassa jokusen tunnin. Lapsi syö molemmista rinnoista vuorollaan kun herää ja sitten siirrän taas takasin omaan petiin.

Vierailija
12/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsella on kaks vanhempaa niin vastuuta voi (ja mielestäni PITÄÄKIN!) jakaa..

Vierailija
13/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö lukenut aikasempia viestejä, vai etkö vain ymmärtänyt? KUN KAIKKI LAPSET EIVÄT NUKU HYVIN! eipä muakaan väsytä, silloin kun lapsi on nukkunut yönsä hyvin ja herännyt sen pari kertaa syömään. Mutta 10 kertaa kun yöllä herää ja aamulla aikasin niin kyllä sitä on väsynyt.

Vierailija
14/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on töissä. T. Se jonka vauva heräili tunnin välein varmaan 10kertaa yhteensä

Vierailija
15/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnellinen hyvin nukkuvasta vauvastani. Kuten aiemmin mainitsin, niin vauva on nyt pitkään sairastellut (eikä nuku). En kuitenkaan ole aiemminkaan pitänyt itseäni "parempana" kun en ole ollut väsynyt. ap

En siis vittuile, koska joku tän sellasena ottaa mutta mistä väsymyksestä te puhutte?

Meillä on viides lapsi nyt vauva eikä ole tuollasta väsymystä ollut koskaan.

Kaikki lapset on nukkuneet hyvin, kun herää syömään niin nukahtaa rinnalle hetken päästä. Ja saatan pitää vieressä nukkumassa jokusen tunnin. Lapsi syö molemmista rinnoista vuorollaan kun herää ja sitten siirrän taas takasin omaan petiin.

Vierailija
16/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsella on kaks vanhempaa niin vastuuta voi (ja mielestäni PITÄÄKIN!) jakaa..

ja olen tästä onnellinen :). ap

Vierailija
17/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä mä nyt noin väitin?

Johan pipo kädessä pyysin anteeksi että osallistun ketjuun mutta kun pointti ei ollut vittuilla ja sinä sen niin otit. Ap sanoin; missä mä olen parempi? Siis tämä ketju on tarkoitettu mammoille jotka väsymystään valittaa? On minullakin lapset olleet sairaita. Vauva ollut sairaalaa myöten kipeänä. Kiitos vaan paremmuudestani..?

Lytätkää sitten. Olisin tykännyt puhua teille mutta kun ei kelpaa niin anteeksi vaan. Poistun takavasempaan tämän takia ei voi jutella äideille joiden lapsella on uniongelmaa -kun ei itsellä sitä ole kokemusta niin olen vaan vittuilija, ihan reaalielämässäkin tämän huomannut ettei voi puhua tästä jos ei ole itsellä kokemusta. Ja siis näinpäin ettei minulla ole sanaa.

13

Vierailija
18/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap minkä ikäinen sun vauva on?

t. Se tunnin välein herännyt

Vierailija
19/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi välillä lyhyt unisen koliikkilapsen kanssa se, että otin vaunut sisälle. Nukutin lapsen vaunuihin ja sitten vaunut sohvan viereen. Itse torkuin sohvalla ja keinutin vauvan vaunuja aina kun kitisi. Ei mitään kunnon unta, mutta tyhjää parempi.

Teimme myös miehen kanssa pahimpina aikoina niin, että menin nukkumaan heti klo 20 aikoihin. Mies hoiti vauvaa 23 asti. eli sain 3 tunnin keskeytyksettömät unet. Toisena variaationa. Nukuin päiväunet klo 17-19 ja aamuyöllä klo 4 jälkeen, kun vauva heräsi ensimmäisen kerran imetin hänet ja mies hoiti siitä sitten klo7 saakka (torkkui sen mitä vauvan nukututtamiselta pystyi). Eli sain illlalla parin tunnin tirsat ja aamuyöllä 2-3 tunnin unet. Kyllä miehenkin on töissä olosta huolimatta kannettava vastuunsa jälkeläisestä, silloin kun hän on näin äärimmäisen huonouninen.

Yhtenä vinkkinä vielä sanoisin: Muista syödä. Ainakin itsellä jaksaminen huononee tosi paljon, jos ei syö kunnon aamupalaa ja yhtä lämmintä ruokaa.

Vierailija
20/27 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tulla neuvomaan jos ei ole kokemusta. Olen onnellinen että sulla on ollut 5 hyvin nukkuvaa lasta. Mulla on tämä yksi, joka ei nuku hyvin. Adios

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi