Minkä ikäisenä ostit ensiasuntosi?
Ostitko yksin vai jonkun kanssa?
Mitä asunto maksoi?
Minä vuonna ostit sen?
Millaisella alueella / Minkä kokoisessa kaupungissa se oli?
Kauanko asuit ensiasunnossa?
Nousiko/laskiko asunnon arvo?
Kommentit (29)
Ostitko yksin vai jonkun kanssa? Mieheni kanssa.
Mitä asunto maksoi? Rakennettiin talo n. 220 000
Minä vuonna ostit sen? Rak.vuosi 2009
Millaisella alueella / Minkä kokoisessa kaupungissa se oli? Pk-seudulla. Omakotitalo alueella .
Kauanko asuit ensiasunnossa? Asun edelleen.
Nousiko/laskiko asunnon arvo? Asunnon arvo on noussut jopa 80k.
Edelleen asutaan samassa kämpässä. Tällä hetkellä hinta-arvio 250 000 €, joten kivasti noussut tänä aikana arvo.
25v. Ostin poikaystäväni(=nykyinen mies) kanssa. maksoi 320.000 markkaa. Vuosi oli 1992. Espoo. Asuttiin 5 vuotta. Nousi, myyntihinta oli 420.000 markkaa.
ostin kaksion yksin, hintaa en muista, juuri ennen lamaa 1990-luvun alussa. Keskeltä Lahtea asunnon hankin, asuin siellä kaksi vuotta ja laitoin sitten vuokralle. Ihan kivasti se on tuottanut ja maksanut itse itsensä.
- Miehen kanssa ostin, minä olin 23-vuotias
- Asunto maksoi about 100 000
- Vuonna 2004
- Iso kaupunki
- Asuimme 2-vuotta.
- Arvo nousi 20 000. (remontti vaikutti)
Olin 26, miehen kanssa ostettiin 1999 ostin, oli Espoossa lähiössä ja asuin siinä 10 vuotta. Asunnon arvo nousi 90% tuona aikana ja talossa oli vain yksi 1500 euron remontti.
Nykyään asun vuokralla.
Kyseessä oli kosmeettisesti susiruma kerrostalokaksio Espoon huonohkomaineisella mutta rauhallisella alueella. Asunto maksoi 110t€ vuonna 2009. Asuimme asunnossa kaksi vuotta ja päivän ;). Pintaremontin tehtyämme myimme sen hintaan 135t€.
asunto maksoi 125 000 markkaa v. 1988, alue Kaleva Tampere, asuin siinä kaikkiaan 7 vuotta mutta se oli mulla senkin jälkeen vielä useita vuosia, asunnon arvo nousi ihan sikana, kun myin sen vuonna 2003 sain siitä 134000 euroa
yksin. Hintaa 170 000 markkaa, neliöitä 56, pk-seudun laitamilta.
Asuin neljä vuotta, jonka jälkeen asunnossa oli vuokralaiset kolme vuotta. Myin siis pois7 vuoden päästä, 76 000 eurolla. Ei hassumpi sijoitus :)