Aloitanko nyt Yasminet vai en!? Eli sekoittavatkohan mun oloani entisestään..?
Eli mulla raskauksien ja imetysten jälkeen menkat ja hormonitoiminta tosi sekaisin. Olen hirveän äkkipikainen, ärtynyt ja kiukkuinen, valvon herkästi yöllä ja tukka ja iho rasvoittuvat aivan tolkuttomasti, kuukautiset hyvin epäsäännölliset ja kun tulee niin hirveän runsaat. Meni puoli vuotta imetyksen lopetuksesta ennen kuin edes alkoivat, vaikka vauva oli jo 1v kun lopetin imetyksen. Kaikki lääkkeet mitä olen joutunut syömään, ovat vaikuttaneet todella voimakkaasti, huomaan siis että hormonit/elimistö tosiaan sekaisin.
Lääkäri kirjoitti Yasminet juurikin aknen takia ja sanoi että "voi auttaa sun mielialaan tai sitten ei" ei tiedä miten kukin reagoi. Mua jännittää nyt valtavasti aloittaa. Jotain muutosta saatava, kuukautiset saisi tasoittua jne. mutta mitä jos e-pillerit tekee musta entistä äksymmän ja elimistö reagoi noihinkin hyvin voimakkaasti vaikka pääsäryllä tms? Kun kokeilla pitää se 3kk joka tapauksessa. Ja jos onkin ihan hirveää..
Millaisia kokemuksia muilla? Joskun ennen lapsia söin Yasmineita ja sopivat minulle.
Kommentit (5)
Yasmineja, mutta mulle eivät sopineet. Tulin ihan pirun kiukkuiseksi ja muutenkin mielialat vaihteli miten sattuu.
Iho voi kyllä hyvin ja kierto oli säännöllinen, mutta kolmen kuukauden jälkeen lopetin, kun en enää itsekään kestänyt itseäni.
No millanen olo sulla oli ennen kuin aloitit pillerit? Koska nyt mulla on sellanen mieliala että jotain pitää keksiä.. hirveät jatkuvat pms-oireet tai mitä lie, rähjään ja kiehahtelen, tukka ja iho rasvoittuu yms. ELi mikä sitten auttaa? Pahentaako pillerit vai mun kohdalla voisikin auttaa kun nyt valmiiksi sekaisin?
Kysy hei uusista Zoelyn pillereistä. Niissä on luonnollista hormoonia, sitä samaa jota naisen keho itse tuottaa.
Muissa on testosteroni pohjaista, joka aiheuttaa enemmän oireita.
Minä vaihdoin ja kaikki oireet poistuivat myös mielialavaihtelut ja rasvoittuminen.
Minä myös juuri imetyksen lopettanut
Pahentaako vai parantaako pilellerit oloa kun hormonit valmiiksi sekaisin? Ja tuo ZOelyn kyllä kiinnostaa, mutta liekö auttaa akneen.
Eli mikä olisi paras konsti saada hormonitoiminta normalisoitumaan? Lapsi on jo 1½v ja mulla hormonit aivan sekaisin. Näkyy kehossa ja mielessä.