Munien hamstraajat!
Mitä ihmettä te teette niillä munilla? Täälläkin joku mainitsi hamstranneensa 117 munaa. Mies tässä ihmetteli, lupasin hänen puolestaan kysyä.
Kommentit (16)
Leivon paljon ja sunnuntaiaamuisin keitämme munia (ylijäämät leivän päälle viikolla). Jos ei ole aikaa tehdä muuta ruokaa, pyöräytän äkkiä 5-henkiselle perheellemme munakkaat. Munia kuluu myös ruuanlaitossa.
t. Se jolla on 117 munaa. Pääsiäisen jälkeen ei enää ole.
[iMitä sinä ja miehes teette munilla? ]Siitä voi miettiä...
[/quote]
mutta mä syön. Noita määriä vaan ihmettelen.
Ap
Oho, melkoisia määriä. Kun mulla on 12 munaa, se tuntuu paljolta.
Ap
perkeleesti munia ja antaa lapsille? Mä en voi käsittää miten joku voi saada 117 munaa kulumaan pääsiäisen aikana, vaikka olisi kuinka suuri perhe...
että kehtaisinko pyytää naapurilta munia..
Ap
oli silloin taannoin, kun voi oli lopussa. Itsekkäät, ajattelemattomat ihmiset hamstrasi kärrytolkulla itselleen voita, varmaan pakastivatkin sitä siinä pelossa että maailmasta loppuu voi. Jos jokainen ostaisi sitä voita 1-2 pakettia niin kaikille jäisi sitä voita edes se yksi paketti. Sama munissa, jos jokainen ostaisi sen verran että siitä saa joskus sen munakkaan tai pullan tehtyä niin sitä jäisi kaikille pakollisiin tarpeisiin. Sitä paitsi, kananmunaakaan ei saisi syödä mielin määrin koska se ei ole terveellistä suurina määrinä. Kun en itse saanut voita kaupasta, en sitten leiponut ja käytin voin sijasta jotain muuta. Nyt kun lähikaupalla ei ollut munia, teen jotain muuta. Kumpikaan näistä ei ole mikään elintärkeä ruoka-aine jota ilman ei voi elää.
Ottakaa nyt taas aivot käyttöön. Ei niitä kukaan hamstraa vaan tarjonta on vähentynyt kun noin kolmannes munantuottajista lopetti uuden häkkidirektiivin myötä.
Ettekö yhtään seuraa uutisia?
Ottakaa nyt taas aivot käyttöön. Ei niitä kukaan hamstraa vaan tarjonta on vähentynyt kun noin kolmannes munantuottajista lopetti uuden häkkidirektiivin myötä.
täällä kertonut hamstraavansa niitä pakettitolkulla.
Ap
Kuulivat että munien määrä vähenee, iski pelko että nyt ne loppuu ja alkoi hamstraus. Sama juttu esim paperilakon aikaan, joka kerta vessapaperit yms on loppu kahdessa päivässä, kun jengi hamstraa niitä vuoden tarpeeseen.
täällä kertonut hamstraavansa niitä pakettitolkulla.Ap
kun minä ja yksi lapsi ollaan maidottomalla ja kananmunattomalla dieetillä. Meillä riittää yksi voipaketti ja 10 munan kenno kuukaudeksi.
On vähentynyt hieman tuotanto, mutta hamstraajat on paniikissa tyhjänneet hyllyt, kun luulevat, ettei munia tuoteta enää ollenkaan.
kun minä ja yksi lapsi ollaan maidottomalla ja kananmunattomalla dieetillä. Meillä riittää yksi voipaketti ja 10 munan kenno kuukaudeksi.
ja pidempään kestää :DD
Puhutteko tosiaan kananmunista?Niitähän on kaikki kaupat täynnä,ainakin täällä helsingissä on ollut joka ruokakaupassa jossa olen käynyt.
Maalla luulis olevan enemmän tarjontaa kun eikös niitä kanoja ole juuri maalaisilla? =D
Meidän lähikauppojen munahyllyt ovat olleet tyhjiä jo pitkään.
Puhutteko tosiaan kananmunista?Niitähän on kaikki kaupat täynnä,ainakin täällä helsingissä on ollut joka ruokakaupassa jossa olen käynyt.
Maalla luulis olevan enemmän tarjontaa kun eikös niitä kanoja ole juuri maalaisilla? =D
Mua kiinnostaa.