Kuinka hoidat kauneuttasi?
Käytkö kasvohoidossa, vahaatko sääriäsi, värjäätkö hiuksiasi? Mitä teet säännöllisesti ja mitä silloin tällöin? Mitä teetät ja mitä teet itse?
Minä käyn tosi harvoin missään hoidossa, värjään ja leikkaan itse hiuksiani ja yritän joskus lakata kynsiäni, nypin kulmat vähän laiskasti ja sheivaan sääret ja pimpulan silloin kun tarvis :D Toivoisin jaksavani panostaa ja hoitaa itseäni paljon enemmän ja säännöllisesti.
Kommentit (4)
En hoida kauneuttani mitenkään erityisesti tai säännöllisesti. Hiukset pesen sampoolla ja hoitoaineella joka toinen päivä vähintään. Käsiin laitan käsirasvaa, jos ne tuntuvat kuivilta, samoin otsaan Niveaa jos pakkaskeleillä tuntuu naama kuivalta ja kireältä. Talvisin jalkapohjat tuntuvat joskus tosi kuivilta ja rouheilta niin että sukat tarttuvat kiinni, ja joskus (laiskuuttani noin pari kertaa vuodessa) teen jalkakylvyn ja viilailen jalkapohjia. Säärikarvat ja reisien takaa ja kainaloista ajan karvat ehkä pari kertaa kuussa, samoin pimpulasta sitten kun mies alkaa sanoa, ettei tuollaista karvapehkoa tee enää mieli nuolla.
En meikkaa, en käytä puhdistusaineita, en ole koskaan tuntenut tarvetta mennä kosmetologeille tms. Värjäilen ja nypin itse kulmat (mulla on luonnostaan sellaset kauheat huuhkajapörhöt), mutta joskus jos on oikein paljon rahaa, saatan mennä kestovärjäyttämään johonkin hoitolaan noin kerran pari vuodessa.
Otsatukkani nyrhin itse, takatukkaa siistitään pari kertaa vuodessa kampaajalla. Joinakin vuosina kampaaja saattaa laittaa jotain sävytystäkin, mutten sitä erityisemmin kaipaa.
En ole koskaan piitannut kaudenhoidosta. Meidän taloudessamme miehellä on enemmän purkkia ja putelia kuin vaimolla.
Pari kolme kertaa kampaajalla jolloin leikataan ja laitetaan raitoja. Koskaan en ole käynyt kosmetologilla. Kulmia on pakko nyppiä koska minulla on ilmeisesti yhteisiä geenejä Leonid Brezhnevin kanssa. Sääriä epiloin kesäisin, talvikaudella riittää kerran kuussa niittäminen eikä mies odota minun siistivän bikinirajaa, sen teen vain uimaranta- ja uimahallireissuja edeltävästi. Päivä- ja yövoidetta käytän ja hillitysti meikkä. Mitään tehotippoja en nuukana raatsi ostaa enkä niihin usko. Parasta kauneudenhoitoa on tupakoimattomuus ja terveellinen ruoka ja sopiva paino.
Kynnet on aina olleet vahvat ja helposti kasvavat. Ne pidän siistinä ja lakkaan usein.
Olen tumma ja karvainen, joten poistettavaa riittää. Kulmia nypin päivittäin, ettei muoto pääse repsahtamaan. Kainalot, sääret ja bikinirajan pidän myös siistinä. Hiuksia en värjää.
Ihoa hoidan (pesen, rasvaan, kuorin...), mutta teen sen ennen kaikkea siksi, että se tuntuu mukavalta, ulkonäkö tulee siinä sivussa.
En meikkaa päivittäin. Iho on aika hyvä ja ripsissä ja kulmissa on väriä omasta takaa. Tukkaakaan en jaksa usein ponnaria kummemmalle laittaa, pidän sen toki puhtaana ja siistinä.
Olen vähän laiska pitämään ulkonäöstä huolta. Siiteys ja puhtaus riittää arkena.
- Ihonhoitoon en käytä muuta kuin saippuaa ja tarvittaessa talvisin jotain perusvoidetta kuiviin kohtiin jos iho kuivuu. En myös käytä koskaan mitään aurinkovoiteita kun en pala sitten millään.
- hiukset värjäilen kasviväreillä 2-3 kk välein ja leikkautan kampaajalla suunnilleen yhtä usein (lyhyehkö tukka). Laitan suoristusraudalla joka aamu.
- laitan joka arkiaamu töihin perusmeikin: peitevoidetta silmien alle, ripsiväriä, aurinkopuuteria ja huulikiiltoa
- karvoja en juuri ajele, minulla onnekseni on vaaleat ihokarvat jotka ei juuri erotu. Kainalokarvat tosin ajan sitten jos on tarkoitus kesällä käyttää asua josta kainalot voi näkyä. Alapäätä ei tule mieleenkään ajella, kun ei sitä kukaan katselemassakaan ole kun olen vanhapiika.
- kosmetologilla olen käynyt kerran eläissäni ja oli mielestäni epämiellyttävää joten en ole toiste mennyt, ja minulla on kyllä hyvä iho ilmankin mitään hoitoja