Miten reagoisit tällaiseen? Olet itse lomalla
ja kaveri kysyy, että voinko katsoa hänen lastaan yhden aamupäivän, että hän pääsee töistä kello 12. Lupaudut ja suunnittelet päivän siten, että pääset hoitamaan omia asioita sitten klo 12 jälkeen. No, klo 12 jälkeen kaveri laittaa viestin että hoitaa vielä muutaman jutun ja tulee hakemaan lasta vasta klo 15. Miten reagoisit tällaiseen?
Kommentit (12)
viestin takaisin, kertoisin siinä että "ei käy".
enka valitettavasti voi pitaa lasta kauemmin.
Minusta outo asetelma jo alunpitäen.
Kuka (kuinka läheinen) kaveri, mitä asioita oli menossa hoitamaan (onko sellaisia että joku muukin pystyisi), miten asia esitetään minulle, minkälaisia omat suunnittelemani menot ovat, jne.
Aika vaikea näin äkkiseltään sanoa, mutta luulen, että hoitaisin lasta ja huomauttaisin sitten kaverin tullessa hakemaan että olin kyllä suunnitellut muuta puolenpäivän jälkeiselle ajalla. Tosin oma ongelmani on se etten ole kovin jämäkkä enkä siksi välttämättä saisi täysin välitettyä mahdollista närkästystäni kaverille.
suunniteltuna tai sovittuna, olisin soittanut ja sanonut, että olen menossa sinne ja sinne, joten valitettavasti en voi enää iltapäivällä hoitaa lasta.
Jos mulla ei olisi ollut mitään menoa tai eritysitä ohejelmaa, olisin voinut katsoa lasta, jos tämä olisi poikkeustilanne.
En kyllä tykkäisi siitä, että kaveri ilmoittaa tulevansa vasta kolmelta, minusta pitäisi kysyä, sopiiko, että tulen vasta kolmelta.
kun toinen tulee lasta hakemaan. Eihän sille sitten enää mitään voi ja on ärsyttävää marttyyrikäytöstä. Soittaisin itse kaverille, että "valitettavasti tänään ei käy iltapäivä, kun minulla on jo muuta sovittuna".
Ei ole kovin vaikeaa ja sitten ei tarvitse jotenkin piiloviestein ilmaista "närkästystä" sitten kun se on jo liian myöhäistä.
kaverini toisi lapsensa mulle, eikä veisi päiväkotiin, ja sitten vielä teksi oharit, että voisi kuskata muita lapsia jonnekin...
että minulla on sovittu tapaaminen iltapäivällä, joten lapsi ei voi jäädä. Mutta joku toinen kerta sitten.
tilanteessa lapsi ollut meillä lopulta lähes 3 vuorokautta! Äiti vaan soitti ja kysyi jos vielä voisi olla ja voi kun olisi menoa... Katsoin miten kauan kehtaa jatkaa
minulla on valmiit suunnitelmat loppupäiväksi, niin sanon kyllä ettei hoitoajan jatko nyt ikävä kyllä sovi. Jos en olisi minnekään menossa, niin voihan se lapsi olla muutaman tunnin pidempään.
vaan muiden lasten harrastukseen viemistä...