Yli 30 vuotta on liian myöhäinen ikä saada lapsia!
Kyllä kannattaa hankkia lapset heti kun mahdollista, siinä 18-20-vuotiaana. Ei tarvitse kaliita hedelmöityshoitoja, eikä ole mummoäiti.
Lapsetkin häpee myöhemmin vanhoja vanhempiaan.
Kuinka moni on samaa mieltä...?
Kommentit (12)
Ei se enää mahdu :O
31-v mummoäiti
saatanan väsähtänyt provoiluaihe! Yrittäkää nyt edes!!
Kuules sä provoaja siellä. Mä sain esikoiseni 22 v, seuraavan 38 v ja vielä aion yhden hankkia, jos Luoja suo. Jos suunnitelmamme toteutuu, olen 40 kun kuopus syntyy. Mitäs tästä sanot?
Lasten hankkiminen tai niiden hankkimatta jättäminen on jokaisen naisen/ pariskunnan oma asia.
Saakoon jokainen niin pitkään, kuin pystyy saamaan. Mummoni sai nuorimman 45-vuotiaana ja pojasta tuli professori. Tiesitkö, biologinen ikä voi heittää hyvinkin paljon suuntaansa? Veikkaan, olet kronologisesti joku 25vuotias, mutta kaksoisleukainen ja kehonikätesti kertoo kehosi olevan 41. Olet kade jollekin verevälle nuorekkaalle kolmiseiskalle, jolla vauvakuumetta....
Sulla oli kyllä surkeet perustelut. Haittaakse että mä sain lapset ollessani 31 ja 34? Sua vaan vituttaa, kun mulla on ammatti ja talo ja rahaa ja aikaa hoitaa mun lapsia. 18-20 vuoden iässä ois ollu vaan ajatus tulevasta opiskelupaikasta ja vielä ihan täysin väärä kumppani.
Eiköhän se ole niin, että Luontoäiti on tarkoittanut lapsia tehtävän silloin kun niitä on tullakseen, vaikka sitten yli nelikymppisenä.
Huonosti kasvatatetut lapset häpeää nuoria vanhempiakin. Ei se iästä ole kiinni vaan kasvatuksesta ja siitä lämmöstä ja rakkaudesta, jota on lapsena saanut kotoa.
Voit aloittaa testistä ( vastaakin REHELLISESTI) "testaa sydämesi ikä-testistä. Olen itse 36 ja testin mukaan 28.
Minusta lapsia pitää hankkia kun on henkisesti siihen kypsä, oli ikä mikä tahansa. Olen vaan läheltä joutunut seuraamaan useammankin ei-mummo äidin lastenkasvatusta, ja se on kyllä niin karmeeta katseltavaa. Kovasti kelpaa kyllä lastenhoitajiksi ne mummot, jopa niin paljon, että lapset näkevät enemmän mummojansa kun äitiänsä. 18-20 vuotiaat ovat suurin osa liian nuoria äideiks, jos eletään vielä sitä vaihetta, että pitää luuhata kaverien kanssa kaikki viikonloput, joka tarkoittaa sitä, että lapset raahataan mummolaan joka viikonlopuksi.
Lapsia ei vaan tehdä, vaan vanhemmilla pitää olla myös jotain henkistä antia lapsille ja halua viettää joskus jopa juhlapyhiä ja viikonloppuja niiden omien lasten kanssa. Ei bilettämällä kaverien kanssa. Jos siitä ei pysty luopumaan, niin ei kannata liian nuorena tehdä vielä lapsia, kyllä niitä ehtii tehdä myöhemminkin.
typeriä jauhamisia tästä lisääntymisiästä. Niin kauan, kun lapsia tulee, niin niitä on tarkoitettu tulevan. Näiden ketjujen aloittajat eivät voi olla aikuisia ihmisiä.
kumma kun katsoo historiaa niin esim. mun isoäiti sai lapsia koko avioliiton ajan 18-46 ikävuosien ajan, 12 kappaletta
Minä häpesin vanhoja vanhempiani. Olivat 20-vuotiaita kun synnyin.
Lapsena ja teini-ikäisenä kaikki jotka olivat vähintään 5 vuotta vanhempia kuin itse, olivat 'hirveän vanhoja'. Yli 10 vuotta vanhemmat olivat ihan noloja fossiileja :D
Silloin 20-vuotiaana ajattelin että lapsia täytyy ruveta tekemään viimeistään 25-vuotiaana, mutta kuinkas kävikään. Erosin silloisesta miehestä ja otin nuoremman joka oli paljon parempaa isä -ja aviomiesainesta :D Tuli nähtyä elämää, matkustettua ja hankittua kunnon ammatit ja oma talo. Olen voinut olla lasten kanssa kotona ja nauttinut siitä.
Emme kumpikaan piittaa käydä ravintoloissa muuta kuin syömässä. Olemme kotona viihtyvää porukkaa. Lapsetkaan eivät ole olleet yökylässä kuin vasta sitten kun itse ovat halunneet mennä.
Olen kyllä sitä mieltä että lapset kannattaa hankkia vähän myöhemmin. Ihan satavarmasti se juhlimisvaihe tulee jos sitä ei ole ehtinyt käydä läpi silloin nuorempana. On kamalaa kuulla juttuja kun ensin lapset on pitkät päivät viikolla päiväkodissa ja viikonloppuna niitä kiikutetaan ties minne hoitoon että vanhemmat saavat juhlia :/
Vaikka se vähän kliseiseltä kuulostaa, niin kasvakaa ensin aikuisiksi, eläkää ja kokekaa ennenkuin alatte tekemään lapsia. Ei se elämä tietenkään siihen lapsen syntymään lopu, päinvastoin, mutta paljon se muuttaa asioita. 18- vuotias on vielä ihan märkäkorva kaiken suhteen.
Noin typerä ei selviytyisi ilman yhteiskunnan apua.
t. Luontoäiti