Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin ratsastustunnille, mutta olen allerginen hevosille. Paras lääke?

Vierailija
04.04.2012 |

Tekisi ihan hirveästi mieli käydä kokeilemassa. En ole mitenkään hengenvaarallisen allerginen, mutta vähän.

Mikä olisi paras allergialääke? Riittääkö apteekin zyrtecit tms vai kannattaisko hankkia resepti vaikka duactiin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheemme rakensi 90-luvulla ok-talon jossa on koneellinen ilmastointi ja ilmansuodattimet ym.

Kaikille alkoi tulla oireita ulkona siitepölyistä, eläimistä ym. Ei tietenkään voitu hankkia kotieläimiä. Koska ei suvussa ole muilla allergioita, päädyttiin jossainvaiheessa hiljentämällä ilmastointi minimiin ja kesäisin on ikkunat auki. Kotieläiminä on nyt kissoja ja muutama hevonen. Ei kissojakaan sisälle päästetä, mutta kovin tarkkoja ei enää olla mm hevosvaatteiden säilytyspaikoista. Kaikki pärjäävät oikeastaan varsin hyvin.

Allergialääkkeitä ei tarvitse enää käyttää vaikka esim itselläni meinasi henki lähteä tiettyjen kasvien kukinta-aikaan.

Ei tämä kaikille auta, mutta kyllä omat tytöt atooppisen ihonsa kanssa ovat päivittäin useita tunteja hevosharrastuksen parissa ilman mitään oireita.

Ratkaisuna siis oleminen tasaisesti tekemisissä eläinpölyn kanssa siedättää.

Vierailija
2/8 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko iho-oireita vai alkavatko silmät punottamaan vai aivastuttamaan? Jos on hirmu hinku päästä ratsastamaan, osta kaasunaamari tms. hengityssuojain, uimalasit tai perhana vaikka kokovartalo suojapuku happitankkeineen =P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan nelosta! Keppihevonen on paras lääke heppakuumeessa.

Vierailija
4/8 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kokeilemassa, miltä tuntuu. Voi olla että tulee vaan vähän nuhaa mutta mitäs se haittaa jos tykkää ratsastaa?

Itselläni on heinä-allergia ja mulla on kuitenkin oma hevonen. Kuiva heinä haittaa välillä todella pahasti ja joka paikka vuotaa mutta ei voi mitään.

Vierailija
5/8 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis tosiaan kannattanut kertoa mitä oireita tulee ?

Itse olen käynyt joskus ratsastamassa allergiastani huolimatta. En vain mene talliin sisälle enkä laita naamaani kiinni hevoseen jne. Eli koetan pitää altistuksen pienenä. Itse en tarvi edes lääkkeitä koska oireet sen verran lieviä kunhan en tosiaan mene talliin sisään jne.

Jos käytät lääkettä niin ilmeisesti esim. Zyrtec mutta kannattaa aloittaa kuuri jo pari päivää ennen ratsastamaan menoa niin vaikutus paras.

Vierailija
6/8 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaoireina mulle tulee silmien ja ihon kutinaa. Soitin lääkäritutulle, joka kirjoitti mulle duactia, se on kuulemma tehokkain.

Puhuin myös ratsastuksenopettajalle tuntia varatessani, ja tuli juuri samoja ohjeita kun edelliseltä - joku muu laittaa hevosen valmiiksi enkä turhaan mene talliin sisään.

Koirien kohdalla olen siedättynyt tosi hyvin, niitä on itsellänikin 3. Alkuun muista koirista tuli vielä oireita, mutta enää ei niistäkään tule mmitään. Hyvin voin ilman lääkkeitä koiranäyttelyt ym :) Mutta koirapölyä onkin joka paikassa, hevosia näen harvemmin.

Vierailija
7/8 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen harrastanut noin 7 vuotta ratsastusta vaikka olen allerginen. Rakastan myös hoitaa hevosen itse ennen tuntia ja tunnin jälkeen joten allergiaoireilta en välty mutta mielestäni se on sen arvoista :D Ennen kuin tallille lähden otan Heinixiä ja kyllä se on parempi kun ei mitään. Onhan niitäkin päiviä ollut pienempänä kun lääke unohtuu mutta silti sinnikkäästi hoidan hepan. Oireena on nenän kutiseminen ja hirvee tukkoisuus ja henkitorven paisuminen joka johtaa ärsyttävään yskään kun vielä astmakin on kaupan päälle. Mutta noi allergiaoireet myös vaihtelee joskus vuotaa vaan vähän nenä. Tänään taas tallille :)

Vierailija
8/8 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu kokovartalokondomiin ja laita pyykkipoika nenään.

Toimii ainakin minulla.