Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hautajaispukeutumisesta:

Vierailija
03.04.2012 |

Onko hautajaisiin asiallista mennä vaalealla kevättakilla? Kyse siis vain siunaustilaisuudesta (ei varsinaisesta hautaan laskemisesta) ja muistotilaisuudesta, joten takki olisi päällä kirkossa, ei tietenkään muistotilaisuudessa. Muuten vaatetus on musta. Toinen vaihtoehto olisi pitkä musta talvitakki, mutta se lienee kamalan kuuma.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen torstaina menossa hautajaisiin. Tietenkin laitan tummanharmaan talvivillakangastakkini. Nyt on vielä kylmä ja hautajaisissa on aina kylmä. Yöllä lupasi -10.

Kirkossa kukat lasketaan ilman takkia.

Sama, tähän vuodenaikaan minäkin menisin hautajaisiin ihan ehdottomasti mustalla villakangastakilla. Kirkkomaalla on aina kylmä, vuodenajasta riippumatta.

Vierailija
22/23 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea ei ole koskaan sopiva hautajaisiin, etikettin pukeutumisohjeistus on musta. Naisille musta leninki tai jakkupuku, voi olla myös housut. Mutta asiallinen pukeutuminen kuuluu hautajaisiin ja valitettavasti kaikki eivät näin tee. Serkkuni kuoli Thaimaan tsunamissa ja hautajaisissa hänen tyttärellään oli yllään vaaleansininen paita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut punainen mekko isäni hautajaisissa kun olin lapsi, mielestäni oli ihan asiallinen. Tuskin kukaan voi sanoa että se olisi väärin pukeuduttu.

Lapsi on läheisin omainen joten eiköhän lapsella ole oikeus tähän.